10. ledna 2015 • 09:18

Macíka Dakar dojet nenechají. Není všem dnům konec, vzkazuje

Autor: ,
Matrin Macík byl z Dakaru definitivně vyloučen
TOP VIDEA
Plzeň poprvé na Santiago Bernabéu. Na tréninku si vyzkoušela slavný stadion Plzeň poprvé na Santiago Bernabéu. Na tréninku si vyzkoušela slavný stadion
Pulkrab o souhře s Tettehem: Fotbalový jazyk je jednoduchý, měli jsme jasné úkoly Pulkrab o souhře s Tettehem: Fotbalový jazyk je jednoduchý, měli jsme jasné úkoly
VŠECHNA VIDEA ZDE

První větší problémy na Rallye Dakar měl v pátek pilot kamionu Aleš Loprais. Výsledkově nejlepší Čech na slavném závodě v šesté etapě ztratil 65 minut a v průběžném pořadí se propadl z třetího na šesté místo. Dakar pak definitivně skončil pro Martina Macíka, který byl kvůli nedokončené páté etapě ze závodu vyloučen.



Macíkův tým musel v rozbitém terénu páté etapy už na 10. kilometru měnit prasklou gumu. Ztrátu sice rychle dohnal, jenže další problémy přišly na 250. kilometru, kdy se Macíkovi zadřelo ložisko v zadním diferenciálu a posádka s číslem 525 musela vynechat několik průjezdových bodů, protože měla náhon pouze na přední nápravu.

To je v rozporu s pravidly Rallye Dakar. KM Racing ale v nejistotě absolvoval ještě šestou etapu.  „Výsledkem stíhací jízdy je desáté místo a předjetí zhruba pětadvaceti vozů včetně továrních speciálů. Ukázali jsme, že jsme zkušený tým, který na bodování v Dakaru jednoznačně má. Děkujeme za podporu a již nyní začínáme plánovat příští ročník,“ vzkazuje pilot Martin Macík.

Jury maratonské soutěže se nakonec rozhodla, že v soutěži nemůže dále pokračovat. „Snažili jsme se alespoň zůstat v závodě s velkou penalizací, ale vedení Dakaru se nakonec rozhodlo, že nemůžeme pokračovat. Je nám to líto, ale Dakar je také o štěstí, a to nám letos nepřálo. Myslím, že jsme si vedli dobře, a kdyby nás nezradila technika, mohlo vše dopadnout jinak,“ sdělil k neradostné události Martin Macík mladší.

„Není všem dnům konec, už v tuto chvíli stavíme kamion pro příští ročník a připravujeme projekty, které nám pomohou s podporou startu na příštím Dakaru. Byla to dobrá zkušenost a jsme za ni vděční,“ doplnil Martin.

Lopraisovi pomáhal kolega

"Vyvíjelo se to pro nás celkem dobře, ale pouze do šestého waypointu (navigačního bodu). V dunách se nám podařila vyzout guma, přišel defekt a zapadli jsme," uvedl Loprais, kterému následně pomáhal týmový kolega Marcel van Vliet. "Moc mu děkujeme. Ztratili jsme hodinu, ale budeme bojovat dále, i když to nebude jednoduché," dodal pilot, který dnes slaví 35. narozeniny.

Nejlepším českým pilotem kamionu byl v pátek Martin Kolomý, jenž po problémech v předešlých dvou dnech tentokrát dojel do cíle šestý. "Tahle etapa se mi moc líbila, to je přesně pro mě. O den dříve jsme dali naší tatřičce trochu za uši a teď trochu taky. Trefili jsme nějaký kámen a odnesl to rám. Naštěstí je tatrovácký rám nesmrtelný..." uvedl Kolomý, jenž postoupil v průběžném pořadí na 9. místo.

Vrátýný ukroutil volant

Propad o jedno místo zaznamenal Tomáš Vrátný, který byl po dvou časech v elitním desítce třináctý. Důvodem propadu byl ukroucený volant. "Projížděl jsem velkou dírou a škrtl jsem kolem o stěnu. Vytrhlo mi to volant z ruky, a když jsem volant pevně chytil, tak jsem ho prostě ukroutil z násady, na které byl uchycený," popsal Vrátný začátek problému.

"Zní to poměrně legračně, ale moc směšné to nebylo. Zvláště když jsme na výjezdu ze zatáčky potřebovali zatočit a místo toho jsme pokračovali rovně," doplnil.

Posádce se sice podařilo volant rychle připevnit zpět, ale ideální to nebylo. "Bylo to velice nepříjemné v tom, že volant se protáčel, takže jsem nejel moc rychle, protože jsem se bál prudkých zatáček a nechtěl jsem zbytečně riskovat," uvedl šéf týmu Bonver Dakar Projekt.

Mimo měřený úsek techniku spravil i díky asistenci posádky Buggyry Kolomého, kterému o den dříve pomáhal on. "Pokračujeme dále, jdeme systematicky za tím, co chceme," dodal Vrátný, který je průběžně jedenáctý.

Pabiškovi se svlékla bota, pak měl nejhorší pád

Motocyklisté mají dnes den volna, po kterém bude jako nejlepší Čech pokračovat David Pabiška. V pátek však měl i on problémy. "To, co se mi stalo v pátek, se mi ještě nikdy nestalo. Dnes na druhém kilometru jsem si přirazil nohu ke kamenu a motorce a svléklo mi to botu. Takže jsem si ji vytáhl," uvedl Pabiška.

Horší moment přišel o 18 km dál. "Na pískové planině jsem z toho vystoupil tak, že jsem si myslel, že se ta zeměkoule nikdy nezastaví, jak jsem se kutálel. V kariéře jsem ještě takový pád neměl, tenhle pád byl nejhorší," řekl jezdec týmu SP Moto.

Při nehodě si navíc poranil kotník a palec. "Naštěstí motorce se nic moc nestalo," oddechl si Pabiška, který v etapě obsadil 39. místo a porazili jej týmový kolega Milan Engel i Ondřej Klymčiw.

Ideálně etapa neprobíhala ani z pohledu Klymčiwa, který měl poškozenou jednu z benzinových nádrží. "Doslova mi tam lil benzín z motorky. Chvíli jsem se to pokoušel opravit, ale na závadu jsem nepřišel, tak jsem přepnul na přední nádrž a tím se problém dočasně vyřešil. Etapa se mi líbila, ale byla technicky velice náročná. Radši jsem volil bezpečnější tempo," uvedl Klymčiw, jenž je průběžně na 35. místě. Na jedenatřicátého Pabišku ztrácí jedenáct minut.

 

FORTUNA liga – první fotbalová liga 2018/2019

Program a rozpis zápasů Tabulka Aktuální kolo Tabulka střelců VIDEO: momenty a sestřihy Nový hrací model Fantasy liga

Nejvyšší česká fotbalová soutěž nově s názvem FORTUNA:LIGA v sezoně 2018/2019 prožívá revoluci. Po základní části s 30 zápasy se týmy rozdělí do tří skupin, do kterých si přenesou bodové zisky: skupina o titul (1.-6.), skupina o baráž o EL (7.-10.) a skupina o udržení (11.-16.).

SESTŘIHY všech zápasů 11. kola Fortuna ligy »

12. kolo Fortuna ligy:

Bohemians 1905 - Plzeň (pá 19.10., 18:00), Olomouc - Zlín (so 20.10., 15:00), Slovácko - Teplice (so 20.10., 17:00), Baník - Karviná (so 20.10., 17:00), Příbram - Jablonec (so 20.10., 17:00), Dukla - Opava (ne 21.10., 15:00), Liberec - Slavia (ne 21.10., 17:00), Sparta - Boleslav (po 22.10., 18:00)

Články odjinud


Články odjinud



Klasická verze
Mobilní verze