Martin Hašek
8. července 2014 • 04:50

Kvitová vydělala 61 milionů korun. Další kolem ní tančí

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
PRVNÍ DOJEM: Že Třinec nemá nohy? Omyl. Pardubice tíhu neunesly
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
VŠECHNA VIDEA ZDE

Vyhrát Wimbledon poprvé znamená vydělat si solidní peníze. Díky druhému vítězství ve Wimbledonu po létech strádání se na marketingovém trhu z rychlé komety stává stálice. Většinu z 61 milionů korun na prize money z londýnského turnaje Kvitová utratí na daních a dalších nákladech. Zahojí se ovšem na bonusech z reklam.



Je to tanec vysokých sázek, ale také vysokých příjmů v případě úspěchu. 1 760 000 liber, tedy asi 61 milionů korun, činí odměna Petry Kvitové za triumf v All England Clubu. Ve skutečnosti jí zbude menšina, jen britské daně jí seberou polovinu.

„Nelze povědět exaktní částku,“ vysvětluje Kvitové manažer Miroslav Černošek. „Řada navazujících výdajů jako pronájem domu, náklady na tým a podobně je rozložena v čase před Wimbledonem i po něm. A pak řada souvisejících kontraktů je opatřena doložkou o mlčenlivosti.“

Černoškova společnost M Sport Servis Kvitovou zastupuje a dostává 25 procent z uzavřených obchodních smluv a další procenta z jejích odměn na turnajích. Za to musí být připravena v těchto dnech dělat byznys.

„Když vyhrajete Wimbledon, je to vstup do marketingové extraligy, protože tenhle turnaj píše ze všeho nejvíc,“ líčí Černošek. „Petra posílí svou pozici globální sportovní hvězdy, když nabízí příběh o velkém návratu. To bude pro partnery a sponzory zajímavé a atraktivní. Vedu jednání se stávajícími i potenciálními partnery.“

Pro Kvitovou je klíčová spolupráce s firmami, jejichž byznys přímo souvisí s tenisem – výrobcem raket Wilson a oděvní společností Nike, s kterou jí za rok vyprší smlouva. „Seděl jsem s nejvyšším šéfem Nike v Paříži a říkal mi, že Petra potřebuje uhrát nějaký slušný výsledek,“ říká Černošek.

Ten teď přišel, nejde ale jen o samotný triumf. Kvitová si mezi oběma vítěznými turnaji prošla těžkým obdobím, z kterého však vyšla silnější. Její finálová exhibice proti Kanaďance Bouchardové zaujala i legendy tenisové historie. Wimbledon opouštěla Kvitová jako rovnocenná členka jejich klubu. Což je velký rozdíl oproti roku 2011.

Kvitová po návratu: S Djokovičem na sebe máme štěstí
Video se připravuje ...

Šampionka je doma! Kvitová jela autem s nápisem Druhý titul
Video se připravuje ...

„Tehdy Petra nabízela příběh komety, která se náhle zjevila, teď je to stálice, která svítí ještě jasněji. Její pozice je silnější, stabilnější. Je to ta, která nabízí velká vítězství, i když se třeba nějakou dobu nedaří,“ pochvaluje si Černošek. „Dvojnásobných vítězek Wimbledonu mnoho není, způsob, jakým to dokázala, byl neuvěřitelný. Paradoxně jí nahrálo i období, kdy se jí nedařilo tak, jak od ní všichni očekávali. Její vítězství se nestala samozřejmostí, o to jsou cennější.“

Kvitovou stále handicapuje, že je Češka a nemá takový potenciál se uplatnit na globálním trhu třeba jako její poražená soupeřka z finále, Kanaďanka Bouchardová. „Petra je Češka, ale zase vyhrála, a v tom je zásadní rozdíl,“ upozorňuje však Černošek.

„Navíc u tenisu nehraje národnostní nota takovou roli, tenisté jsou velmi často bráni jako kosmopolité, pro velké firmy nehraje roli odkud je, ale jak je úspěšný a populární. Švýcarsko nebo Srbsko také nejsou velké země, ale velikost domácího trhu trochu limitující je.“

Navíc Kvitové pomůže, že místo vyjukané dívky z roku 2011 stojí letos s wimbledonskou trofejí osobnost světového sportu. „Petra je úspěšná, zdravě sebevědomá mladá dáma. Myslím, že minulá stylizace do obyčejné holky z Fulneku byla trochu i umělá mediální záležitost,“ tvrdí Černošek.

Takhle šťastná tenistka zapózovala.
Takhle šťastná tenistka zapózovala.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální zápasy
Články odjinud


Články odjinud