19. června 2018 • 15:38

Fotbalová liga v novém. Hlavní sponzor Fortuna, v logu dvojtečka

Autor: ,
Reklama
TOP VIDEA
ANKETA: Nejoblíbenější slovenský sportovec podle Čechů? Sagan, Chára i Cibulková ANKETA: Nejoblíbenější slovenský sportovec podle Čechů? Sagan, Chára i Cibulková
Sparta - Olomouc: Burian si položil Machovského a poslal puk za jeho záda, 0:1 Sparta - Olomouc: Burian si položil Machovského a poslal puk za jeho záda, 0:1
VŠECHNA VIDEA ZDE

První fotbalová liga bude v příštích čtyřech letech "oblečena" do žlutých barev a jejím logem bude černá dvojtečka na žlutém pozadí. S novou vizuální podobou přišla sázková společnost Fortuna, která se stává novým generálním partnerem ligy po společnosti Het a po které je liga pojmenována FORTUNA:LIGA.



"Je to tak jednoduché, až to bude pro mnoho lidí šokující. Na začátku to i pro mě bylo tak šokující, že jsem si říkal, že takhle asi ne, ale jakmile nám agentura začala vysvětlovat, co je zatím, tak se mi to líbilo víc a víc. Věřím, že si tímto procesem projde i veřejnost a vezme to za své," řekl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel Fortuny David Vaněk, který vybíral z 15 různých návrhů. Hlavním jeho požadavkem bylo, aby logo bylo schopno namalovat malé dítě.

O grafickou podobu ligy se postaralo studio intoit. "Chtěli jsme změnit vnímání českého fotbalu, což je velká výzva, ale rádi jsme ji přijali. Dosavadní loga ligy byla prokreslená a vizuálně komplikovaná. Málokdo z nás by je dokázal nakreslit. A hledali jsme nový prvek, který asociuje fotbal a nikdo ho nepoužívá v grafice. A nápad vychází z výsledkové tabule," vysvětlil kreativní ředitel studia Pavel Šmejkal.

Generální ředitel Fortuny David Vaněk
Generální ředitel Fortuny David Vaněk

Dvojtečka v logu české nejvyšší soutěže odkazuje na výsledky, které jsou pro sázkovou společnost jako hlavního partnera to nejdůležitější. Při tvorbě vycházelo studio z jednoduchosti, brandingu Fortuny a z požadavku na silný a univerzální symbol, z něhož půjde vytvořit hravá televizní grafika.

"Na jednodušší loga přecházejí všechny velké firmy jako Google, Pepsi, Mastercard, ve fotbale třeba Juventus Turín, který má skvělé nové logo. Zachoval myšlenku pruhů a vidíte v tom to původní logo, jednoduchý čistý symbol, který nese vše, co máme s tím původním logem spojené," poukázal Šmejkal na zdroje inspirace. "Hledali jsme zajímavý nápad, jako je šipka v logu FedExu či sluchátka v logu Beats," dodal.

Společnost Fortuna se rozhodla sponzorovat český fotbal už v říjnu 2016. Tehdy se stala partnerem reprezentace a nižších soutěží s tím, že do první ligy přejde až nyní. "Minimálně na příští čtyři roky přinášíme stabilitu do profesionálního fotbalu a kluby vědí, s jakými prostředky můžeme počítat. Chceme přispět k pozvednutí českého fotbalu, protože věříme, že z dlouhodobého hlediska se nám to vrátí," řekl Vaněk, který podle smlouvy nesmí zveřejnit výši kontraktu. Mělo by jít ale o částku vyšší než 60 milionů korun na sezonu.

Fotbalová liga v novém. Hlavní sponzor Fortuna, v logu dvojtečka
720p 360p

Sportovní ředitel Ščasný - o stavu kádru Sparty, posilách i možných odchodech
720p 360p

 

FORTUNA liga – první fotbalová liga 2018/2019

Program a rozpis zápasů Tabulka Aktuální kolo Tabulka střelců VIDEO: momenty a sestřihy Nový hrací model Fantasy liga

Nejvyšší česká fotbalová soutěž nově s názvem FORTUNA:LIGA v sezoně 2018/2019 prožívá revoluci. Po základní části s 30 zápasy se týmy rozdělí do tří skupin, do kterých si přenesou bodové zisky: skupina o titul (1.-6.), skupina o baráž o EL (7.-10.) a skupina o udržení (11.-16.).

SESTŘIHY všech zápasů 14. kola Fortuna ligy »

15. kolo Fortuna ligy:

Mladá Boleslav - Dukla (pá 9.11., 18:00), Karviná - Sparta (so 10.11., 14:00), Slovácko - Liberec (so 10.11., 17:00), Opava - Baník Ostrava (ne 11.11., 14:00), Jablonec - Bohemians (ne 11.11., 15:00), Plzeň - Příbram (ne 11.11., 15:00), Teplice - Olomouc (ne 11.11., 15:00), Slavia - Zlín (po 5.11., 17:00)



Články odjinud


Články odjinud



Klasická verze
Mobilní verze