Caterham má konečně nové auto

Přestože v prvních čtyřech závodech sezóny označoval Caterham své auto jako CT03, teprve v Barceloně se jednalo o jeho konečnou verzi.
Teprve do Barcelony dovezl Caterham monopost, který si zaslouží letošní označení CT03. V předchozích čtyřech zámořských závodech totiž jezdci malajské stáje závodili na přechodném modelu, který vznikl na bázi loňského auta a nesl jen 30 % nových dílů z balíčku nachystaného pro aktuální sezónu.
Zastaralá technika byla na vině nepřesvědčivých výkonů Gieda van der Gardeho a Charlese Pica, kteří zaostávali i za papírově nejslabším týmem současné formule 1, ruskou Marussií. Při GP Španělska tedy představil Caterham prakticky nové auto, s nímž se hodlá dotáhnout na týmy středu startovního pole.
Důvodem pro zpoždění vývoje Caterhamu CT03 bylo rozsáhlé stěhování týmu z Hinghamu do Leafieldu, započaté již v létě 2012. Nové leafieldské sídlo původně patřilo týmům Arrows a Super Aguri a Caterham si jej po rozsáhlé přestavbě zvolil proto, aby byl blíže důležitým partnerům a dodavatelům.
V kokpitu CT03 se již v Manamě a nyní v Barceloně představila staronová tvář, když se k týmu na čas vrátil zkušený Heikki Kovalainen. Jeho úkolem bylo pomoci s vývojem, proto se objevil v úvodních trénincích při GP Bahrajnu a následující GP Španělska jako testovací pilot.
„To bylo nezbytné,“ řekl technický ředitel týmu Mark Smith k nasazení Heikkiho Kovalainena, který ve třech předchozích sezónách hájil barvy Caterhamu. „Potřebovali jsme dosáhnout kontinuity a vazby na staré auto. Jeho příspěvek k vývoji byl již po závodě v Bahrajnu velkou pomocí.“
Nakonec si tým španělskou velkou cenu částečně pokazil sám. Zatímco Charles Pic předvedl dobrý výkon a nechal za sebou oba monoposty Marussia o celé kolo, jeho týmový kolega Giedo van der Garde vypadl po banální chybě mechaniků, kteří řádně nedotáhli matici jednoho z měněných kol. Caterham tak nadále zůstává bez bodu, nadějí mu ale může být Picova rychlost, srovnatelná s Valtterim Bottasem na Williamsu.