
- Video se připravuje ...
Naposledy vyrovnal rekord, tuto neděli ho může překonat. Nizozemský fenomén Max Verstappen vyhrál posledních devět závodů Formule 1. Pokud bude slavit i v Monze, překoná historický počin Sebastiana Vettela. Jak 25letého pilota Red Bullu vidí Tomáš Enge, doposud jediný český jezdec v F1? „Kolik titulů by získal Schumacher, kdyby nejezdil za Ferrari? Pilot dělá velký rozdíl, ale aby mohl vítězit, musí mít rychlé a spolehlivé auto,“ říká.
Výhoda v osobě táty Jose
„Je třeba zohlednit, že táta Jos je bývalý závodník formule 1, což pro něj byla obrovská výhoda. Otec zná dokonale motoristické prostředí a má kontakty. Díky tomu má jezdec všude otevřenější dveře. Kromě toho mu předává zkušenosti ze své kariéry a zastává do jisté míry i roli kouče. S Josem se známe osobně, jezdili jsme spolu 24 hodin Le Mans za stejný tým.“
Obrovský cit pro vůz
„Maxova vítězství letos vypadají jednoduše. Prostě do toho vlítne a doveze auto do cíle. Jenže kdyby nebyl tak špičkový jezdec, těžko by se mu to povedlo. Má obrovský cit pro vůz, je rychlý, nedělá chyby a dokáže z auta vytěžit maximální potenciál. Podívejte se na týmového kolegu Sergia Péreze. Se stejným autem se trápí a často končí mimo stupně vítězů.“
Divoké začátky, teď dospěl
„Určitě mu pomohlo, že dospěl. První Maxovy sezony byly opravdu divoké. Měl sice talent, ale hodně boural a dělal zbytečné chyby. Do F1 vstoupil, když mu bylo pouhých 17 let, neměl ani pořádné zkušenosti z juniorských sérií. Absolvoval jen jednu sezonu ve formuli 3, skončil v ní třetí. Teď se zklidnil a je to znát. Jede desátou sezonu ve formuli 1, v 25 letech neskutečné číslo.“
Neuvěřitelná sebejistota
„Co odlišuje šampiona od zbytku, je hlava. Má neuvěřitelnou sebejistotu a jde si tvrdě za svým. Nezajímá ho, co si o něm myslí ostatní. Když náhodou udělá chybu, nesesype se z toho a zvládne se hodit zpátky do naprosté koncentrace. Má v sobě obrovské přesvědčení, že je nejlepší, a to ho tlačí dopředu.“
Správný tým, skvělý šéf
„Pro zisk titulu je zapotřebí také správný tým. A ten Max má. Inženýři, mechanici… Ze všech těch lidí bych zmínil jednoho, týmového šéfa Christina Hornera. Když tomu šéf dobře velí, je to základ pro to, aby vše fungovalo, jak má. Christiana jsem poznal, když dělal šéfa týmu Arden ve formuli 3000, za který jsem jezdil v roce 2002. Byl to jeden z nejlepších, nejpříjemnějších a nejcharizmatičtějších šéfů v mém životě. Skvělej člověk.“