Ivo Pospíšil
10. srpna 2020 • 14:00

Hvězdy MotoGP: Jedna z nejhorších tratí! Opravíme ji, ale..., zní z Brna

Vstoupit do diskuse
5
TOP VIDEA
V KURZU: Plzeň ukáže, kdo je pán. Bolka v Edenu nepropadne a radost Kováče?
Perfektní Mrázek! Český gólman vychytal střelce Anaheimu a po téměř třech letech si připsal čisté konto v NHL
VŠECHNA VIDEA ZDE

Musíme to opravit. Na tuhle ceduli jste mohli při cestě za nimi po D1 narazit vcelku často. Teď aby si i oni jednu vypůjčili! „Je to jedna z nejhorších tratí, na nichž jsem kdy jel,“ hřímal například při víkendové GP ČR Aleix Espargaró a ke kritice stavu tratě se přidaly i jiné ikony. Zdejší asfalt má za sebou již 12 let. A jeho možná výměna je vázaná na to, zda bude Brno dál hostit motocyklové MS.



Pro řadu světových hvězd je to jejich oblíbený okruh. Tradiční. Klasický. Unikátní. Jenže když se při letošní motocyklové GP České republiky sešla v Brně bezpečnostní komise závodníků, místo pochval létala vzduchem nezvykle tvrdá kritika.

„Podmínky jsou katastrofální. Je to jedna z nejhorších tratí, na které jsem kdy jel. Ani zdaleka to nesplňuje podmínky pro MotoGP,“ zlobil se Aleix Espargaró. „Přilnavost je tu na kritické úrovni. Aby ne, když se tu asfalt měnil naposledy před dvanácti lety,“ připojil se pak Bradley Smith. A i Valentino Rossi se nechal slyšet: „Okruh je krásný, ale s povrchem se musí něco dělat.“

Nerovnosti, výmoly, špatná přilnavost… To byla ústřední témata.

Jen během pátečních tréninků došlo hned k 22 pádům, načež si při jednom z nich třeba Francesco Bagnaia z MotoGP zlomil holenní kost a musel do Itálie na operaci. K problémům docházelo i v kvalifikaci, samotný závod ovšem proběhl ve standardním režimu. „Situace kolem Brna je velice obtížná. Na nový povrch potřebujete spoustu peněz v řádech milionů eur a po finanční stránce to teď není jednoduché,“ doplnil Rossi.

V Brně byla k vidění řada pádů, takhle skončil na zemi Hector Garzo ve třídě Moto2
V Brně byla k vidění řada pádů, takhle skončil na zemi Hector Garzo ve třídě Moto2

Povrch tratě na Masarykově okruhu byl naposledy rekonstruován v roce 2008, tedy v období, kdy Marc Márquez teprve vstupoval do nejnižších kubatur MS a Jakub Kornfeil ještě jezdil Red Bull Rookies Cup. Položení nového asfaltu by pak dle ředitelky okruhu Ivany Ulmanové mělo přijít až přes 100 milionů korun. Má to však jeden háček.

„Pro případnou rekonstrukci dráhy je naprosto zásadní vývoj v oblasti vyjednávání o budoucnosti šampionátu MotoGP v České republice. Jedná se o velmi významnou investici a výměnu povrchu je relevantní zvažovat pouze v případě, že bude zajištěna dlouhodobá budoucnost Grand Prix České republiky,“ uvedl v pondělí tiskový mluvčí okruhu Petr Boháč. 

Vše tedy bude v dalším období záležet na domluvě Spolku pro GP ČR, Dorny a samotného okruhu. Jistotu pořádání má Brno ještě v příštím roce, o další spolupráci v období 2022 – 2026 se ale bude teprve jednat.

„Asfaltový povrch závodní dráhy se naposledy měnil v roce 2008, je tedy po dvanácti letech na hranici životnosti, ale pouze v souvislosti s pořádáním Mistrovství světa silničních motocyklů, kdy se pro posuzování kvality dráhy uplatňují nejpřísnější možná měřítka. V obecné rovině má dráha stále velmi kvalitní parametry,“ dodal jinak Boháč. 

Vstoupit do diskuse
5
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud