Mercedesy vládly

Motorismus

MOST - Třetí double v sezoně včera v Mostě oslavily posádky speciálů Mercedes Benz ze šampionátu DTM. Ve stále nabitějším mezinárodním okruhovém mistrovství se tentokrát nejvíc radovala trojice Antonín a Jan Charouzovi s Němcem Stefanem Mückem. O kolo zpátky byli jejich týmoví kolegové Václav Nimč s Pierrem Kafferem. Oba mercedesy šly do čela hned po letmém startu. Za volanty byli Mücke a Kaffer. Audi A4 DTM, největší soupeř vozů s trojcípou hvězdou, klesl z druhé pozice na roštu o jednu příčku. Českému týmu BRT opět přijel vypomoci švédský šampion cestovních vozů Thed Björk, ale ani jeho rychlost na dva expiloty originálního DTM nestačila. "Auto nebylo zcela ve formě, měli jsme problém se zavěšením levého předního kola a nefunkčním posilovačem řízením. A to se v tak tvrdém souboji hned pozná," řekl další pilot speciálu Milan Maděryč. Konec vozu přišel přibližně v polovině boje, když do Audi A4 DTM s Tomášem Kostkou za volantem narazil jiný, slabší vůz stejné značky. Diváci viděli dramat mnohem víc. I vítězná trojice z týmu AMG M3000 Mercedes si "užila". Poté, co modrý speciál vyjel z boxů k poslední části závodu, roztočil se do hodin. "Něco se stalo s autem. Na podvozku," komentoval to Antonín Charouz, jenž za volantem vystřídal syna Jana. "Lekl jsem se, že už nedojedu, ale naštěstí jsem mohl pokračovat. Jen jsem musel být opatrný." Zatímco jeho německý kolega Mücke je už na českých okruzích jako doma, Kaffer jel v královské Divizi 4 poprvé. Úspěšný třicátník, mimo jiné vítěz věhlasné americké dvanáctihodinovky v Sebringu, se v Mostě nestačil divit. "Slyšel jsem, že v Česku jdou okruhy nahoru, ale co jsem poznal na vlastní oči, předčilo mé očekávání. Konkurence je obrovská, kvalitních aut je neuvěřitelný počet. Kdo z fanoušků nebyl v Mostě v sobotu, ať určitě přijde v neděli," prohlásil Kaffer, poslední dva roky jezdec DTM. "Sprint bude mít ještě kvalitnější pole než tříhodinovka, i přestože už nepojedu," smál se. Třetí místo získalo nejrychlejší z řady různých vozů ferrari. Trio týmu Menx Zbyněk Macháček, Hynek Charous, Jan Daniš s modelem F430 se na pódiovou pozici dostalo v samém finiši bitvy. "Je to můj nejlepší výsledek, a to jsme kvůli mé divoké havárii málem nedojeli," líčil Slovák Daniš. Dnešní Sprint Divize 4 startuje ve 13.55 hodin. Závody Octavia Cupu mají začátky v 11 a 14.50. Ve včerejší kvalifikaci, která měla vrchol v takzvaném superpoli deset jezdců, mezi shodnými škodovkami kraloval Michal Matějovský před lídrem šampionátu Erikem Janišem. *** VÝSLEDKY Z MOSTU MMČR automobilů na okruzích, Divize 4, závod na 3 hodiny: 1. A. Charouz, J. Charouz, Mücke (Něm./O2 Mercedesu Benz AMG DTM třídy C) 105 kol za 3:01:04,252, 2. Nimč, Kaffer (Něm./rhino's Mercedes Benz AMG DTM CLK) -1 kolo, 3. Macháček, Charous, Daniš (oba ČR, SR/Ferrari F430) -6 kol, 4. Konopka, Lungrass (SR, Něm./Porsche GT3) -6 kol, 5. Machánek, Barta (SR, Maď./Porsche 911) -6a kol, 6. Vacík, Waszek (Ferrari 360) -9 kol, 7. Blažek, P. Charouz, Lacko (Porsche 997) -9 kol, 8. Lukas, Marcinkiewicz (Pol./Porsche 996 Cup) -10 kol, 9. Gruenhut, Pabel -10 kol, 10. Mayer, Dragoun (všichni Rak./Porsche 996 GT3 Cup) -12 kol. Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, superpole: 1. Matějovský (02 Motorsport) 1:54,463, 2. E. Janiš -5,886, 3. Fulín (Vekra Racing Team) -0,972, 4. Dostál (oba ACA Autocentrála Hlučín I) -1,042, 5. Jirásek (ACA Autocentrála Hlučín II) -1,172, 6. Brejla (Auto Brejla) -1,269, 7. Vaňkát (MV Racing) -1,397, 8. Bohuslav (Auto Brejla II) -1,464, 9. Gottwald (BRT) -1,585, 10. Vršínský (Auto Brejla I). Foto popis| V mezinárodním okruhovém mistrovství v Mostě jásaly posádky speciálů z DTM Foto popis| VÍTĚZNÝ VŮZ. V Mostě triumfovala trojice Antonín a Jan Charouzovi s Němcem Stefanem Mückem. Foto autor| Foto pro SPORT: BPA/Martin Straka

Doporučujeme

Články z jiných titulů