Sezona 2013: Jezdecké složení

info textZdroj: Formule1.cz
MilanF1
Novinky

Letní přestávka v plném proudu, ale okolo smluv pro příští rok se nic neděje. Všichni čekají, nebo je to už jasné?

Ve světě Formule 1 se neustále spekuluje o jezdeckém složení pro rok 2013, ale zatím se nic neděje. Nikdo se nemá k tomu, aby „do toho bouchnul“ a bylo jasněji.

Red BullVettel a Webber spolu zůstanou již pátou sezonu

Formule1.cz

Dvojnásobný šampion, který by mohl být i trojnásobným má smlouvu pro rok 2013 a dozvěděl se i jméno svého týmového kolegy. Bude jím již popáté Mark Webber. Australan podepsal smlouvu na jeden rok, zatímco Vettel je upsán u Red Bullu do roku 2014.

McLarenProsím podepište zde, pane Hamilton …

Formule1.cz

Jenson Button a Lewis Hamilton budou již popáté týmovými kolegy. Ještě ne, zatím to není oficiální, ale očekává se, že dojde k podpisu Hamiltona u McLarenu. Kam jinam by mohl jít? Button má smlouvu na „více let“, ale nikdy nebylo týmem vysvětleno, na jak dlouho to je, ale Martin Whitmarsh jednou naznačil, že by to mělo být na tři roky, tedy do konce sezony 2014.

Lotus:Finsko a Francie budou opět bojovat spolu

Formule1.cz

Kdo by před touto sezonou čekal, že o místo u Lotusu bude boj! Žádné žádosti ze strany pilotů se ale nekonají, protože Kimi Räikkönen má smlouvu i na další sezonu. Jediné, o čem se mluví, je jeho návrat k Ferrari. Stejně jako Fin má smlouvu i Romain Grosjean. Francouz se od úvodu sezony oklepal a tato jezdecká dvojice se zdá být velmi silná.

Ferrari Čekáme na telefonát …

Formule1.cz

Eddie Irvine již dříve popsal, kolikrát dostal příkaz, aby pustil Michaela Schumachera. V podobné situaci je Ferrari znovu, ale na koho se čeká, že podepíšu u italského týmu? Je veřejným tajemstvím Formule 1, že Sergio Perez dělá vše pro to, aby se stal týmovým kolegou pro Fernanda Alonsa. Pro nic za nic není přeci členem Ferrari Driver Academy, ale nyní pracuje pro Sauber (používá motory Ferrari). Různé zdroje říkají, že se Mexičan poohlíží po alternativách, ale kolik jich má? A co jiní kandidáti pro sedačku u Ferrari? Hovořilo se o Marku Webberovi, který hovořil s Ferrari, ale už má podepsáno. Heikki Kovalainen nebo Adrian Sutil? Možná, ale nesmíme zapomenout ani na Felipeho Massu … A ještě Kimi Räikkönen, to by možná šlo, kdyby neměl smlouvu, vlastně nešlo, s Lucou di Montezemolem nejsou velcí kamarádi.

MercedesKdyž se první tři roky nepovedly, dáme druhé kolo?

Formule1.cz

Stříbrné šípy sázejí na Michaela Schumachera a vítěze čínské Grand Prix Nica Rosberga. Ale pořád se čeká, jak se sedminásobný šampion rozhodne. Ross Brawn ho sám nevyhodí, navíc je dobrou reklamou pro Mercedes-Benz a Daimler. Ale již ukázal, že pokud dostane dobré auto, neudělá chybu, pojedeme mu to. Ale stále se hovoří o jiných, mladších, kteří by se mohli u Mercedesu objevit. Nico Hülkenberg a Jaime Alguersuari – ale to spíše jako rezervní piloti. Hlavním kandidátem je Paul di Resta, který je pasován do role náhradníka místo Schumachera, pokud nebude chtít pokračovat ve své kariéře a podruhé odejde do důchodu.

SauberKandidátů je dost, ale není kam spěchat …

Formule1.cz

Po odchodu BMW v roce 2010 byl tým v krizi. Ale už tomu tak není. Peter Sauber, Monisha Kaltenborn a celý tým pohodlně drží šesté místo v šampionátu, tlačí se i do nejlepší pětky. Sergio Perez jezdí parádně a mluví se o jeho odchodu k Ferrari. Tým z Hinwilu je spokojen i s Kamui Kobayashim, který získal 40% bodů týmu. Kdo stojí za dveřmi? Rezervní pilot a mistr světa GP3 z roku 2010 Esteban Gutiérrez, to je velký kandidát, ale hovoří se také o Jaimem Alguersuarim a Brunu Sennovi, ten se na trhu objeví, pokud k Williamsu půjde Valtteri Bottas. Sébastien Buemi zůstává spíše stranou, ale je Švýcar. Může se stát cokoliv, ale nelze nic předpovídat, dokud Pérez nebude podepsán u Ferrari. Není kam spěchat, jak říká švýcarský tým.

Williams Bottas se připravuje na vstup po bok Maldonada

Formule1.cz

Bruno Senna nejezdí nejlépe, ač se mu povedl poslední závod v Maďarsku. Ale vzpomeňme na Nico Hülkenberga v sezoně 2010, u něj se nečekalo, že by mohl skončit. Peníze hýbou světem, proto se také do týmu dostal Pastor Maldonado, který přinesl miliony díky státní olejářské firmě VDVSA, nehraje roli, že vůz není vítězný. Rezervním pilotem je Valtteri Bottas, úřadující šampion GP3 a stále se více hovoří o jeho vstupu k týmu, navíc v pátek předvádí dobré výkony. Také hraje roli, že za ním stojí velcí sponzoři a není typem, který by si pustil pusu na špacír. Uvidíme, jak se Williams rozhodne.

Force India Slibné výsledky nebo nejistá budoucnost?

Formule1.cz

Je jisté, že za poslední čtyři roky se Force India nejvíce posunula kupředu, zatím prožívají nejúspěšnější sezonu. Jenom Sauber a Williams se také zlepšili. Ale Vijay Mallya si není jist financemi do budoucna. Paul di Resta a Nico Hülkenberg možná zůstanou, zvláště když Michael Schumacher bude i nadále závodit za Mercedes. Pokud odejde, bude jedno místo volné. Rezervním pilotem je Jules Bianchi a mohl by si pomoci a usednout do závodní sedačky. Ale nezapomínejme, že spadá pod křídla rudých z Ferrari a ti budou určovat jeho budoucnost. Takže je to na trojici „M“ – Michael, Mallya a Maranello.

Toro Rosso Je to ve hvězdách …

Formule1.cz

Rozhodování o jezdeckém složení u Toro Rosso je vždy brutální. Okolo listopadu každého roku se sejde výkonná rada Red Bullu – včetně Helmuta Marka – a rozhodnou, kdo za to stojí a kdo nepojede v další sezoně. Piloti dostanou po telefonu na vědomí buď fantastickou, nebo tragickou zprávu. Možná tvrdé, ale takové to je. V situaci kdo z koho určitě bude Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne. Loni takto skončila dvojice Alguersuari a Buemi. Verdikt má samozřejmě dopad na Red Bull Junior Drivers, takže tu tlak je, ale současný jezdecký pár nemá nic jisté. Na druhou stranu může pomoci výhoda v podobě mokrého závodu nebo jiného úspěchu za divných okolností – jako to dokázal Sebastian Vettel na Monze v roce 2008.

Caterham Budou změny v jezdeckém složení?

Formule1.cz

Toto není rok dle přání Caterhamu. Chtěli se dostávat do Q2 při sobotních bojích, ale stále se tak neděje a spíše se trápí s výkonností. Ale je pravdou, že vývoj je důležitý před „velkou sezonou“ 2013 pro Tonyho Fernandese. Konzistence je pro tento tým důležitá, proto by se stále hodil Heikki Kovalainen, ale jemu letos smlouva končí. A může se stát, že dostane lepší nabídku a odejde za lepším. Vitalij Petrov se rychle adaptoval a nejspíše zůstane u týmu a bude lídrem týmu, pokud Heikki odejde. A koho k Rusovi? Rezervních pilotů je dost – Giedo van der Garde, Rodolfo González a Alex Rossi. Také na trhu jsou Jaime Alguersuari a Adrian Sutil. Možná bude volný i Bruno Senna, pokud se k Maldonadovi přidá Valtteri Bottas. Tony, vyber dobře…

Marussia Je tu někdo, kdo chce sedačku?

Formule1.cz

Kdo by chtěl jezdit po boku Tima Glocka? Peníze hrají důležitou roli a již se u týmu vystřídalo hodně pilotů – Lucas di Grassi, Jerome d´Ambrosio nebo Charles Pic. Stejné to bude i letos, ale není nezbytně nutné, aby Pic odcházel. A co samotný Glock? Fanoušci bývalého pilota Toyoty by rádi, aby se přesunul za lepším, ale on již přislíbil svůj účast v týmu do konce roku 2014.

HRT První plně španělský tým ve Formuli 1

Formule1.cz

HRT se možná stane prvním týmem se španělskou dvojicí, tedy pokud se rezervní pilot Dani Clos stane kolegou Pedra de la Rosy. To by znamenalo, že Narain Karthikeyan musí odejít z Formule 1. Na druhou stranu je fajn pro sponzory, pokud je tým celý španělský. Není důvod se zbavovat Pedra. Nejenom kvůli tomu, že je v sezoně 2012 úspěšnější, ale také má dlouholeté zkušenosti z McLarenu.