VC RakouskaTrať: Red Bull Ring, Spielberg, Rakousko
Vítěz: V. Bottas (Mercedes) Další informace:
- Stadion
- Trať: Red Bull Ring, Spielberg, Rakousko
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. Mercedes – 37 bodů
2. McLaren – 26
3. Ferrari – 19
4. Racing Point – 8
5. AlphaTauri – 6
6. Renault – 4
7. Alfa Romeo – 2
1. Valtteri Bottas (Mercedes) – 25 bodů
2. Charles Leclerc (Ferrari) – 18
3. Lando Norris (McLaren) – 16
4. Lewis Hamilton (Mercedes) – 12
5. Carlos Sainz (McLaren) – 10
6. Sergio Pérez (Racing Point) – 8
7. Pierre Gasly (AlphaTauri) – 6
8. Esteban Ocon (Renault) – 4
9. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) – 2
10. Sebastian Vettel (Ferrari) – 1
Několik minut před začátkem závodu potrestali sportovní komisaři Lewise Hamiltona penalizací v podobě ztráty tří míst na startu za ignorování žlutých vlajek během kvalifikace. Původně vyvázl Hamilton bez trestu, ale po protestu Red Bullu je všechno jinak.
Okruh Red Bull Ring měří 4 318 metrů a závod je vypsán na 71 kol. Traťový rekord ze závodu zde drží Kimi Räikkönen, který v roce 2018 zajel čas 1:06.957. Loňské prvenství bude obhajovat Max Verstappen.
Dráha patří k nejkratším v kalendáři a nachází se na ní celkem devět zatáček, z nichž jen dvě jsou pravé. Nejlepší místa k předjíždění jsou v zatáčkách 1, 2 a 3.
První Grand Prix se na této trati jela v roce 1970. Jezdci ujedou dohromady 306,452 km.
Závody formule 1 mají v Rakousku dlouholetou tradici. První podnik se uskutečnil v roce 1964, kdy se závodilo v Zeltwegu. Ve Spielbergu oslavil své první a zároveň poslední vítězství Vittorio Brambilla, který je jediným pilotem, který dokázal protnout cílovou pásku jízdou pozpátku, protože se v závěrečné zatáčce dostal do smyku.
Z týmů tady slavila kýžené vítězství například americká stáj Penske v roce 1976 díky Johnu Watsonovi. Niki Lauda slavil první výhru před vlastními fanoušky až v roce 1984.
Z nedávné historie se příznivcům formule 1 asi vybaví incident z roku 2002, kdy Ferrari sáhlo k týmové režii a přikázalo vedoucímu jezdci Rubensi Barrichellovi, aby pustil před sebe Michaela Schumachera, přestože se jel teprve šestý závod z celkových sedmnácti.
V první části kvalifikace skončily oba vozy Williamsu a Alfy Romeo. Spolu s Georgem Russellem, Nicholasem Latifim, Antoniem Giovinazzim a Kimim Räikkönenem nepostoupil Kevin Magnussen z Haasu. Hlavně vypadnutí Räikkönena je docela překvapení.
Také ve druhém kvalifikačním segmentu se zrodil jeden nečekaný výsledek. Mezi desítku nejrychlejších totiž neprošel Sebastian Vettel z Ferrari, jehož následovali Pierre Gasly (AlphaTauri), Daniil Kvjat (AlphaTauri), Esetaban Ocon (Renault) a Romain Grosjean (Haas).
Pole position na Red Bull Ringu nakonec získal Valtteri Bottas, ačkoliv v samotném závěru udělal chybu, vyjel mimo trať, ale Hamilton jeho zaváhání nedokázal potrestat. První řada tak patří Mercedesu, do druhé se postaví Max Verstappen a Lando Norris.
Konečné pořadí kvalifikace na Velkou cenu Rakouska: 1. Bottas (Mercedes), 2. Hamilton (Mercedes), 3. Verstappen (Red Bull), 4. Norris (McLaren), 5. Albon (Red Bull), 6. Pérez (Racing Point), 7. Leclerc (Ferrari), 8. Sainz (McLaren), 9. Stroll (Racing Point), 10. Ricciardo (Renault), 11. Vettel (Ferrari), 12. Gasly (AlphaTauri), 13. Kvjat (AlphaTauri), 14. Ocon (Renault), 15. Grosjean (Haas), 16. Magnussen (Haas), 17. Russell (Williams), 18. Giovinazzi (Alfa Romeo), 19. Räikkönen (Alfa Romeo), 20. Latifi (Williams).
První trénink na GP Rakouska ovládl Lewis Hamilton z Mercedesu časem 1:04.816. Druhý Valtteri Bottas, Hamiltonův týmový kolega, zaostal o 356 tisícin sekundy. Třetí dojel Max Verstappen se ztrátou 602 tisícin sekundy. Charles Leclerc z Ferrari byl až desátý a Sebastian Vettel dvanáctý.
Mercedes potvrdil dominanci i ve druhém tréninku, který opět vyhrál Lewis Hamilton, jenž zaznamenal čas 1:04.304. Na druhém místě byl znovu Valtteri Bottas s mankem 197 tisícin sekundy a na třetí flek se dostal Sergio Pérez z Racing Pointu, který byl pomalejší o 641 tisícin. Vettel byl tentokrát čtvrtý a Leclerc devátý.
Také poslední trénink byl plně v režii Mercedesu. Vyhrál Lewis Hamilton časem 1:04.130, stájový kolega Valtteri Bottas na něj ztratil 147 tisicín sekundy. Na třetí příčce se umístil Max Verstappen z Red Bullu, který zakončil své jízdy s mankem 283 tisícin. Charles Leclerc z Ferrari byl pátý a Sebastian Vettel sedmý.
Po roční odmlce budou závody formule 1 ukončeny šachovnicovou vlajkou. Tato tradiční procedura byla loni pouze doplňkem, ale teď se zase vrací.
Charles Leclerc prodloužil smlouvu ve Ferrari, kde bude závodit až do konce roku 2024.
Robert Kubica, který vloni hájil barvy Williamsu, zůstává v královně motorsportu. Stáj Alfa Romeo jej přivedla jako rezervního jezdce.
Max Verstappen prodloužil kontrakt v Red Bullu, kde bude působit až do konce roku 2023.
Tým Racing Point se bude od příští sezony jmenovat Aston Martin.
Náhradním jezdcem v Mercedesu je Stoffel Vandoorne, jenž doplní Estebana Gutiérreze. Vandoorne přichází místo Estebana Ocona, který zamířil do Renaultu.
Vzhledem k tomu, že letošní sezona nezačala podle plánu kvůli šíření nemoci COVID-19, se týmy s vedením F1 domluvily na zrušení letní pauzy. Ta bývá obvykle v srpnu, ale nyní proběhla už na jaře. V létě se během dvou měsíců pojede hned osm závodů.
Vedení F1 odložilo plánované změny technických a finančních pravidel na rok 2022.
V 90 letech navždy odešel legendární pilot formule 1 Brit Stirling Moss, který byl označován za nejlepšího závodníka, který nikdy nezískal titul.
Sebastian Vettel po skončení sezony 2020 odejde z Ferrari.
Daniel Ricciardo bude příští rok působit u McLarenu, Carlos Sainz zase u Ferrari.
Jezdci formule 1 přijdou v letošní sezoně o tradiční oslavy s trofejemi a šampaňským na stupních vítězů. Vedení královny motorsportu tak rozhodlo proto, aby minimalizovalo případné šíření koronaviru.
Všechny závody, které se pojedou, se uskuteční bez diváků.
F1 slaví své 70. výročí vzniku a pro tento účel představila i příslušná loga.
5. července – Velká cena Rakouska (okruh Red Bull Ring)
12. července – Velká cena Štýrska (Red Bull Ring)
19. července – Velká cena Maďarska (Hungaroring)
2. srpna – Velká cena Velké Británie (Silverstone)
9. srpna – Velká cena k 70. výročí F1 (Silverstone)
16. srpna – Velká cena Španělska (Barcelona)
30. srpna – Velká cena Belgie (Spa-Francorchamps)
6. září – Velká cena Itálie (Monza)
Toto je osm oficiálně potvrzených závodů. V současné době se spekuluje nad tím, že po GP Itálie by měl následovat podnik v Mugellu, což by byl jubilejní 1000. závod pro Ferrari.
Kolotoč letošního ročníku se měl roztočit jako již tradičně v polovině března v Albert Parku v Melbourne, kde byla na programu VC Austrálie.
V tuto chvíli je jasné, že se letos nepojedou závody v Austrálii, Monaku, Nizozemsku, Francii, Ázerbájdžánu, Singapuru a Japonsku. Tyto podniky byly zrušeny bez náhrady.
Zda se v tomto ročníku uskuteční odložená GP v Bahrajnu, Vietnamu, Číně a Kanadě, to zatím není jasné. Zprávy ze zákulisí hovoří o tom, že v Kanadě by se mohlo snad jet v říjnu a Rusko je údajně připraveno uspořádat dva závody.
Mercedes (motor Mercedes) – Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari (Ferrari) – Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Red Bull (Honda) – Max Verstappen, Alexander Albon
Renault (Renault) – Esteban Ocon, Daniel Ricciardo
Haas (Ferrari) – Romain Grosjean, Kevin Magnussen
McLaren (Renault) – Carlos Sainz, Lando Norris
Racing Point (Mercedes) – Sergio Pérez, Lance Stroll
Alfa Romeo (Ferrari) – Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi
AlphaTauri (Honda) – Daniil Kvjat, Pierre Gasly
Williams (Mercedes) – Nicholas Latifi, George Russell
V jezdeckém složení registrujeme oproti minulé sezoně pouze dvě změny. U Renaultu skončil Nico Hülkenberg, jehož nahradil Esteban Ocon. Z Williamsu odešel Robert Kubica, místo něj přišel Nicholas Latifi. U týmů proběhla jedna změna. Stáj Toro Rosso byla přejmenována na AlphaTauri.