Jedna z největších atrakcí extraligy je ohrožená! Atmosféra na stadionu Komety Brno, obdivovaná napříč soutěží, může utrpět poté, co se vedení klubu rozhodlo výrazně zdražit vstupenky na příští sezonu. Rozzlobení fanoušci hrozí, že si lístky nebudou kupovat. Kámen úrazu je částečně i v tom, že navýšení cen přišlo po velkém zklamání v uplynulé sezoně.
Angažování odborníka Zdeňka Venery na místo trenéra vlilo fanouškům Komety Brno velkou naději, že svůj milovaný klub uvidí zase v brzké době na výsluní. Už ale nepočítali s tím, že za tuto naději si budou muset taky pořádně připlatit.
Kometa zdražuje vstupenky na příští rok, cena nejdražších permanentek vzrostla až o 50 procent a nadšenci, kteří ještě před pár týdny vyprodávali halu Rondo, jsou pořádně vytočení.
„Já permanentku prodávám. Šest tisíc za ni nedám. Je to strašně drahé a cena neodpovídá tomu, co můžu čekat,“ řekl například do telefonu fanoušek Pavel Dortičák. Už si podal i inzerát.
Majitel Komety Libor Zábranský, kterého si část fanoušků vzala po zdražení jako terč nespokojenosti, reagoval s klidem: „Já vím, že lidi nadávat budou, ale to budou nadávat vždycky, protože nejlepší by bylo za stovku chodit na Real Madrid. Ale ono to tak nefunguje,“ řekl v týdnu, když ještě nové ceny zveřejněné nebyly.
Krátce poté, co se tak stalo, se v Brně strhla velká mela. Fanoušci nadávají nejen na ceny, jak Zábranský správně očekával, ale i na to, že do Ronda na zápasy začne chodit jiné, bohatší publikum. A soudí, že tohle publikum nedokáže vytvořit podobně pekelnou atmosféru, jakými byly zápasy Komety dosud proslulé. Tím pádem přijdou i o svoji zábavu.
Na internetu vznikla webová stránka (www.webareal.cz/tescoculturefans), jejíž tvůrci tvrdí, že Kometa zdražením vyhání fanoušky ze stadionu. Všechny chorály, které „kotel“ na zápasech zpíval, jsou přetextované na téma zdražení, peníze, permanentky a podobně. Web ukazuje fotky prázdných sedaček, vévodí mu slogan Český hokej bez fanoušků. Všechno odpovídá tomu, že stránku vytvořili právě členové jádra fanoušků, kteří se o atmosféru starají.
Zábranský má proti nim jeden trumf: obrovský zájem i dalších lidí, na které se dosud nedostalo, protože Rondo je téměř pořád vyprodané. „Kdyžtak koupí lístky jiní a nebudeme z toho aspoň dělat zakonzervovanou společnost,“ argumentuje Zábranský.
Prodej permanentek pro stávající držitele začíná v pondělí a je otázkou, kolik lidí si vyzvedne i novou. V jedné z anket hlasovalo 58 procent fanoušků, že permanentku už si rozhodně nekoupí. Zatím se od postupu do extraligy Kometě nikdy nestalo, že by byť jen jediná permanentka zůstala do dalšího prodeje.
„Kdyby po tom nebyla poptávka, tak si nemůžete dovolit nic zdražit v žádném oboru. Tady je takový zájem o permanentky z celé jižní Moravy, že víme, že to prodáme,“ tvrdí Zábranský.
Navíc přiznává, že ke zdražení ho nutí ekonomické důvody. Rozpočet bude muset ze stávajících zhruba 110 milionů korun snížit asi o třicet procent. Namlsané brněnské publikum ale bude chtít vidět kvalitní hráče a výsledky. Díru je potřeba něčím zalepit.
Pravdu má Zábranský v tom, že prodat vstupenky nakonec asi nebude problém. I naštvaný Dortičák, který se svého předkupního práva rozhodl zbavit, přiznal, že se mu během necelé hodiny od zveřejnění inzerátu ozvalo šest zájemců.
sezona 2010/11 2011/12 STÁNÍ 2600 3360 SEZENÍ 4000 4560-6000 kolik se platí u finalistů VÍTKOVICE 2300 TŘINEC 1000-2500 |