Situace ve Ferrari? Malá bezradnost s velkými dopady | iSport.cz
Tomáš Richtr
15. dubna 2019 • 13:34

Situace ve Ferrari? Malá bezradnost s velkými dopady

TOP VIDEA
iSport podcast: V čem rozhodčí v zápase Teplic se Spartou selhali? iSport podcast: V čem rozhodčí v zápase Teplic se Spartou selhali?
České fotbalové hvězdy mají jasno: Slavia s Barcelonou neprohraje! České fotbalové hvězdy mají jasno: Slavia s Barcelonou neprohraje!
VŠECHNA VIDEA ZDE

Je skoro neuvěřitelná výstižnost předpovědí těch, kteří se obávali určité destabilizace atmosféry spojené s příchodem mladého talentovaného Charlese Leclerca. Ne snad proto, že by mělo být v týmu dusno, ale proto, že ambiciózní Sebastian Vettel se místo boje o titul bude soustředit o zachování statutu týmové jedničky, kterou má zjevně slíbenou.



Úvodní tři velké ceny ročníku 2019 ukazují, že největším úkolem Ferrari by skutečně místo porážky Mercedesu mohlo být kočírování vztahu jeho dvou jezdců. Stačí vzpomenout toxickou atmosféru v Mercedesu z doby, kdy proti sobě jezdili Lewis Hamilton a Nico Rosberg.

V Austrálii, když si rychlejší Leclerc začal brousit zuby na Vettela, bylo mu zakázáno v jeho snaze o předjetí týmového kolegy pokračovat. V Bahrajnu byl rychlostní rozdíl mezi jezdci tak velký, že Leclercovi nečinilo výrazný problém nedržet se instrukce, aby zůstal za Vettelem, kterého předjel. Ve vítězství mu zabránila chyba v systému kontroly vstřikování paliva. Přišel 1000. závod v historii F1, Velká cena Číny, do které Vettel špatně odstartoval a visel za Leclercem. Vettel přes rádio vyslal signál, že by uměl jet rychleji a Leclerc dostal pokyn před sebe Vettela pustit. Jakmile se tak stalo, tak začal Vettel „zdržovat“ Leclerca, který se pochopitelně začal ptát „a co teď?“

Ferrari v této fázi závodu jelo na 3. a 4. pozici. Výměna jezdců na dráze netrvá dlouho, přijde je na několik málo sekund. Ale tyto sekundy jsou ve světě formule 1 obvykle velmi důležité, zejména pro souboje kolem zastávek v boxech. Ferrari, jako kdyby se místo boje s Mercedesem soustředilo na zajištění politické korektnosti vztahu svých jezdců. To mělo za následek to, že místo útočení se muselo Ferrari začít bránit pátému Maxi Verstappenovi na voze Red Bull Honda. Motory Honda mají v monopostech Red Bull letos premiéru, a pokud to není souboj Ferrari – Mercedes, nýbrž Ferrari – Honda v letošních velkých cenách, je to obrázek více než výmluvný.

Red Bull jedno Ferrari porazil v Číně, ale i Bahrajnu a v Austrálii dokonce oba vozy týmu z Maranella. Nevypadá to, že by Ferrari nakonec dokázalo Mercedes v Šanghaji porazit, ale mělo mít s přehledem 3. a 4. místo. Takhle z toho horko těžko bylo 3. a 5. místo. Čtenář si řekne, že to není zas až tak velký rozdíl, ale v měřítkách formule 1 je. Představuje rozdíl dvou mistrovských bodů, a k němu lze připočítat ještě jeden za nejrychlejší kolo, které si pro sebe urval Red Bull a Pierre Gasly. Celkem tři body. Stačí tento rozdíl nakumulovat přes 21 velkých cen a je z toho rázem bodů třiašedesát. Z perspektivy jediné velké ceny se bezradnost Ferrari nad tím, jak k Leclercovi a Vettelovi přistoupit, může jevit jako malichernost, ale takovým zaváháním se tým s ambicí vyhrávat závody a tituly mistra světa musí vyhnout.

Pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton navázal na dva týdny staré prvenství z Bahrajnu a posunul se do čela průběžného pořadí před Bottase.
Pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton navázal na dva týdny staré prvenství z Bahrajnu a posunul se do čela průběžného pořadí před Bottase.

 
Články odjinud


Články odjinud