25. září 2013 • 22:58

Stane se z Lotusu opět Renault?

Autor: marcel gause
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Majitel Lotusu Gerard Lopéz a týmový šéf Eric Boullier lákají Renault k návratu do formule 1 v roli továrního týmu. Na překážku by přitom nebyl ani návrat k původnímu označení týmu. Zdá se, že podpis smlouvy s Romainem Grosjeanem, který je chráněncem francouzské automobilky a společnosti Total, byl promyšleným tahem.



Přestup Kimiho Räikkönena od sezóny 2014 k týmu Ferrari odkryl díky nešetrnému prohlášení samotného jezdce finanční problémy Lotusu. Fin snad i proto, aby už ukončil nekonečné dotazy novináři na důvody svého rozhodnutí, uvedl, že ke změně týmu jej přiměla nesolventnost týmu, který mu nevyplácí dohodnutou gáži.

Gerard Lopéz, který vlastní stáj Lotus prostřednictvím své firmy Genii Capital, musel s pravdou ven a přiznal, že vyrazil na arabská území, kde hledá nového investora. Stávající stav není pro následující měsíce udržitelný. „Pokud chceme dále bojovat o přední příčky, pak je nový investor jedinou šancí na přežití. Nemůžeme dále hrát roli maskovaného Zorra. Dosahované výsledky s ohledem na náš rozpočet hraničí se zázrakem,“ řekl Lucemburčan.

Za nejlepší řešení považuje Lopéz přechod týmu pod křídla některého automobilového výrobce: „Tým se momentálně nachází ve ztrátě 124 miliónů Euro. Přitom 97 nebo 98 miliónu připadá na vrub Genii Capital. To je příliš velká ztráta, kterou musí nést sám vlastník týmu.“

Gerard Lopéz vychází z úvahy, že jestliže Lotus potřebuje peníze, pak Renaultu stále více schází ve formuli 1 reklama. Je až zarážející, že při jeho podílu na úspěchu Red Bullu díky dodávkám motorů, logo francouzské automobilky na monopostech mistrovského týmu najdete jen s velkou námahou. To ale současně nahrává Lotusu, který se Renaultu nabízí celý.

Automobilka Renault oficiálně rozpustila tovární tým na konci roku 2009. V následujících dvou sezónách propůjčila stáji z Enstone své jméno, ta se ale v roce 2012 přejmenovala na Team Lotus a z Renaultu se stal pouhý dodavatel motorů, i když pohonné jednotky týmu nadále poskytoval bezplatně. O to méně je pochopitelné, proč koncern Renault-Nissan raději vsadil na reklamu pro svou prémiovou značku Infiniti, jejíž logo nosí Red Bully.

Týmový šéf Lotusu je ještě otevřenější a v rozhovoru pro ´Formula1.com´ přímo prohlásil: „Věřím v koncepci, na jejímž základě Renault vsadí na dva týmy. Na Red Bull a na nás.“ Pro něj, ani pro Lopéze není nepředstavitelná situace, kdy by došlo k přeměně názvu týmu. Je vcelku jedno, jestli se bude jmenovat Team Genii, Lotus, Renault nebo jinak.

Ve světle těchto úvah je stále zřejmější, proč již nyní došlo k prodloužení smlouvy francouzského pilota Romaina Grosjeana, který tak pojede za tým z Enstone i v příští sezóně. Grosjean je totiž chráněncem Renaultu a další francouzské firmy, petrolejářského koncernu Total. To by mohlo přispět k znovunavázání těsnějšího vztahu Lotusu s Grosjeanovými krajany s Viry-Chatillon.

Jedno je zatím jisté. Lotus po dva roky stavěl svou budoucnost na osobnosti Kimiho Räikkönena. Ten ale tým opouští. Proto není divu, že Finovo vyjádření o pravé příčině odchodu, které následně způsobilo medializaci finančních problémů týmu, není Gerardu Lopézovi příliš po chuti a přimělo jej k nečekané kritice svého dosavadního chráněnce: „Domníval jsem se, že Kimi se do formule 1 nevrátil kvůli penězům. Teď je mi ale jasné, že opak je pravdou!“

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud