Fakticky vyprodané EURO? Pohled na prázdná místa na stadionech nelže

V Česku je to nezvyklá situace. Fanoušci chtějí jít na fotbal, ale vstupenky nejsou k dispozici. Zároveň ale zůstávají na stadionech volná místa. Přesně v tomto stylu se zatím v Česku odehrává mistrovství světa do 21 let. Nepříliš přehledný styl distribuce vstupenek utlumil vlnu pozitivního zájmu, který byl dosud s šampionátem spojený.
Chtěli mít turnaj s rekordní návštěvností a navázat na fanouškovskou euforii při hokejovém MS. Stejně jako při jarním kvalifikačním zápasem s Lotyšskem se ale ukazuje, že distribuce vstupenek je někdy zamotaná procedura, která je pro běžného fanouška nepochopitelná a dokáže ho také pořádně naštvat.
Na počátku byla všechno ještě v nejlepším pořádku. Veřejností byla s vděčností kvitována nízká cena vstupenek na úrovni (a v případě některých klubů i pod úrovní), které leckde dáte z peněženky, když chcete vyrazit na Synot ligu.
Leccos už ale naznačovala první vlna předprodeje, v níž sice zmizely vstupenky na české zápasy za jediný den, ovšem do prodeje šlo na každé ze tří utkání jen 2000 vstupenek. Proč tak málo? Dnes už jsme moudřejší.
Smrtící bylo rozhodnutí vyblokovat příliš vysoké množství míst pro sponzory i samotné pořadatele. Jak se ukázalo, pro držitele těchto vstupenek nemají lístky dostatečnou hodnotu a jejich držitelé je dost často s lehkým srdcem zahodí a na stadion nedorazí. Někteří ze zodpovědnějších sponzorů se pak snaží zachránit situaci tak, že hledají přes najatou agenturu kompars, který by zamazal díry v hledišti.
Podle vyjádření organizátorů je tak fakticky vyprodáno, ale pohled na tribuny odhalí trochu jinou realitu. I čeští hráči sami tvrdí, že stadion plný nebyl.
Ať už má na nepovedené strategii zásadní podíl UEFA, organizační výbor turnaje, nebo Fotbalová asociace ČR, jde o hodně špatný odhad. Ten teď podle všeho s sebou potáhne image celého mistrovství jako těžkou kouli až do finále.