Prokop bude dál jezdit rallyeové MS s vozem kategorie WRC
"Vážně jsme o tom uvažovali, že přestoupíme do nižší kategorie. Chceme vyhrávat a tam se nám to dařilo. Nakonec jsme se ale rozhodli, že to neuděláme. Myslím si, že cesta zpět už nemá smysl. Když už jsme jednou vstoupili do královské třídy," uvedl Prokop na dnešní tiskové konferenci.
Dosavadním maximem dvaatřicetiletého jezdce týmu Jipocar Czech National je čtvrté místo, které by rád překonal, i když si uvědomuje, že to nebude lehké. Dalším Prokopovým cílem je české celkové maximum, kterým je osmé místo Romana Kresty v roce 2005. "Zabojujeme a zkusíme to. Tolik sezon (v mistrovství světa) už před sebou nemáme," podotkl Prokop, který plánuje absolvovat 12 ze 13 soutěží MS. Nepředstaví se jen v Austrálii.
Prokopovy šance na úspěch by měla zvýšit i skutečnost, že v květnu má dostat k dispozici nový model fiesty. "Jsme tak domluveni. Pokud to vyjde, bude to skvělé. Už nebude na co se vymlouvat. Tovární auto měl u nás k dispozici naposledy Roman Kresta," uvedl Prokop. "Už nebudeme zpět o dvě homologace," poukázal na fakt, že momentálně nemá tak kvalitní techniku jako další elitní jezdci.
Základní změnou u nové fiesty by měl být vylepšený motor a převodovka. "Právě na motoru má Ford nyní největší ztrátu. Podvozek stále ještě stíhá, ale motorem jsme hodně daleko za většinou vozů. Volkswagen je úplně jiná liga," řekl Prokop, který bude nadále spolupracovat s navigátorem Janem Tománkem.
"Další změny by měly být menší. Hlavně by se měly odstranit notorické problémy fiesty, což je například alternátor," uvedl jihlavský rodák, který se zároveň dohodl na spolupráci s výrobcem pneumatik Pirelli. "To by měl být další trumf v rukávu," věří Prokop, jenž má za sebou deset sezon v MS a v roce 2009 se stal juniorským mistrem světa.
V předešlé sezoně obsadil v konečném hodnocení 9. místo, s čímž je s odstupem času spokojený. V polovině sezony byl po několika nezdarech hodně zklamaný a uvažoval o tom, zda má cenu v šampionátu pokračovat. Pomohlo mu prý i okruhové testování pod vedením Jaroslava Janiše v Německu.
"Hodně se mi věnoval a ukázal chyby, které dělám. Pracovali jsme na tom, odstranili je a pak ve Španělsku jsem odjel nejlepší závod v kariéře. Poslední dva závody sezony mě přesvědčily, že se s tím ještě dá něco dělat," řekl Prokop, který ale nechce oficiálně vyhlašovat, že jej čeká sezona, v níž očekává úspěch.
"Nikdy mi to nepřineslo štěstí. Očekávat nejvíce. Cítím ale, že moc takových sezon před sebou nemám. Nemůžu říct, že to jedeme zkusit nebo pro zkušenosti. Těch už máme mraky," podotkl Prokop, jenž v minulé sezoně překročil hranici sta startů v MS.
Přestože o budoucnosti stále přemýšlí, není rok 2015 rozlučkou se světovým šampionátem. "Není to poslední sezona. Chci se ale reálně bavit o tom, co má smysl. Pokud v sezoně zjistíme, že to nejde, tak je asi na čase se zamýšlet co a jak dále. Budeme mít k dispozici vše, co jsem si kdy přál," dodal Prokop.