Sebastian Vettel ovládl pět závodů za sebou, v sezoně F1 už vyhrál devětkrát. Německému pilotovi z Red Bullu dokáže konkurovat pouze týmový parťák Mark Webber a stáj Lotus s Kimi Räikkönenem a Romainem Grosjeanem. Co mají všichni společného? Motory Renault. „Přišli na nějaký trik,“ zní obava z Mercedesu, který rychlostně ztrácí.
Nestačí jim Mercedes s Lewisem Hamiltonem, Ferrari s Fernandem Alonsem a už vůbec ne McLaren s Jensonem Buttonem. Pouze stáj Lotus stíhá mistrovské „rudé býky“. Räikkönen zajel v Koreji druhé místo, v neděli v Japonsku dojel pátý. To Romain Grosjean skončil v obou případech třetí. A stejně jako Red Bull pohání monoposty Lotus motory Renault.
„Je patrné, že od Singapuru udělal Red Bull velký skok vpřed a Lotus v Koreji zrychlil o 0,2 až 0,4 sekundy,“ vyčíslil pro Autosport Toto Wolff, sportovní šéf Mercedesu. Důvodem je prý mapování motoru. „Otázkou je, co s tím přesně dělají. Našli nějaký trik? Třeba ve foukání výfukových plynů?“ ptal se Wolff.
Inteligentní mapování motoru může zlepšit jízdní vlastnosti monopostu a pomocí výfukových plynů se získává lepší aerodynamika. „Z hlediska vývoje v posledních závodech se zdá, že za tím něco je. Nebo možná nerozumíme něčemu v mechanickém nastavení. Nebo udělal něco nejdříve Red Bull a pak Lotus s motorem?“ dodal Wolff ze stáje Mercedes.
Německý tovární tým chce skončit v šampionátu konstruktérů na druhém místě a Lotus se k němu bodově přibližuje. Dokonce je ochoten kvůli tomu odebrat některé zdroje vozu 2014.