VC Emilia RomagnaAutodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Itálie
Vítěz: Max Verstappen (RED BULL) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Itálie
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
Neklasifikovali se:
Carlos Sainz (ESP/Ferrari), Fernando Alonso (ESP/Alpine)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
Program tohoto víkendu byl oproti minulým závodům jiný. Z důvodu tzv. sprint race se totiž v pátek odjel pouze jeden volný trénink a hned na to následovala kvalifikace. Ta byla navíc ovlivněna přechodnými podmínkami a hned několikrát byla vyvěšena červená vlajka. I proto jsme byli svědky hned několik překvapivých výsledků. Hned v první kvalifikaci totiž skončil třeba Esteban Ocon ve vozu Alpin a postup mezi elitní patnáctku nezaznamenali ani oba vozy Alpha Tauri.
Velké trápení to bylo opět i od Mercedesu. Lewis Hamilton i s kapkou štěstíčka dokázal nakonec postoupit do druhé části kvalifikace, tam ale stejně skončil na 13. místě. Jeho týmový kolega George Russel zajel hned o čtyři desetiny sekundy lepší čas, ale nakonec to stačilo na první nepostupové místo.
Třetí část kvalifikace byla o tom, kdo dokáže vymačkat ze svého auta maximum hned v úvodních sekundách. Do druhé poloviny tréninku byl totiž hlášen déšť a všichni se tak urychleně vydali na trať. Nakonec stihla většina jezdců pouze jedno rychlé kolo, jelikož byla vyvěšena červená vlajka po zaparkování vozu Valtteriho Bottase vedle tratě. Po znovu obnovení kvalifikace již pršelo a pořadí se tak již nezměnilo. Z pole position do sprint race tedy vyjel Max Verstappen, který porazil Leclerca o více než sedm desetin sekundy. Skvělá čtvrté místo si vyjel Kevin Magnussen, avšak příliš spokojený jistě nebude Mexičan Sergio Perez. Tomu totiž kolo nevyšlo a skončil na 7. místě. Španěl Carlos Sainz skončil bez stanoveného času na 10. místě, jelikož v předchozí části kvalifikace boural.
Po třech závodech je v suverénním vedení šampionátu monacký závodník ve službách Ferrari – Charles Leclerc. Italská mašina letos šlape jako hodinky a mladý závodník předvedl ve všech závodech prakticky bezchybnou jízdu. Na druhém místě je sice George Russel, ale rozhodně nejde o závodníka, který je pro Charlese největší hrozbou. Tou je totiž loňský mistr světa Max Verstappen. Jeho RedBull má v letošní sezóně velké problémy se spolehlivostí a Nizozemec dokončil zatím pouze jediný závod, proto je v celkovém pořadí až na 6. místě. Před ním se nachází třeba jeho týmový kolega Sergio Perez nebo trápící se Lewis Hamilton.
Další zajímavý příběh píše Španěl Carlos Sainz. Ten se stal překvapením loňské sezóně, když dokázal v celkovém pořadí porazit Charlese Leclerca, i když šlo o jeho premiérový rok v italské stáji. Letos je to ale úplně jiný Carlos, než na kterého jsme byli zvyklý. Ferrari je v pozici favorita a od obou pilotů se čeká pravidelná TOP3. Nejenom, že Sainz na svého týmového kolegu v závodním, ale i tréninkovém tempu nestačí, minulý závod nezvládl, když po špatném startu boural. Jeho trápení pokračuje i nadále, jelikož ve druhé kvalifikaci v Imole taktéž odstavil svůj vůz v kačírku. Před domácí GP podepsal Carlos novou dvouletou smlouvu, zdá se ale, že mu to klid na řízení stále nedodalo.
Posledních 10 let bylo pod nadvládou Mercedesu, teď si ale jeho šéf Totto Wolff musí zvykat na úplně jinou roli. Jejich auto má velké problémy a Lewis Hamilton ani George Russel nejsou schopni bojovat o vítězství. V Itálii to dokonce vypadá natolik špatně, že se ani jeden z jezdců neprobojoval do Q3. Ve sprint závodě drželi tempo s Alpha Tauri a Aston Martinem, což rozhodně nejsou soupeři, které chtějí stříbrné šípy kolem sebe vidět. Německou značku porazili i oba piloti týmu Haas.
Právě americký tým bude zajímavé v Itálii sledovat. Oproti Austrálii je toto totiž další okruh, který by Haasu mohl sedět. To vlastně i potvrdit Kevin Magnussen v kvalifikaci, kde vyjel skvělé 4. místo. Celkem má na svém kontě dánský jezdec již 12 bodů a je na celkovém 9. místě. K úplné spokojenosti Guenthera Steinera musí přispět i jeho kolega Mick Schumacher. Syn legendárního závodníka je zatím ve stínu Magnussena a ani zdaleka nedokáže být tak rychlý.