Velká cena Valencie - MotoGPCircuit Ricardo Tormo
Vítěz: F. Bagnaia (ITA) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Circuit Ricardo Tormo
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Já Vám děkuji za přízeň v sezóně 2021 a rád se s Vámi všemi znovu setkám v roce 2022! Začínat by se mělo na začátku března v Kataru.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
---
18.
Jack Miller (3. místo): Na začátku jsem se trochu bál o pneumatiku. Měli jsme nějaké predikce, které to naznačovaly. Měl jsem problém s nájezdem do zatáčky číslo 1 a toho využili někteří další jezdci, což mělo dominový efekt. Pak jsem si ale řekl, že nebudu na gumy myslet. Dostal jsem se dopředu a nakonec jsou tři stroje Ducati na pódiu. Měli jsem skvělý rok, vyhráli pohár konstruktérů. Doufám, že příští sezóna bude pro mě ještě lepší.
Jorge Martín (2. místo): Včera večer mi nebylo dobře. Zvracel jsem a myslel si, že snad ani nebudu závodit. Na klinice mi ale hodně pomohli. Závod MotoGP je nicméně náročný. Snažil jsem se jet v klidu, neudělal jsem jedinou chybu a zakončil tenhle skvělý rok na pódiu.
Francesco Bagnaia (1. místo): Dneska je to neskutečný pocit. Chtěl jsem obdarovat Valeho, jel jsem v jeho helmě. Jsem šťastný. Tohle patří Valemu, jsem mu nesmírně vděčný za to, co pro nás v akademii udělal. Je skvělé, že se mi podařilo vyhrát. Byl to nejlepší způsob, jak tuhle sezónu ukončit.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Ve Valencii končí také jedna dlouhá éra motocyklového sportu! Veleúspěšná kariéra Valentina Rossiho na úrovni MS trvala 26 let. Dnes 42letý závodník za tu dobu získal devětkrát titul mistra světa. V roce 1997 ovládl třídu do 125cc, v roce 1999 zvládl to samé i v tehdejších dvěstěpadesátkách a v roce 2001 poprvé triumfoval i v královské kubatuře – tehdy do 500cc. Povedlo se mu to v satelitním týmu Nastro Azzurro Honda a dodnes tak Rossi zůstává posledním jezdcem soukromé stáje, který zvítězil v nejsilnější kategorii. Mezi pětistovkami a později třídě MotoGP získal The Doctor titul hned sedmkrát. Naposledy v roce 2009.
V nižších třídách slavil Rossi úspěchy na strojích Aprilia. V elitní třídě pak vyzkoušel motocykly značek Honda, Yamaha a Ducati. Zajímavostí pro české fanoušky je určitě to, že první vítězství v závodě MS si legendární závodník připsal v roce 1996 při brněnské Grand Prix. Na Masarykově okruhu dokázal vyhrát celkově sedmkrát. Mezi Rossiho největší soupeře a rivaly patřili Max Biaggi, Jorge Lorenzo či Casey Stoner.
Pojďme se ještě podívat na zajímavé statistiky Rossiho kariéry: Nastoupil do 431 Velkých cen z celkových 974 od zformování MS v roce 1949. Byl tedy účastníkem 44,2 % všech podniků historie šampionátu. Z toho ve 372 případech Rossi dokončil závod na bodovaných pozicích. Je jediným závodníkem, který v královské třídě zvítězil na čtyřech různých typech motocyklů. Dvouválci do 500cc, a čtyřválcových 990cc, 800cc a současných 1000cc.
Rossi si za svou kariéru v MS zazávodil na 38 různých okruzích. Alespoň jednou vyhrál na 29 z nich, což je rekord mezi všemi závodníky. Jeho první vítězství v Brně a poslední v nizozemském Assenu v roce 2017 od sebe dělí 20 let a 311 dní. To z něho dělá nejdéle vítězícího jezdce napříč třídami v historii. Jeho první a poslední triumf v královské kategorii dělí 16 let a 351 dní – opět rekord. První a poslední Rossiho pódium dělí dokonce téměř 24 let.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
První závod MS silničních motocyklů na okruhu Ricarda Torma se jel hned po otevření závodiště v roce 1999. Trať měří 4005 metrů a najdeme na ní devět levotočivých a pět pravotočivých zatáček. Délka cílové rovinky činí 876 metrů. Tribuny areálu pojmou až 150 000 milovníků motosportu.