VC MaďarskaHungaroring, Mogyoród, Maďarsko
Vítěz: L. Norris (McLaren) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Hungaroring, Mogyoród, Maďarsko
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
My se společně znovu uvidíme až poslední srpnový víkend, kdy se seriál přesune na okruh v Zandvoortu, tedy na domácí VC Maxe Verstappena. Užijte si zbytek víkendu, moc se nezřiďte při oslavách druhého místa Romana Staňka a užijte si zbytek prázdnin, i třeba ve společnosti jiných přenosů na našem webu!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Lando Norris: „Jsem mrtvý. Bylo to náročné. Neplánovali jsme první zastávku a poslední stint jsem na to tlačil. Odměnilo nás to ale. Myslel jsem si ale většinu závodu spíše na druhé místo. Byla to dobrá strategie. S Oscarem je radost závodit a těším se na další společné souboje“
Oscar Piastri: „Tlačil jsem na to, jak jsem mohl. Věděl jsem, že ho budu muset předjet na trati ,ale to se lehce říká. Byl to velký risk, ale nakonec z toho je i tak dobrý víkend. Lando neměl s jednou zastávkou co ztratit. Poslední útok byla možná chyba, ale taky moje jediná možnost na předjetí.“
George Russell: „Jsem s výsledkem velmi spokojen. Včera to vypadalo bledě, ale nakonec z toho byla dobrá bitva s Charlesem. Možná jsme se i srazili, ale do pauzy to bylo dobré povzbuzení“
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Nad Hungaroringem panují mraky, není to ale ten typ, ze kterého by mělo něco sprchnout. Přes noc ale pršelo, takže nový asfalt ještě je místy vlhký. Odpovídají tomu i teploty, vzduch má pouhých 22°C, trať pak 34°C.
Pirelli po minulém víkendu opět přivezla tři na sebe navazující sady gum, konkrétně v rozpětí tvrdosti C2-C4. Italský výrobce predikuje pro dnešek jako nejlepší dvojzastávkovou strategii se začátkem na žluté a dojetím na bílé sadě. Možná je ale i jedna zastávka, což mají rádi v McLarenu, nebo vystřídání všech tří suchých sad.
Co se zásob týče, většina pilotů si pošetřila jednu žlutou a jednu až dvě čerstvé bílé. Na chvostu ale mají někteří piloti i tři červené sady, takže mohou jet zajímavé strategie.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
Po nepovedené kvalifikaci se rozhodl Red Bull vyměnit motor na monopostu Cunody, čímž porušil pravidla parc fermé a Japonec tak bude startovat z pitlane.
Asi každý český fanoušek formulí si v neděli ráno moc nepospával. V 10 hodin se totiž jel hlavní závod F2, ve kterém si pole position vybojoval Roman Staněk. A protože Hungaroring není zrovna trať na předjíždění, všichni s napětím čekali, jestli konečně po letech uslyšíme na podiu druhé nejvyšší soutěže českou hymnu.
Český pilot stáje Invicta měl skvělý start a s týmovým kolegou Leem Fornarolim záhy rychle ujeli zbytku pole. Staněk zvládl dobře i zastávku v boxech a mířil za prvním vítězstvím, nakonec ho ale zradila obrácená strategie u italského kolegy. Tomu vyšel overcut na měkčí směs, dostal se před Staňka a vedení udržel i přes pětisekundový trest za příliš rychlý nájezd do boxů.
Staňkovi navíc ujel a rodák z Valašska se tak musel bránit třetímu Jaku Crawfordovi bez pomocí DRS. Několikrát to s nadějí na double Invicty vypadalo bledě, ale Staněk i díky chybám Američana odolal všem útokům a na podiu tak byla obrovská žlutá radost. Fornaroli si připsal premiérovou výhru v nedělním závodě a upevnil své vedení v šampionátu, Invicta se doublem vrátila na čelo konstruktérů a Roman Staněk i přes zdravotní komplikace měl další skvělý víkend, který přímo v Maďarsku oslavil s babičkou.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Sobotní druhý hodinový program byl hrou na kočku a myš s mraky. Ty se točily okolo tratě a všichni očekávali, zda se bude jezdit, nebo koupat. Nakonec z toho bylo jen pár kapek v první zatáčce, takže se jezdilo na plno. A že jsme byli svědky mnoha překvapení...
Už v Q1 se zastavil Júki Cunoda, který se v šampionském Red Bullu stále nemůže pořádně nadechnout. Ještě větším katem ale byla prostřední část. Ta vystavila stopku nejen Lewisovi Hamiltonovi, který jinak neměl špatný víkend, ale i Kimimu Antonellimu. Ten zajel 11. nejrychlejší čas, sám ale věděl, že o něj přijde a FIA mu to bohužel splnila. Mladý Ital tak bude startovat až patnáctý.
Do první desítky naopak pronikly jak obě RB, tak i Astony a zelená armáda na tribunách nestačila koukat. Po prvotních nereprezentativních časech vyjel Lance Stroll s Fernandem Alonsem na druhá kola v momentě, kdy zbylá osmička ještě byla v boxech a prázdnou trať přetavili v P4 u Strolla a dokonce P2 u Alonsa. Španělský matador tak na moment dokonce rozdělil vedoucí McLareny.
Byl to ale Charles Leclerc, kdo dokázal britský tým potupit. Nad okruhem se zničehonic změnil směr větru a na už tak razantně zchladlé vozovce (37°C v Q3 oproti více jak 50°C na začátku Q1) dokázal vyskočit na první místo. Naopak piloti MCL39 svá kola vůbec nezvládli, nijak se nezlepšili a dominance z tréninků tak přišla vniveč. Spokojen není ani Max Verstappen, jehož RB21 nedokázala držet na trati a úřadující šampion tak vystartuje až osmý.
Všem třem hodinovým blokům dominovaly McLareny Landa Norrise a Oscara Piastriho. První dva tréninky byly jak přes kopírák, kdy byl rychlejší britský jezdec, třetí volnou jízdu získal na svou stranu Piastri. Na třetím místě pokaždé skončil Charles Leclerc, za ním už pak byl celkem propad.
První trénink byl ozvláštněn u Astonu. Fernanda Alonsa trápí svalové zranění v oblasti dolních zad a proto jízdu vynechal. Do jeho monopostu se tak posadil rezervní jezdec Felipe Drugovich, který zajezdil 16. nejlepší čas.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.