PĚT rad těhotné krásky z pláže Kolocové: Maminky, je potřeba něco dělat | iSportLIFE | iSport.cz
15.5.2019 • 05:00

PĚT rad těhotné krásky z pláže Kolocové: Maminky, je potřeba něco dělat

Kde něco končí, začíná něco nového. Kristýna Hoidarová Kolocová teprve vloni v srpnu ukončila kariéru profesionální plážové volejbalistky a jen několik měsíců poté přerušila i dráhu moderátorky. Teď jede naplno projekt nastávající maminky. Cvičí čtyřikrát do týdne. „Cvičení je životní základ, člověk by měl cvičit v jakémkoli životním stavu,“ usmívá se Hoidarová Kolocová.



Svůj poslední turnaj hrála s parťačkou Michalou Kvapilovou začátkem loňského srpna, o pár týdnů později už jí začala úplně jiná životní éra.

„Já jsem měla obrovský skok mezi tím, že jsem byla vrcholová sportovkyně a vzápětí těhotná žena,“ říká Hoidarová Kolocová. „Neměla jsem přechod, že bych začala trénovat míň a míň a pak bych až otěhotněla. Já jsem otěhotněla relativně hned. O co větší šok to pro tělo bylo, o to víc bylo potřeba cvičit. Tělo začalo chátrat, měla jsem velké bolesti zad. Myslím, že je fakt potřeba něco dělat.“

Proto mimo jiné každý týden hledá místo na zaparkování ve vinohradských uličkách v okolí soukromého fitness clubu Advance Training, kde na zdech visí tabulky s japonskými nápisy a pod stromem dokonce visí meč, na první pohled jako od Hattori Hanza.

Pro Hoidarovou Kolocovou jsou to ale jen kulisy pro tradiční hodinu dřiny. Trenér Michal Elčkner dává pozor na každý pohyb. Beachvolejbalová vicemistryně Evropy, která byla zvyklá žít naplno, se teď soustředí na drobné úklony na gymnastickém míči. Nebo si lehne na bok a s pomocí strhovacího lana se soustředí na zakopávání s lankem pod botou.

Beachvolejbalistka Kiki: Těhotenství? Nejdřív to byl šok
1080p 720p 360p

„Naučila jsem se, že musím poslouchat vlastní tělo. Ve chvíli, kdy je mi něco nepříjemné, nebo mi něco nesedí, tak to nedělám. Je to o tom, aby člověk rozhýbával tělo, které totálně tuhne, mění se mu těžiště, břicho jde dopředu, záda se prohýbají víc a víc, břišní svaly ochabují,“ vysvětluje Hoidarová Kolocová. „Břišní svaly se celkově rozestupují, musí víc zabrat záda, která začínají bolet. Tohle protahovat a částečně posilovat je asi to nejdůležitější.“

Bývalá vrcholová sportovkyně se během hodinového tréninku skoro nezastaví. Cvičení nemá zabijácké tempo, ženu v osmém těhotenství ale prověří.

„Celkově mám pocit, že nemůžu strašně moc věcí. Skákat nemůžu vůbec. Už popoběhnout je problém. Při jakémkoli rychlejším pohybu se zadýchám. Cokoli trochu intenzivní, je pro mě náročné. Z toho jsem překvapená, protože na to člověk není zvyklý,“ usmívá se Hoidarová Kolocová. „Ale těhotenství není nemoc, je dobré se občas hnout, aby se člověk udržel. Je tak strašně málo věcí, co člověk může dělat, tak je fajn, že může aspoň něco.“

Kristýna Hoidarová Kolocová teprve vloni v srpnu ukončila kariéru profesionální plážové volejbalistky. Teď jede naplno projekt nastávající maminky. Cvičí čtyřikrát do týdne.
Kristýna Hoidarová Kolocová teprve vloni v srpnu ukončila kariéru profesionální plážové volejbalistky. Teď jede naplno projekt nastávající maminky. Cvičí čtyřikrát do týdne.

Ona sama má týden prošpikovaný akčností. Cvičení ve fitness centru doplňuje jógou a dvakrát týdně cvičí i doma.

„I když se člověk snaží v těhotenství sportovat, i tak trochu kyne. To je pro mámy hodně psychicky náročné. Pokud nikdy necvičily, tak začít ve chvíli, kdy stejně přibírám na váze a vypadám, v uvozovkách hůř a hůř… Je náročné se s tím srovnat, minimálně pro mě,“ líčí Hoidarová Kolocová s úsměvem. „Já doufám, že vydržím před porodem co nejdéle, že i ve čtyřicátém týdnu tady ještě budu. Ale zatím se cítím dobře. Dokud neporodím, chtěla bych cvičit. Samozřejmě, čím jsem těhotnější, tím více musím pohyb omezovat. Ty cviky nejsou zákeřné, ale aspoň trošku se snažím se protahovat.“

RADY KRISTÝNY HOIDAROVÉ KOLOCOVÉ MAMINKÁM

CVIČTE!
„Cvičení je životní základ, člověk by měl cvičit v jakémkoli životním stavu. Já cvičím jednou týdně v posilovně, pak chodím jednou týdně na jógu a dvakrát týdně se snažím cvičit doma. Protože jsem zjistila, že dvakrát týdně bylo málo, je to nakonec celkem čtyřikrát. Ale abych nikoho neděsila, tak doma je to dvacet, pětadvacet minut. Není to tak, že bych hodinu někde dřela.“

ÚKLONY
„S trenérem klademe důraz na různé úklony, které zpevňují boky těla, které drží břicho. Svaly ochabují, svaly postranní břišní jediné fungují. Je dobré je posilovat různými úklony.“

STREČINK NA ZEMI
„Veškeré posilování vestoje je docela náročné, protože gravitace tlačí břicho dolů. Tím pádem se hodně zatěžují svaly kolem třísel. Jsou lepší některé cviky vleže, mohou se cvičit cviky na boku. Na zádech je to těžší, protože někomu se utlačuje dutá žíla. Je třeba vědět, co cvičit, nepouštět se do divokých věcí sám od sebe, něco si přečíst, případně se zeptat někoho, kdo tomu rozumí. Člověk si může snadno ublížit.“

POSLOUCHEJTE TĚLO
„Naučila jsem se, že musím poslouchat vlastní tělo. Ve chvíli, kdy je mi něco nepříjemné, nebo mi něco nesedí, tak to nedělám. Jakkoli se člověk víc zapojí do cviku, dělá opakování, tělo se snadno namůže.“ 

JÓGA
„Jógu jsem dělala i v nějakých obdobích beach volejbalových sezon, ale těhotenská jóga je něco jiného. Dbá se na miminko, učí se, jak správně dýchat, jakým způsobem se celkově zatěžuje břicho. Mně se to líbí, že je to uvolňující, lehce relaxující. Není to o velkých výkonech, potkala jsem hezkou skupinku lidí, výbornou paní, s kterou cvičím. Člověk by si měl umět i trochu odpočinout. V těhotenství jsme všichni rozběhaní a člověk se nezaměří sám na sebe, jak by měl dýchat.“

Kristýna Hoidarová Kolocová teprve vloni v srpnu ukončila kariéru profesionální plážové volejbalistky. Teď jede naplno projekt nastávající maminky. Cvičí čtyřikrát do týdne.Kristýna Hoidarová Kolocová teprve vloni v srpnu ukončila kariéru profesionální plážové volejbalistky. Teď jede naplno projekt nastávající maminky. Cvičí čtyřikrát do týdne.


Další články autora
 

iSport LIFE

Běh Kolo Testy Inspirace Akce iSport LIFE Columbia běžecké závody

iSport LIFE je web o radosti z pohybu, motivaci, pozitivním a zdravém životní stylu.

Běh, cyklistika, dobré jídlo, zdraví, zážitky, to jsou témata, na které zde narazíte. Těšte se na testy bot, sportovního vybavení, technických vychytávek, reportáže, tipy na výlety. Kdo to myslí s během a cyklistikou trochu vážně, najde zde rady zkušených sportovců.

Prostor tu mají i témata o zdraví a jídle.

Tým kolem www.isportlife.cz pořádá běžecké a cyklistické závody v různých městech v České republice. K webu patří trackovací aplikace Superlife pro nadšené sportovce. Přijmi výzvu!

www.isportlife.cz je web o radosti z pohybu, motivaci, pozitivním a zdravém životní stylu.

Běh, cyklistika, dobré jídlo, zdraví, zážitky, to jsou témata, na které zde narazíte. Těšte se na testy bot, sportovního vybavení, technických vychytávek, reportáže, tipy na výlety. Kdo to myslí s během a cyklistikou trochu vážně, najde zde rady zkušených sportovců.

Prostor tu mají i témata o zdraví a jídle.

Tým kolem www.isportlife.cz pořádá běžecké a cyklistické závody v různých městech v České republice. K webu patří též trackovací aplikace Superlife pro všechny nadšené sportovce. Přijmi výzvu!

Články odjinud