Jiří Uhlíř
7. července 2008 • 16:23

Byla to nejtěžší soutěž, řekl Kresta

TOP VIDEA
SESTŘIH: Toronto - Boston 2:4. Bruins znovu vedou, Pastrňák asistoval
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
VŠECHNA VIDEA ZDE

Těsný souboj Romana Kresty s Václavem Pechem byl ozdobou celé soutěže. První jmenovaný musel předvést maximum a dosáhnout výkonů přes limit.



„Byla to zatím nejtěžší soutěž. Výchylka v koncentraci neexistovala. Jsem opravdu šťastný,“ říkal po dojezdu Roman Kresta, vítěz sedmého podniku českého rallye seriálu, který na Rallye Bohemia triumfoval už pošesté.

K vítězství vám pomohlo také odstoupení Václava Pecha těsně před koncem, že?
„To ano. Vaškovi se to stalo na předposlední rychlostní zkoušce. Překroutila se hnací hřídel mezi motorem a převodovkou. Těžko říct, jak by ten souboj dopadl. Svým způsobem jsme tu poslední rychlostní zkoušku jen projeli...“

Není vám líto, že tak krásný souboj nemohl vygradovat?
„Je. Na druhou stranu my jsme měli problém v Třebíči a on tady. Je to dané tím, že se jede velmi rychle a technika se nešetří. Může se stát cokoli. Mitsubishi Lancer Evo IX je jen sériové auto upravené pro závodní účely.“

Na co závodník myslí, když v průběhu soutěže je rozdíl mezi vaším soupeřem jen v desetinkách?
„Na nic. Každý rychlostní test je vlastně novým závodem. S Vencou jsme si to pořád vraceli. Já vyhrál jednou, pak mi to zas vrátil.“

Užíval jste si ten těsný boj?
„Byl to krásný souboj. Když jste po sto deseti kilometrech a máte jen devět desetin náskoku? To je prostě nula. Možná v přepočtu tak jeden metr.“

Neměl Pech výhodu také v tom, že vyjížděl hned po vás a mohl kontrolovat vaše stopy v ostrých zatáčkách?
„Samozřejmě, trochu to pomůže. Já však první jezdím několik let, necítím to jako handicap. Má však větší přehled a ví, v jaký moment jsem udělal chybu.“

Přiblížilo vás vítězství na Rallye Bohemia k českému titulu?
„Po vítězství na Bohemce nejsme ještě mistři republiky. Ale tím, že Venca odstoupil, se můžeme v klidu koncentrovat na Barum Rallye. Pro mě se hlavně odstranily pochyby, zda je to správná volba do předposledního podniku vystartovat se strojem specifi kace S2000.“

Jaké pochyby jste měl?
„Jeví se to jako risk přesednout z navyklého mitsubishi do nového před koncem šampionátu. Nicméně teď můžu jet ve Zlíně v klidu a ještě se svezu autem Peugeot 207 S2000, které je krásné.“

Po předešlé Horácké rallye se v těchto týdnech hodně řešila otázka bezpečnosti. Jaká byla z tohohle pohledu Rallye Bohemia?

„Jsem rád, že tu nebyly retardéry, vyjma pár. Nešťastná erzeta v Třebíči byla velmi rychlá a retardéry tam byly jen z důvodu snížení maximální rychlosti pro limit. Tady také byly rychlé úseky - Vinec, Březovice, určitě se však nedosahovalo sto dvaceti kilometrů jako na Horácké rallye.“

Máte zkušenosti s podniky světového šampionátu, jaké tam jsou průměrné rychlosti?
„Kolem šedesáti, sedmdesáti. Ano, na každém závodě českého mistrovství jsou krizová místa. Většina má respekt i z Malontů v Českém Krumlově. Stát se může cokoli. Je jen otázkou, jak správně umístit retardéry.“

Články odjinud


Články odjinud