Kde našel Red Bull sekundu na kolo?

Ještě jedno ohlédnutí za GP Monaka. Red Bull po nepovedených čtvrtečních trénincích v sobotu i v neděli záhadně zrychlil. Našli technici rakouské stáje zázračný lék na problémy s přední nápravou RB9?
Zpočátku to pro Red Bull v přípravě na GP Monaka nevypadalo moc dobře. Auto bylo nedotáčivé, přední nápravě scházela přilnavost a tomu odpovídaly dosažené časy Sebastiana Vettela i Marka Webbera. Red Bull RB9 prostě nejel, jak by měl.
Stačil den přestávky a v sobotu při kvalifikaci a nakonec i v nedělním závodě bylo všechno jinak. Sebastian Vettel se pral o pole position a závod dokončil s nejrychlejším časem na kolo na druhém místě, díky němuž si upevnil vedení v průběžném hodnocení jednotlivců.
Jak se ale Red Bullu podařil tak zásadní obrat ve výkonnosti během jediného dne? Poradce rakouské stáje Helmut Marko se v rozhovoru pro ´ServusTV´ pokusil o vysvětlení: „Ve čtvrtek jsme byli slabí. Ztráceli jsme přibližně osm desetin až sekundu na špičku. Pak jsme ale vytáhli naši inženýři a testovací jezdec Buemi, který absolvoval 400 hodin na simulátoru. Díky jejich práci jsme v sobotu už zase patřili k nejlepším.“
Takže 400 hodin na simulátoru a zrychlíte o celou sekundu. To musel Sébastien Buemi ve virtuálním monopostu objevit nějaký zázračný prostředek. Podle všeho ale měl Švýcar skutečně prsty v nečekaném zrychlení mistrovského týmu. Bývalý pilot Scuderie Toro Rosso byl v pátek spatřen na londýnském letišti Heathrow se dvěma obrovskými zavazadly a jak se později ukázalo, vezl v nich dvě nová přední křídla.
Už v Barceloně při GP Španělska se totiž ukázalo, že Sebastian Vettel nebyl schopen dostatečně ohřát přední pneumatiky. To znamená jediné, současná konstrukce Adriana Neweye si příliš nerozumí s pneumatikami Pirelli. Důvod k tomu je třeba hledat v jejich letošní konstrukci.
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2013 mají měkčí boční stěny, takže se v zatáčkách více promačkávají a konstruktéři monopostů museli zvětšit světlou výšku, aby přední křídlo nenaráželo na asfaltový povrch. Monopost ovšem nemůže trčet předkem vzhůru, což znamená zvětšení světlé výšky i vzadu, ale také současně zhoršení účinnosti difuzoru, protože jej nelze z boku tak dokonale utěsnit.
Zaměřit vývoj na přední křídlo proto bylo jediným správným řešením, které vrátilo Red Bull zpátky do hry. „Za těchto podmínek jsme s výsledkem z Monaka víc než spokojeni. Nakonec jsme si upevnili vedení v obou šampionátech,“ dodal spokojený Marko.