25. listopadu 2017 • 15:02

Zázrak pro biatlonisty. Řidiči pomůžou i na trati, jak vypadá kolos uvnitř?

  • Trenér Ondřej Rybář u biatlonového servisního kamionu Trenér Ondřej Rybář u biatlonového servisního kamionuFOTO:

    Pokukovali po něm už řadu let. Trochu se ostýchali, ale zároveň i nechtěli zbytečně házet peníze do luftu. Na startu olympijské sezony ale přeci jen na tohle několikatunové monstrum kývli. „Pomůže nám držet krok s konkurencí,“ objasnil nákup servisního návěsu šéf svazu Jiří Hamza. Přišel na 4,6 milionu korun a měl by objet takřka celý SP. Nahlédněte dovnitř s šéftrenérem Ondřejem Rybářem.

  • DESIGN

    Na jedné straně Gabriela Koukalová třímá křišťálový globus a Ondřej Moravec křičí na Michala Krčmáře, z druhé strany se na vás usmívá Michal Šlesingr nebo Veronika Vítková. „Design je stvořený z našich fotografií a může ukazovat i tu euforii, které se biatlon nyní doma těší,“ říká Rybář. V horní části návěsu najdete i hesla jako: píle, dřina, energie, napětí, boj, koncentrace, bolest, štěstí, vítězství, radost, smutek, slzy, euforie, fair play, přátelství, láska, biatlon!

    Koukalová ozdobila kamion biatlonové reprezentace. Lidé se otáčí, směje se Rybář
    720p 360p

  • VSTUP

    Žádné kliky, žádné zvonky. Dveře do návěsu se otevírají samy. Jsou na fotobuňku. „Je to věc, která by měla pomoci. Když kluci nesou plné ruce lyží, tak aby nemuseli narážet do dveří a ty se jim naopak samy otevřely. Je to taková vychytávka, snad nikdo nespadne dolů,“ hlásí Rybář. Během plné akce se však dveře dají i zamknout a sklo zakrýt plachtou či závěsem.

    Nový servisní kamion české biatlonové reprezentaceNový servisní kamion české biatlonové reprezentace

  • PRACOVNÍ STOLY

    Nemůžete je minout, zabírají většinu plochy v návěsu – dlouhý pracovní stůl rozdělený i pro čtyři servismany. „Každý dělá všechno, není tu nikdo, kdo by byl vysloveně na něco specialista. Všichni dělají, co je potřeba,“ říká Rybář. Na stolech se pracuje, součástí jsou i šuplíčky s dalším nářadím nebo vrtačkami. „Je to alchymie a tvrdá manuální dřina,“ ví Rybář.

    Náhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentaceNáhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentace

  • DRŽÁK NA LYŽE

    Vymoženost, kterou dosud měli jen Francouzi. Vysouvací boxy, které se snadno otevírají, je k nim snadný přístup a každý servisman je má ihned po ruce. „Výhodou je, že zůstávají na jednom místě. Dřív jsme museli vyložit všechny páry, odnést, roztřídit, a když závody skončily, zase je nosit zpět,“ chválí si Rybář. Do návěsu se vejde až 350 párů.

    Náhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentaceNáhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentace

  • ODSÁVÁNÍ

    Hlavní plus celého návěsu – chrání i zdraví jeho obyvatel. Díky odsávání výparů, které se vylučují při voskování lyží. Ač budou servismani dál pracovat v maskách, odsávání mají u stolu i nad sebou. „Ta bednička nad nimi by měla zvládnout odvětrat až padesát kubíků, vyfiltrovat vzduch a vyčistit, aby byl co nejčistší,“ věří Rybář.

    O chod kamionu se stará hlavní servisák Tomáš ŽídekO chod kamionu se stará hlavní servisák Tomáš Žídek

  • ŽEHLIČKA

    Každý ji na svém pracovním stole má. A na první pohled vás i udeří do očí. Proč mít žehličku v servisním kamionu? Odpověď je jasná: „Právě na zažehlování různých ingrediencí na lyže. Je to, jako by takřka vařili,“ usmívá se Rybář.

    Náhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentaceNáhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentace

  • TOPENÍ

    Už když servisní návěs pořizovali, bavili se o tom dlouho. Je lepší podlahové topení, nebo v podobě tepelných zářičů? Vyhrála druhá varianta. „Je zde totiž takový požadavek, že když návěs přijede promrzlý, je třeba ho hned zahřát, aby se co nejrychleji mohlo pracovat. A toto by mělo zvládnout vytopit z mínus 20 na plus 20 stupňů během jedné, maximálně dvou hodin. Skvělé i je, že má návěs dobrou izolaci,“ vysvětluje Rybář.

    Náhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentaceNáhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentace

  • BRUSKA NA LYŽE

    Doposud ten stroj měli v doprovodné dodávce. Nyní ale využili území v druhé části návěsu. „A než by ho kluci dál hledali, kde ho zaparkovali, budou ho mít teď hned vedle,“ komentuje brusku na lyže Rybář. „Díky ní se připravují lyže ze spodní strany. Občas je třeba připravit i skluznici, a to je také alchymie.“ Především na ní pracuje Tomáš Žídek.

    O chod kamionu se stará hlavní servisák Tomáš ŽídekO chod kamionu se stará hlavní servisák Tomáš Žídek

  • SKŘÍNĚ

    Není nábytek jako nábytek. A mimo to, že sedačka je potažená v barvách české vlajky, doprovodné skříně poskytují další bonus. „Jsou tam železné rošty a v nich sušáky na boty. Nemůžete si vybrat, v jakém počasí testovat, takže si kluci mohou rychle usušit boty. Za 45 minut by se to mělo zvládnout, což je i taková pauza mezi závody. Na podobném principu máme i další skříňku, tentokrát na sušení kombinéz,“ vypráví Rybář.

  • MIKROVLNKA, LEDNIČKA

    Zchlaď svý nervy. Nebo: Neber to jako horké. Tak zní doprovodná hesla, která mají servismani na ledničce nebo mikrovlnce. „Je to o tom, že když už se kluci nestíhají jít najíst, tak tím, že máme partnera Hamé, nás vybavil nějakými produkty. Pro rychlé najezení a dodání energie,“ říká Rybář.

    Náhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentaceNáhledněte do servisního kamionu české biatlonové reprezentace

  • KABINA ŘIDIČŮ

    Celý kamion, který biatlonovému svazu bude během roku spravovat firma DB Schenker, budou obsluhovat během sezony dva stálí řidiči. I ti se stanou součástí týmu, která se zapojí do bitev o medaile. „Nemyslím si, že by přivezli kamion, a tím to pro ně skončilo. Minimálně je využijeme k trati se servisním materiálem nebo hůlkou. Hodí se nám, pořád máme dost rezerv v tom, že trať se dá pokrýt daleko líp,“ plánuje Rybář.

    Trenér Ondřej Rybář u biatlonového servisního kamionuTrenér Ondřej Rybář u biatlonového servisního kamionu

 

Co musíte vědět o EURO

Unikátní fotbalová konference

- nasbírejte informace o síle českých soupeřů

- debatujte o budoucím vítězi celého turnaje

- poslechněte si zkušenosti ze zákulisí EURA

Sledujte živé vysílání diskuze
s fotbalovými experty

Přenos začíná 9.5. od 15:00

Park Holiday Congress & Welness Hotel, Praha - Benice

Na koho se můžete těšit?

Milan Baroš
Jaroslav Hřebík
Vítězslav Lavička
Luboš Kozel
Pavel Kuka

Řečníci

Milan Baroš

Milan Baroš

Bývalý reprezentační útočník patří k nejlepším českým fotbalistům všech dob. S Liverpoolem vyhrál Ligu mistrů, s Lyonem francouzskou ligu a to samé dokázal i s tureckým Galatasarayem. Po ukončení zahraničních angažmá se vrátil do Baníku Ostrava, poté zamířil do Mladé Boleslavi.

Jaroslav Hřebík

Jaroslav Hřebík

Bývalý profesionální hráč a trenér mnoha českých ligových klubů včetně Slavie či Sparty, kterou vedl i v Lize mistrů. V klubu nyní působí na pozici šéftrenéra mládeže. V roce 2011 s reprezentací do 19 let získal stříbrné medaile na mistrovství Evropy.

Verner Lička

Verner Lička

Bývalý český fotbalista a současný trenér. Mezi jeho největší hráčské úspěchy patří zlato z LOH 1980, bronz z ME 1980 a trojnásobné vítězství československé ligy. V dubnu 2016 se stal hlavním trenérem polského klubu RKS Radomiak Radom.

Luboš Kozel

Luboš Kozel

Bývalý reprezentační a ligový obránce. Většinu své kariéry strávil ve Slavii Praha, se kterou také získal v roce 1996 svůj jediný mistrovský titul. Aktuálně trénuje Duklu Praha, kde působí už šest let. Předtím vedl Jablonec, v Liberci dělal asistenta.

Jindřich Trpišovský

Jindřich Trpišovský

Progresivní fotbalový trenér, který momentálně působí v klubu FC Slovan Liberec. V sezoně 2014/15 dovedl Viktorii Žižkovi i přes ekonomické problémy ke 4. místu ve druhé nejvyšší české soutěži. Jeho velkým úspěchem byl postup s Libercem do základní skupiny Evropské ligy 2015/16.

Vítězslav Lavička

Vítězslav Lavička

Fotbalový trenér a bývalý profesionální hráč nyní působící jako hlavní trenér u české fotbalové reprezentace do 21 let. V sezoně 2005/06 dovedl Liberec k zisku titulu, v ročníku 2013/14 to zopakoval se Spartou. Za sebou má také angažmá v Austrálii, kde se Sydney FC slavil zisk titulu.

Pavel Hartman

Pavel Hartman

Vystudoval FTVS UK Praha – specializaci trenér fotbalu. Jako novinář absolvoval tři mistrovství Evropy a dvě mistrovství světa ve fotbale. Coby rozhlasový reportér se zúčastnil olympijských her v Atlantě. Nyní je fotbalovým expertem a redaktorem pátečního Magazínu deníku Sport.

Pavel Kuka

Pavel Kuka

Bývalý dlouholetý útočník Slavie Praha a vicemistr Evropy z roku 1996. Mnoho let strávil také v německé bundeslize, kde nastupoval za Kaiserslautern, Norimberk a Stuttgart. Za reprezentaci odehrál 87 zápasů a vstřelil 29 gólů. Po své kariéře byl sportovním manažerem Viktorie Plzeň.



Program konference

Moderátoři: Michal Petrák, Ladislav Valášek

14:30 - 15:00Registrace
15:00 - 15:10Zahájení konference
15:10 - 16:10Představujeme mistra Evropy 2016
Expertní skupina: Jaroslav Hřebík, Luboš Kozel, Milan Baroš, Pavel Hartman
16:10 - 16:20Coffee break
16:20 - 17:30Soupeři českého týmu na EURO
Expertní skupina: Jaroslav Hřebík, Luboš Kozel, Jindřich Trpišovský, Vítězslav Lavička
17:30 - 18:00Coffee break
18:00 - 18:45EURO očima hráčů
Moderovaný rozhovor + otázky z publika
18:45 - 19:45Síla a šance českého týmu
Expertní skupina: Verner Lička, Vítězslav Lavička, Jindřich Trpišovský, Pavel Hartman
19:45 - 20:15Volná diskuse na závěr (otázky, odpovědi)


Praktické informace

Cena vstupenky: 1000 Kč

V ceně vstupenky je vstup na konferenci
a drobné občerstvení po celou dobu konání.

Doprava & parkování

Nejlepší doprava na konferenci je pomocí auta. V místě konference je zajištěno parkování v podzemních garážích zdarma.

Můžete také využít autobusové spojení linku 265 nebo 325, které odjíždí z Nádraží Uhříněves.







Konferenci organizuje Deník Sport ve spolupráci s Unií českých fotbalových trenérů.

© 2001 - 2016 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu. ISSN 1213-8991



MS v biatlonu 2017
MS v biatlonu 2016
SP v Novém Městě







Klasická verze
Mobilní verze