Deník Sport a iSport.cz uspořádal jeden z prvních sportovních eventů, kterými bude chtít do budoucna otevřít celou řadu klíčových otázek budoucnosti českého sportu. První akce se týkala sportovního marketingu a sponzoringu, v Letenském záměčku v Praze vystoupili na konferenci SportForum čtyři hosté. Partnery akce byli Porsche Praha a Alpine Pro.
„Setkání tohoto typu jsme se rozhodli pořádat především proto, že cítíme spoluzodpovědnost za vývoj českého sportu, který nyní v řadě oblastí nutně potřebuje hledat nové cesty. Například marketing už dnes není jen o pocitech a emocích, ale také o nových technologiích a datech, která vám dosah i té emoce změří,“ říká šéfredaktor deníku Sport a portálu iSport.cz Lukáš Tomek. A zároveň prozrazuje, že v nadcházejícím roce bude projekt Sportforum pokračovat dalšími tématy. „Zajímá nás sportování dětí, financování sportu, problematika sázení a loterií nebo podpora opravdu vzdělaných odborníků a trenérů. Chceme prostě propojovat lidi s jedinečným know-how a být aktivním moderátorem debaty, která českému sportu pomůže nacházet cesty k úspěšnější budoucnosti.“
Úvodní prezentace se poté chopil David Trávníček, šéf Sport Invest Marketing, jenž seznámil hosty s novou vlajkovou lodí Sport Investu, kterou se stala po fotbalovém brankáři Petru Čechovi snowboardistka Ester Ledecká.
Následovala prezentace Martiny Valterové, jež coby koordinátorka marketingu a PR Volkswagenu zahájila spolupráci s RunCzech a českým florbalem. Dále vystoupili Tomáš Křivda, bývalý marketingový ředitel AC Sparta Praha, a profi skateboardista Maxim Habanec. Ten seznámil hosty se svým životním příběhem, např. odjakživa komunikoval se sponzory sám.

Průběh konference SportForum jsme sledovali ONLINE:
Těšit se můžete na rozhovory se všemi hosty, které budou publikovány v deníku Sport a na portálu iSport.cz.
Maxim Habanec: "Největší projekt je Skate of Mind, sportovně-cestovní dokumentární série. Projekt zafungoval, objeli jsme celou Evropu. Povedlo se, že jsme první díly natočili v angličtině. Další sezonu jsme procestovali Asii a přidali celý film, který jsme promítali v kinech. Premiéra hned dvakrát naplnila sál, neměli jsme ani kam posadit lidi. Pochopil jsem, že takový content je žádaný."
Skateboardista a vlogger Maxim Habanec: "Moje cílová skupina není na facebooku. Pro mě je facebook mrtvej. Jsem tam taky, ale hlavní je pro mě Instagram a YouTube. Z něho čerpám peníze na přípravu a závody. Dávám tam delší videa." #sportforum
— Štěpán Filípek (@SFilipek) November 30, 2017
Maxim Habanec: "Dnes spolupracuji s Red Bullem, který mě naučil, že sponzoring není jednostranný. Jde také o trvalý rozvoj sportovce, realizaci vizí a nápadů, sportovec je producentem svých projektů."
Maxim Habanec, profesionální skateboardista: "Moje cesta začala v pěti letech, okolo třinácti přišly první úspěchy a nabídky na spolupráci. Skateboard ale není sport, o který se zajímají manažeři. Takže jsem se sponzory komunikoval odjakživa sám."

Tomáš Křivda o spolupráci Sparty s pojišťovnou Generali: "Zaměřili jsme se například na Father`s day, připravili jsme zážitek pro top manažery s jejich dětmi, na které nemají moc času. Přinesli jsme jim trošičku něco navíc v celodenním programu pro otce a syna/dceru."
Tomáš Křivda: "V rámci jednání se Sazkou bylo pro druhou stranu důležité zobrazení loga - na reklamních panelech a na dresech. Sparta se ale také musela smluvně zavázat k aktivaci různých programů z partnerovy strany."
Tomáš Křivda hovoří o spolupráci Sparty se Sazka Bet: "Přinese nové zákazníky pro partnera, vytvoření Sazkabet sektoru naopak může přivést fanoušky Sparty na stadion."
Nyní je na programu prezentace Tomáše Křivdy, bývalého marketingového ředitele AC Sparta Praha. V ní ukázal dvě forografie - jak lze dosáhnout efektivity zobrazení sponzorů na stadionu. Mladá Boleslav - přeplácané reklamní panely, zápas Evropské ligy - jasně viditelný partner.
Martina Valterová: "Například jsme vytvořili heslo ´Volkswagen, spoluhráč českého florbalu´. Snažíme se dostat do mysli florbalisty a naší značku mu tam podsunout. Vztah ke snažce si vybudují tím, že budeme k florbalistům promlouvat stejnou řečí. 93 % florbalistů přijde značka Volkswagen sympatická. V pořadí povědomí o značkách jsme na 7. místě. V roce 2015 jsme byli dvaadvacátí."

Martina Valterová, koordinátorka marketingu a PR Volkswagen: "Podporujeme RunCzech a český florbal. Proč zrovna tyto sporty? Nemají tolik fanoušků, že by měly velkou sledovanost v televizi, ale jedná se o sporty, které provozuje spousta lidí. A je to podobná cílovka, kterou máme i my."
David Trávníček o budoucnosti Ester Ledecké: "Cíl? Naplnění potenciálu - brand STR mezi evropskou i globální sportovní elitou. Jsme například hrdí na to, že se podařilo dostat Ester do New York Times."
For now, Ester Ledecka is not the most prominent figure in her own family. But that might change at the Olympics https://t.co/ESHFkZjckZ
— NYT Sports (@NYTSports) November 28, 2017
David Trávníček o aktivaci sociálních sítí:"Snažíme se, aby výsledky byly co nejzajímavější, zásah v konkrétních číslech. Jde o sportovní výkon, přípravu, osobní život. Ale zde držíme hranice, kam už veřejnost nechceme pustit."
David Trávníček, šéf Sport Invest Marketing: "Je doba, kdy komerční společnosti začaly chápat, že využívání sportovců je přínosné a pozitivní. Začínají se s nimi zase spojovat, což je dobrá zpráva. A nejsou to pouze lokální, ale i globální partnerství. Jsme pyšní, že Ester se stává globální hvězdou."
David Trávníček, šéf Sport Invest Marketing: "Servis Sport Investu pro sportovce? Zajištění a garantování příjmů, sponzoring, PR, reprezentační smlouvy, materiál. Key message; sportovec = sportovní výkon."
David Trávníček: "Ester byla v mladém věku divoké děvče, ale přidává si po tréninku další hodinu. V tomto patří mezi velké blázny a to je rozdíl, který ji řadí mezi nejlepší na světě. Talent, vůle, nasazení - to je její doména."
David Trávníček, šéf Sport Invest Marketing, připravil prezentaci o značce “Ester Ledecká” a její cestě na vrchol. “Ester je pro nás momentálně vlajková loď a sportovec číslo jedna,” řekl.
David Trávníček, šéf Sport Invest Marketing, připravil prezentaci o značce “Ester Ledecká” a její cestě na vrchol. “Ester je pro nás momentálně vlajková loď a sportovec číslo jedna,” řekl. #SportForum
— Pavel Janega (@pjanega) November 30, 2017
Šéfredaktor deníku Sport Lukáš Tomek: "V minulosti jsem se bavil s Miroslavem Peltou, bývalým předsedou FAČR. Říkal, že ve sponzoringu je potřeba mít dobré kontakty a druhá věc je sportovní emoce. On je prodavač sportovní emoce a to, jak ji dokáže prodat, rozhodne, jestli nějaké logo na stadionu má hodnotu pět korun, nebo pět milionů korun (...) Dnes se ale sportovní emoce dá vyčíslit. O tom je důležité se bavit."
Úvodní slovo šéfredaktora deníku Sport Lukáše Tomka: "Rád bych na začátek řekl, proč jsme se rozhodli pro tento event. Je první, ale ne poslední. Uvědomujeme si, že český sport potřebuje širší diskuzi na sportovní téma. Přijde nám, že sportovní prostředí je trošku konzervativní a má problém s přijímáním nových věcí. Deník Sport se chce stát moderátorem určité diskuze a otevírat důležité otázky. A také být jejich propagátorem."