Anglická škola je drsná, tvrdí Charouz
Skvělého úspěchu dosáhl Jan Charouz, když společně s Němcem Stefanem Mückem ze stáje Charouz Racing System obsadili v posledním dílu série závodů Le Mans druhé místo v absolutním pořadí.
V anglickém Silverstonu byl před nimi jen technicky zvýhodněný turbodiesel Audi. A v seriálu soubojů na 1000 kilometrů skončili s prototypem LMP1 Aston Martin celkově pátí, nejlepší z benzínových vozů.
Když jste vstupovali do tohoto projektu, čekal jste takové výsledky v tak tvrdé konkurenci?
"To asi nikdo. Všechny jsme tím zaskočili. Ale už první závod sezony se vydařil. V Barceloně jsme dojeli třetí. Vždycky je bomba porazit vůz s lepším dieselovým motorem."
Váš prototyp je poháněn benzínovým motorem. Jak se handicap ve srovnání se soupeři s turbodieselem projevuje?
"Za normálních okolností na ně v závodě nemáme. Největší rozdíl je v akceleraci. Také jsou s dieselem schopni zajíždět lepší časy v kvalifikaci. Jsou zhruba o dvě vteřiny rychlejší. Jinak v zatáčkách a v brzdách rozdíl není."
Soupeři pak hodně zuří, když je porazíte?
"Tak většinou se mezi sebou známe. Ale postupem času bylo vidět, že tým Audi je vyloženě nervózní. Všímali si našich časů a výsledků. Stefan je také několikrát předjel v kvalifikaci, není jim to lhostejné. Ale pro příští rok se pravidla trochu zredukují. FIA chce všechna auta zpomalit. Mělo by se to výkonnostně srovnat."
Budete tedy i v příští sezoně dál pokračovat ve vytrvalostních závodech Le Mans?
"Rád bych. Mám ale i další plány, uvidíme, zda se všechny realizují."
Jak se do plánů promítává vaše studium? V Londýně jste na Regent‘s Business School a výuka vám začala před týdnem...
"Ano, ještě jsem v ní nebyl. A ani tenhle týden v lavici nebudu. Jsem v Brně, kde pojedu závod českého mistrovství v Divizi 4. Škola je prostě hlavní důvod, proč se závodění nevěnuju na sto procent. Pak se to projeví třeba v kvalifikaci, kdy nejsem schopný zajet rychlejší kolo než kolega Stefan. V závodě se však výkon vyrovnává."
Poskytnou vám na škole individuální plán?
"Ne. Je to drsný. Někdy se učím i na podniku během testů nebo nějakých pauz. Během závodu ale myslím jen na jízdu."
O prázdninách jste byl vidět i v nemotorovém světě. Různé noviny probíraly váš vztah s modelkou Agátou Hanychovou. Sledoval jste ty články?
"Ano, musel jsem, posílali mi to z agentury. Bral jsem to s nadhledem. Závod jsem během letní pauzy neměl skoro žádný, takže mě to nerozptylovalo. Spíš jsem si užíval, ale teď je se vším konec."
Načapal jste někdy před domem fotografa?
"Stalo se jen jednou, že mě vyfotili, kdy jsem to nečekal. Taky bylo pár fotek, kdy jsem nevěděl, odkud se vzaly. Ale dalo se to zvládnout. Nejvíc mě naštval titulek - Charouz má rád muže! Článek s autorem jsem předal právníkovi. Musím jim pohrozit."