8. dubna 2022 • 04:20

F1 preview: Rychlejší trať, Němci i nové křídlo. A (Lewisi), žádné šperky!

Autor: Daniel Konečný
Vstoupit do diskuse
0
  • Co všechno nabízí Velká cena Austrálie formule 1?Co všechno nabízí Velká cena Austrálie formule 1?FOTO: Koláž iSport.cz, Twitter.com, Profimedia.cz

    Formule 1 se vrací do Austrálie! Do místa, kde se před dvěma roky celý seriál na takřka čtyři měsíce zastavil kvůli nemoci COVID-19. „Každý jezdec, s nímž jsem mluvil, mi potvrdil, že miluje celý závodní týden v Melbourne. Já jsem samozřejmě ještě o to nadšenější, že pojedu doma,“ zářil více než obvykle Daniel Riccardo z McLarenu. Co lze čekat od úprav tratě v Albert Parku a co hýbe paddockem? To vše v našem preview:

  • Čtyři (!) DRS zóny

    Městský okruh v Albert Parku vždy patřil k těm, kde se špatně předjíždí. To by se mělo letos zásadně změnit. Nový asfalt, odstranění šikany v zatáčkách devět a deset a úpravy v dalších pěti zatáčkách by měly přinést až o pět vteřin rychlejší časy na kolo. „Upřímně, stará specifikace okruhu by nám seděla více,“ obává se Charles Leclerc z Ferrari. Naprostým unikátem dráhy je pak přítomnost rovnou čtyř DRS zón k předjíždění. Žádný okruh jich nikdy neměl tolik. „DRS zóna je zde prakticky na každé rovince, takže to určitě pomůže předjíždění. Na druhou stranu můžeme vidět i hodně taktizování jako v Džiddě. Bude třeba být chytrý,“ smál se vedoucí muž šampionátu.

  • G0.0 Ricciard0.0! 

    Kdepak, v Melbourne je největší hvězdou jen a pouze domácí Daniel Ricciardo. Dvaatřicetiletý, věčně usměvavý Australan je doslova na každém rohu. Pivovar Heineken se proto pro celý víkend stal partnerem McLarenu, za nějž Ricciardo závodí. „Je to pro mě velice osobní záležitost. Jsem hrdý na svůj původ a závodit doma považuju za ohromné privilegium,“ přiznává vítěz osmi závodů F1 a zároveň jeden z konzultantů změn okruhu v Albert Parku. „Letošní vozy sami o sobě nabízí lepší závodění a úpravy, které okruh doznal, s tím jdou ruku v ruce. Fanoušci si v neděli přijdou na své!“ slibuje Ricciardo, který vyhlíží zisk prvních letošních bodů.

  • Němci jsou zpět

    Sebastian Vettel a Mick Schumacher jsou zpět! Krajané a velcí kamarádi, kteří spolu během zimní přestávky reprezentovali Německo v Závodu šampionů, tedy Rallye na sněhu, se až ve třetím závodě sezony postaví společně na startovní rošt. Zatímco Schumacher nestartoval v Saúdské Arábii kvůli havárii v kvalifikaci, čtyřnásobný mistr světa přišel kvůli covidu o oba úvodní podniky nové sezony. „Připadám si jako školák, který přišel pozdě na hodinu,“ rozdával dobrou náladu Vettel při svém návratu. „Začínat sezonu v Austrálii pro mě není nic nového. Jen si budu muset rychle zvyknout na monopost,“ připomněl čtyřiatřicetiletý Němec, že Melbourne bývalo tradičně úvodní velkou cenou ročníku. Syn legendárního Michaela Schumachera se do monopostu vrací po hrozivé havárii, z níž naštěstí vyvázl bez zranění, a jeho šéf Günther Steiner varuje: „Nemáme tu náhradní šasi, takže pokud někdo nabourá, tak nezávodí.“

  • Zákaz šperků

    Poznámky ředitele závodu v minulých letech překvapovaly složitostí, s níž vymezovaly limity tratě. S novým vedením ovšem přišly i nové pořádky. A zatímco limity tratí jsou už všem jasné, derou se na povrch jiné problémy. „Jakékoliv šperky ve formě piercingu nebo kovových řetízků a náhrdelníků jsou během závodění přísně zakázány. Před startem bude tedy zkontrolováno, že všichni jezdci toto pravidlo dodržují,“ objevilo se před zahájením celého víkendu. „Tohle tedy v poznámkách ředitele závodů opravdu nečekáte,“ reagovala uznávaná britská novinářka BBC Jennie Gow. Celá poznámka se zdá být namířena především na Lewise Hamiltona, který je jediným známým jezdcem s náušnicemi a piercingem. Sám sedminásobný šampion se k celé záležitosti zatím nevyjádřil. Nakonec jde pouze o upozornění na dodržování platných pravidel.

  • Red Bull dává křídlo

    V letošní sezoně musí týmy veškerá vylepšení velice precizně plánovat. Rozpočtové stropy společně se zcela novými pravidly představují pro jednotlivé stáje velkou výzvu. „Většina monopostů, kromě Alfy Romeo vlastně všechny, jsou těžší, než je minimální nutná hmotnost, což stojí několik desetin vteřiny na kolo. Všechna vylepšení musí tedy jít v ruku v ruce i se snížením hmotnosti,“ vysvětloval poradce Red Bullu Helmut Marko. Právě stáj úřadujícího mistra světa, Maxe Verstappena, dovezla do Melbourne zásadní vylepšení. Nové zadní křídlo. Naopak Ferrari i Mercedes si šetří nové díly až pro závod v italské Imole. Jak a zda vůbec to zamíchá s kartami se dozvíme už v neděli ráno!

    Red Bull si do Austrálie přivezl zásadní vylepšení v podobě nového zadního křídla...Foto Profimedia.cz

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud