Kania se opřel do O2 TV Sport: Prosím objektivně. Šéf Liberce řešil diváky

Video placeholder
SESTŘIH: Liberec - Bohemians 2:2. Přestřelka na severu vítěze nenašla
Bohemians zavítali na konci 9. kola na hřiště Slovanu Liberec
Bohemians zavítali na konci 9. kola na hřiště Slovanu Liberec
Bohemians zavítali na konci 9. kola na hřiště Slovanu Liberec
Bohemians zavítali na konci 9. kola na hřiště Slovanu Liberec
Bohemians zavítali na konci 9. kola na hřiště Slovanu Liberec
Bohemians zavítali na konci 9. kola na hřiště Slovanu Liberec
Bohemians zavítali na konci 9. kola na hřiště Slovanu Liberec
10
Fotogalerie
paš
Ročník 2024/25
Vstoupit do diskuse (34)

Tohle téma si vzal za své. Ondřej Kania, majitel fotbalového Slovanu, se pravidelně pouští do obhajoby domácí návštěvnosti. Po nedělní remíze s Bohemians 2:2, kterou sledovaly tři tisícovky diváků, se opřel do O2 TV Sport. „Pokud komentátoři komentují návštěvnost našich zápasů, tak prosím objektivně,“ napsal šéf na sociální síti X. Současně sdílel podrobná čísla po úvodních pěti utkáních na libereckém stadionu.

Kaniovi se nelíbil výrok komentátora Radka Šilhana. „Jestli se v předzápasovém studiu řešilo téma, že Liberec se chce marketingovým způsobem výrazně zapsat do povědomí liberecké sportovní veřejnosti, tak mám pocit, že dnešní návštěva do toho nezapadá.“

Na nedělní zápas s Bohemians, který startoval o půl sedmé večer, přišlo přesně 3 053 diváků. Což je z celkových pěti domácích zápasů Liberce druhá nejnižší návštěva v tomto ročníku. Míň lidí sledovalo v polovině srpna výhru 3:0 s Pardubicemi (2 941).

„Opakovaně při komentování našich domácích zápasů zaznívá, že ambice návštěvnosti byly mnohem vyšší. Nebyly. Jsme přesně na plánu, který byl i veřejně deklarován před sezonou a objektivně byl velice ambiciózní. Navzdory špatným výsledkům jsme stále dramaticky nad minulými roky,“ poznamenal Kania.

Když letos v dubnu koupil Liberec, chtěl z něj vytvořit atraktivní fotbalovou značku. Proto napumpoval peníze nejen do hráčského kádru a sportovního vedení, ale také do marketingu. Klub se oblékl do moderního hávu, město a kraj zaplnily billboardy s tváří generálního ředitele Jana Nezmara.

Přesto se na Slovan ze strany veřejnosti valí kritika, že návštěvnost je vysoce za očekáváním. A co víc, najednou se Kaniovi připomíná rýpnutí do hokejové extraligy, které pronesl v podcastu Brocast v polovině srpna. „Na tu ligu se nikdo nedívá, protože nemá takové osobnosti jako fotbal,“ zněl výrok, který rozpoutal bouřlivou diskuzi.

Fakt je, že všechna nedělní extraligová utkání zapsala vyšší oficiální návštěvnost než Liberec proti Bohemians. Nejblíže byl zápas Mladé Boleslavi s Plzní s počtem 3 099 diváků.

Ve statistice Chance Ligy, která odhaluje procentuální využití kapacity stadionu, se pohybuje Slovan se 44 procenty na předposledním místě, níž se nacházejí pouze Teplice (byť Kania několikrát upozornil, že některé kluby počty diváků uměle navyšují). V průměrné návštěvnosti patří jeho klubu desátá pozice (4 364).

„V prvních pěti domácích zápasech v minulé sezoně reálně přišlo na stadion 12 624 diváků (hlášeno 18 108). V této sezoně jsme na čísle 21 819 (reálných),“ zveřejnil Kania.

Podle těchto čísel jde o nárůst o téměř třiasedmdesát procent. Podle majitele je podobná situace ohledně prodeje sezonních permanentek.

„Tržby ze vstupného a permanentek jsou meziročně vyšší o téměř sto procent. Aby se na konci sezony meziroční nárůst návštěvnosti dostal ještě výše, je potřeba mít sportovní výsledky,“ doplnil majitel klubu Kania.

Soubor trenéra Radoslava Kováče zatím dřepí pod hranicí úspěchu, z osmi odehraných zápasů získal devět bodů, což stačí na jedenáctou pozici.

Průměrné využití kapacity stadionu

  1. Slavia - 93 %
  2. Sparta - 91 %
  3. Bohemians - 84 %
  4. Plzeň - 75 %
  5. Jablonec - 72 %
  6. Hr. Králové - 72 %
  7. Slovácko - 70 %
  8. Ml. Boleslav - 67 %
  9. Č. Budějovice - 65 %
  10. Pardubice - 62 %
  11. Karviná - 57 %
  12. Baník - 52 %
  13. Dukla - 46 %
  14. Olomouc - 45 %
  15. Liberec - 44 %
  16. Teplice - 36 %

Domácí návštěvnost v Liberci

  • Olomouc (1:1) - 3 640
  • Slavia (0:1) - 9 011
  • Pardubice (3:0) - 2 941
  • Plzeň (1:1) - 3 174
  • Bohemians (2:2) - 3 053
  • Zdroj: chanceliga.cz

#TýmZVRPSkóreB
1Slavia30253261:1178
2Plzeň30205559:2865
3Ostrava30204652:2664
4Sparta30195656:3362
5Jablonec30156947:2551
6Olomouc301271146:4143
7Liberec301191045:3142
8Karviná301181140:5241
9Hr. Králové301171233:3140
10Bohemians308101232:4234
11Ml. Boleslav30971440:4034
12Teplice30971432:4234
13Slovácko30791425:5130
14Dukla30591623:4724
15Pardubice30471922:4919
16Č. Budějovice30052514:785
  • Skupina o titul
  • Play-off o umístění
  • Skupina o záchranu

Vstoupit do diskuze (34)

Nejvyšší česká fotbalová soutěž mění v sezoně 2024/2025 oficiální název na Chance Ligu. Titul obhajuje Sparta Praha.

iSport FantasySestřihy zápasůVIDEO momenty

Stránky klubů: Viktoria Plzeň * Slavia Praha * Sparta Praha * Bohemians 1905

Fotbal dnes * Liga mistrů * Evropská liga * Konferenční liga

Doporučujeme

Články z jiných titulů