Pilot Vršecký: Bude to maso!

David Vršecký
David VršeckýZdroj: ČTK
Motorismus
Začít diskusi (0)

V loňském ročníku byl suverénem, nyní chce v úspěšně našlápnuté cestě pokračovat. A hlavně vybojovat druhý titul Evropského poháru tahačů. „Motivace mám pořád dost,“ netají David Vršecký, pilot roudnické stáje Buggyra.

Pro letošní rok se však pro šampionát připravila nová pravidla. Jak se vás dotknou?
„Dost. Ve dvou závodních dech se hned po měřeném tréninku místo dřívější kvalifikace pojedou rovnou dva pohárové závody. A v tom druhém bude startovat prvních osm vozů v opačném pořadí. Vítěz se bude tedy dobývat na čelo z osmého místa.“

A líbí se vám tato novinka?

„Jsem pro každou změnu, ale tohle bude maso! Pořádný adrenalin. Vždyť není jednoduché na okruzích pro auta a motorky neustále předjíždět s pětitunovým strojem. Přibude víc konfliktů a karambolů. Závody tahačů to určitě zatraktivní. Důležité však bude, jak se zachovají komisaři k předjížděcím manévrům, když jich bude celá řada.“

Může toto nové pravidlo někomu vyhovovat?

„Asi ve větším laufu budou agresivní piloti. Proslulý tímto stylem je vzteklý Španěl Albacete. Musíme se prostě přizpůsobit a nedat mu tolik prostoru, budou to prostě bitvy.“

Jak jste se na tyto souboje před sezonou připravoval přes zimu?

„Už na posledním loňském závodě jsem měl problémy s ramenem, zády a žebry. Proto jsem se musel předtím dát do kupy. Vypadly mi žebra a tři měsíce jsem na tom byl fakt špatně. Nemohl jsem se ani nadechnout, ale operaci se bráním.“

A jak jste si takovou bolest přivodil?

„Řízením. V tahači řídím neustále levou rukou a často podřazuji při brzdění. Vlastně pořád hýbu ramenem a když v sedadle sedíte fakt celé dny během testování, tak pak nemůžete ani pořádně zvednout ruku. Už je to ale lepší. Taky jsem hodně zapracoval na fyzičce.“

Před sezonou jste také pracovali na technice vašeho závodního speciálu Buggyry. Co se všechno změnilo?

„Se svým stájovým kolegou Švýcarem Markusem Bösigerem máme zcela odlišný způsob ježdění, takže jsme šli dvěma cestami. Největší rozdíl bude na přední nápravě a diferenciálu. Hodně jsme pracovali na motoru ve střikovacím systému. Stroj má tak lepší výkon a dobře se s ním zatáčí.

A co vaše ferarri, které jste dostal od sponzora za loňský úspěšný rok. Jak ho často používáte?

„No když se podívám na výsledky formule 1, tak ostuda mi nedovolí, abych ho vytáhl ven (směje se). Takže čekám na výsledky a hlavně na difuzory. Jak se blíží závody, tak s ním moc nejezdím. Nechci, aby mi ho někdo poplival. Ale najel jsem s ním asi už čtyři tisíce kilometrů.“

Kalendář závodu Evropského poháru tahačů 2009
Assen09.-10.05.
Misano23.-24.05.
Albacete06.-07.06.
Nogaro20.-21.06.
Barcelona04.-05.07.
Německo26.-27.07.
Most29.-30.08.
Zolder12.-13.09.
Le Mans19.-20.09.
Jarama03.-04.10.
Začít diskuzi