Méně dní v televizi znamená víc. Nebo ne? Play off hokej musí být vidět

Jedno pravidlo platí pro každý sport. Musí být vidět, musí se o něm mluvit, musí o něj být zájem. Lidi na stadionech a u televizí znamenají peníze. Jednak jde o přímé zisky, pak také o platby od sponzorů ligy a jednotlivých klubů. V éře zdražování a inflace čeká i hokej další boj. Jak si zachovat příjmy? Jak produkt co nelépe prodat? Zatím volí cestu, že semifinále se dva dny hraje a dva dny mají lidi od hokeje pokoj a dál se plánuje široké play off prakticky pro celou ligu.
Kolem vysílání hokeje v televizi vždy hoří největší vášně. Českou tradicí posledních let je, že každý den můžete vidět dvě čtvrtfinále, ale o semifinále je spíš boj. Aktuálně extraliga razí cestu, že je lepší nacpat hokej do jednoho dne. Dva dny zápas, dva dny bez něj. První utkání zpravidla v 17 hodin, druhé od 19 hodin, každé přenáší jedna televize. Dobře, nebo špatně?
„Většinou platí, že méně zápasů v krátkém časovém úseku zvedá zájem, a naopak,“ říká ze svých zkušeností šéfkomentátor České televize Robert Záruba. „Ale celé je to složitější, záleží na mnoha faktorech. Den, čas, pořad, který následuje před zápasem, po něm a klíčový je i trend sezony,“ dodává.
Roli může hrát i počasí, když je touhle dobou velké teplo, utíká se od televize ven.
Po čtvrtfinále zaslala ČT médiím divácký zásah čtvrtfinále z utkání, která vysílala. Hokej byl na obrazovce deset dní v kuse a průměrný zásah oslovených diváků starších patnácti let byl na kanále ČT sport 463 tisíc diváků. Pravda, malý vzorek, data za minulé roky ČT už deníku Sport neposkytla. Ovšem nejvyšších hodnot dosahovala sledovanost v neděli, série Hradce s Mladou Boleslaví šla dvakrát přes 500 tisíc. Naopak blockbuster mezi Spartou a Libercem se jednou vydrápal pouze na 400 tisíc. Bylo pondělí.