ING: Výkony Nizozemců pomohou ekonomice
Čím lépe budou hrát fotbalisté Nizozemska na blížícím se mistrovství světa v JAR, tím více pomohou národní ekonomice. Tvrdí to nizozemská banka ING, podle které by fanoušci mohli během sledování svých oblíbenců utratit až 60 milionů eur (asi 1,53 miliardy korun).
"Čím lépe si fotbalisté povedou, tím lépe pro nizozemskou ekonomiku," uvedl ekonom Charles Kalshoven z ING, která je jedním ze sponzorů týmu Oranjes.
Kromě prodeje dresů, šál a dalších fanouškovských suvenýrů, se čeká velký zisk i z prodeje alkoholu. Rovněž se očekává, že Nizozemci nebudou svou dovolenou trávit v zahraničí, ale zůstanou doma, aby mohli sledovat národní tým. Šampionát ale zároveň přinese snížení pracovní morálky a tím spojené produkce.
Podle průzkumu ING se každý devátý Nizozemec chystá sledovat fotbal v práci. "Pokud 11 procent Nizozemců bude v práci dělat cokoli jiného než pracovat, tak to znamená 1,5 milionu ztracených pracovních hodin," spočítala banka.
Ještě větší zisky se očekávají v Anglii, kde by fanoušci měli během šampionátu utratit až miliardu liber (asi 30 miliard korun), z toho polovinu jen za nové televize.
Při každém zápasu Anglie by se v zemi mělo vypít až 30 milionů pint piva, což by znamenalo, že by při postupu reprezentace do finále utratí Angličané za pivo 475 milionů liber (14,2 miliardy korun).