30. listopadu 2017 • 15:47

SportForum: Snažíme se dostat florbalistům do hlavy, říká marketérka Volkswagenu

Autor:
SportForum: Snažíme se dostat florbalistům do hlavy, vysvětlila marketérka Volkswagenu
TOP VIDEA
Slovácko - Sparta: Stanciu vykoupal dva obránce, Drchal dal svůj první gól – 1:0 pro Spartu Slovácko - Sparta: Stanciu vykoupal dva obránce, Drchal dal svůj první gól – 1:0 pro Spartu
Zákrok na Jágra? Strašné, jsme tu, abychom ho ochránili, smějí se Travelling Jagrs Zákrok na Jágra? Strašné, jsme tu, abychom ho ochránili, smějí se Travelling Jagrs
VŠECHNA VIDEA ZDE

Oblíbenost mezi pasivním publikem není jediným kritériem, podle kterého si firmy vybírají partnery pro své marketingové projekty. Automobilka Volkswagen například spolupracuje s běžeckým seriálem Run Czech nebo florbalovým svazem, kde oslovuje aktivní amatérské sportovce. Na konferenci deníku Sport SportForum o tom mluvila Martina Valterová, koordinátorka marketingu a PR Volkswagen.



„Vytrvalostní běh i florbal jsou sporty, které nemají tolik fanoušků. Není to o tom, že by statisíce fanoušků seděly a koukaly na přenos. Tyhle sporty jsou specifické, může je dělat každý a neustále rostou,“ vysvětluje Valterová.

Automobilka v obou případech využívá vášně pro aktivní pohyb a snaží se přímo mezi masou sportovců rozšířit povědomí o partnerství značky.

„Značka je sympatičtější, stává se tzv. first choice. Lidé uvažují o značce častěji, pokud k ní mají sympatii,“ vysvětluje Valterová. „Pro nás zajímavá cílová skupina 18 – 35 let. Florbal hraje pořád víc lidí a počet klubů v České republice také dramaticky vzrostl. Je to zajímavý počet lidí, které můžeme oslovit.“

Proto firma na sociálních sítích vytvořila platformu Volkswagen, spoluhráč českého fotbalu, jejímž prostřednictvím s florbalisty komunikuje. Používá krátká sdělení ve florbalové hantýrce.

SportForum: Snažíme se dostat florbalistům do hlavy, vysvětlila marketérka Volkswagenu

„Florbalisty nezajímají auta jako taková, ale zajímá je vášeň pro florbal. My se snažíme s nimi komunikovat jejich řečí a být parťákem, spoluhráčem,“ vysvětluje Valterová. „Snažíme se do florbalisty vcítit, snažíme se dostat do jeho mysli. Snažíme se jim dostat do hlavy a značku jim přiblížit jejich mluvou.“

Tento způsob komunikace cílí právě na věkovou kategorii kategorie mezi osmnácti a pětatřiceti lety.

„To jsou lidi, kteří nepotřebují poslouchat, jaký má značka Volkswagen výkon motoru,“ líčí Valterová. „Posty umisťujeme na faceboook a instagram Českého florbalu, který má víc než 100 000 fanoušků. A na stránkách se tyto posty staly jedny z nejoblíbenějších.“

Podobně se značka prezentuje i ve světě vytrvalostních běhů. Firma je dlouhodobým partnerem pražského maratonu a sponzoruje také další závody běžecké ligy Run Czech.

„Tyhle sporty jsou specifické v tom, že vyhrává úplně každý. Jde o výsledek jedince, individuálního člověka a každý jde vítězem,“ říká Valterová. „A každý se může účastnit. Tím pádem aktivace, kterou provádíme ve sportovním marketingu, střílí přímo na jedince, který se aktivně účastní. Tyhle sporty nejsou o fanoušcích, kteří sedí u televize. Jsou to lidi, kteří něco aktivně dělají. Potřebují tenisky, tepláky a vyběhnout, maximálně florbalku.“

A výsledky? Podle výzkumu firmy považuje 93 procent florbalistů značku Volskwagen za sympatickou. V edici Volkswagen Maraton, vytvořené pro účastníky ligy Run Czech, zaznamenala společnost nárůst objednaných vozů o 48 procent.

Více o SportForum ZDE>>>

 

Olympiáda 2018: kompletní informace najdete zde >>

Program ZOH >> Hokej na ZOH 2018 >>

 







Klasická verze
Mobilní verze