5. dubna 2016 • 13:00

Měl v hlavě ježka, přesto skončil druhý. Vršecký v rallye nezklamal

Autor:
Závodník David Vršecký zvládl premiéru v cross-country velmi dobře, v Polsku obsadil druhé místo.
TOP VIDEA
Osasuna - Barcelona: Gól! Messi vymíchal obranu a zvýšil na 3:0 Osasuna - Barcelona: Gól! Messi vymíchal obranu a zvýšil na 3:0
Slovák Borároš uškrtil Běleho a vyhrál OKTAGON: Teď se najím jako prase! Slovák Borároš uškrtil Běleho a vyhrál OKTAGON: Teď se najím jako prase!
VŠECHNA VIDEA ZDE

Byl zvyklý jezdit na závodních okruzích, po rovince, do mírného kopečku... Nyní si David Vršecký vyzkoušel rallye. Premiéra v cross-country s Tatrou Phoenix dopadla velmi úspěšně, když obsadil v cíli Baja Drawsko druhé místo. O celkové vítězství bojoval dvojnásobný evropský šampion tahačů do posledních kilometrů. „Jsem nadšený,“ jásal Vršecký z týmu Tatra Buggyra Racing, kterého navigoval legendární Josef Kalina. Další pilot Martin Kolomý cíl neviděl.



Baja Drawsko byla první soutěží po Dakarské rallye. Zajímavostí bylo, že se konala ve vojenském areálu. David Vršecký za volantem dakarského speciálu vyhrál první sobotní průjezd, který měřil sto sedmdesát kilometrů.

„Vojenský polygon v Drawsku je překrásný a nám se tu dařilo,“ hlásil Vršecký, kterého v průběhu dne sužovaly bolesti v hlavě. „Jako bych měl v hlavě ježka. Byla to neskutečná bolest. Jsem ale rád, že jsme to dotáhli až do cíle a navíc obsadili senzační druhé místo,“ řekl spokojeně v cíli vyčerpaný dvojnásobný mistr Evropy.

A co na jeho výkony říkal zkušený matador Josefa Kalina? „Takhle těžké etapy se nejezdí ani na Dakaru. Hodně technické pasáže, které byly složité jak navigačně, tak pro jezdce, který musí neustále řadit. Davidův výkon musím vyzdvihnout. Takto se poprat s naprosto odlišnou disciplínou hned ve své premiéře a zkušeným klukům ukázat záda, to je perfektní,“ nešetřil Kalina chválou.

Martin Kolomý startoval do soutěže s úkolem podrobit svého Fatboye zátěžové zkoušce v podobě zjištění životnostních limitů vybraných komponentů.

„Chtěli jsme prověřit, co vše auto vydrží a kde jsou hranice některých dílů. Dvacet kilometrů před cílem dopolední jízdy jsme měli problémy s řazením a to se bohužel opakovalo i ve druhé jízdě dne,“ uvedl Kolomý, který ještě na mezičase na 140 kilometru vedl kategorii kamionů o šest minut. Kolomému se problémy nevyhnuly ani ve druhém průjezdu a ze soutěže nakonec odstoupil.

Témata:  sportmotorismusVršeckýrallye