5. července 2013 • 18:37

Räikkönena bojkot závodu nezajímá

Autor: marcel gause
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

„Už jsem se jedné takové akce zúčastnil v roce 2005 v Indianapolis. Tentokrát pojedu, ať se děje cokoliv. Prostě pojedu,“ tvrdí Kimi Räikkönen.



Lotus se po prvním dnu závodního víkendu na Nürburgringu zařadil za Red Bull a Mercedes. Kimi Räikkönen v prvním tréninku ztrácel na pátém místě 1,2 sekundy, odpoledne ztrátu zkrátil na čtyři desetiny sekundy, ale pozici si nezlepšil. 

„Naše auto se od minulého závodu nezměnilo. Možná nám jen lépe vyhovuje tato trať, protože se na ní jede s větším přítlakem. Dlouho už jsme také nepoužívali měkkou směs. Myslím, že naposledy v Šanghaji nebo v Monaku. Teď s ní pojedeme na normálním okruhu. To by pro nás mohlo znamenat menší výhodu. Neočekávám ale velké rozdíly. První čtyři auta v kvalifikaci budou opět velmi rychlá,“ zhodnotil vyhlídky na GP Německa Kimi Räikkönen. 

Přesto je tu jedna změna. Dodavatel pneumatik Pirelli dovezl do Německa upravenou konstrukci zadních pneumatik, která by měla zabránit opakování skandálního průběhu předchozí GP Velké Británie s totálními defekty levé zadní pneumatiky hned na čtyřech autech. 

Lotus sice patřil společně s Ferrari a indickou stájí Force India k těm týmům, které se změně konstrukce bránily, s ohledem na bezpečí jezdců ale také ony přistoupily k souhlasu s použitím kevlarové výztuže místo ocelové. „Testovali jsme ji v Montrealu a nemyslím si, že by se jednalo o nějaké výrazné zlepšení. Neočekávám velkou změnu,“ domnívá se Räikkönen. Až větší zásah do konstrukce od GP Maďarska by mohl být znát: „Loňská konstrukce, která bude použita v Maďarsku, zřejmě teprve změní situaci.“ 

Kimi Räikkönen není členem tzv. jezdeckých odborů GPDA. Byl pozván na jejich čtvrteční jednání, ale nepřišel. Tím jasně vyjádřil, co si myslí o případném bojkotu německé velké ceny, pokud by se potíže s pneumatikami opakovaly. „Na zápis z jednání jsem se nedíval. Jsem si jist, že žádný bojkot nebude. Už jsem se jedné takové akce zúčastnil v roce 2005 v Indianapolis. Tentokrát pojedu, ať se děje cokoliv. Prostě pojedu. Za celý rok jsme neměli s pneumatikami problémy. Motoristický sport je z mnoha příčin nebezpečný. Vždy se může něco přihodit. Důvod k defektům byl ale zřejmý. Týmy s pneumatikami špatně nakládaly.“

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud