Sprint ShootOut VC ÁzerbajdžánuBaku City Circuit, Baku, Ázerbájdžán
Vítěz: Ch. Leclerc (Ferrari) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Baku City Circuit, Baku, Ázerbájdžán
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Postupový čas:
11.
12.
13.
14.
Postupový čas:
11.
12.
13.
14.
16.
17.
18.
19.
20.
Postupový čas:
16.
17.
18.
19.
20.
V pátek byl nejrychlejší Red Bull a Ferrari, obě stáje tak mají po jednom triumfu. Lépe se ale určitě bude cítit italský tým, který díky dobrému výkonu Charlese Leclerca triumfoval v kvalifikace a v neděli tedy bude startovat z prvního místa. Max Verstappen dojel na druhé místě, Sergio Pérez na třetím a Carlos Sainz obsadil to čtvrté.
V tréninku to na druhou stranu více lepilo Red Bullům, Max Verstappen totiž porazil Charlese Leclerca, zatímco Sergio Pérez byl rychlejší než Carlos Sainz. Ve výsledku je to ale jedno, protože nejdůležitější část pátku patřila Ferrari.
Vítěz rozstřelu bude startovat z prvního místa v odpoledním sprintu, ve kterém nejrychlejší jezdec bere osm bodů. Body se následně snižují podle umístění, což znamená, že osmý jezdec v pořadí bere jeden bod, zbývající pozice už bodované nejsou.
Samotná kvalifikace na sprint se oficiálně nazývá rozstřel, tudíž při ní platí jiná pravidla. Hlavními změnami je to, že jednotlivé části trvají kratší dobu. S1 (ShootOut 1) bude trvat dvanáct minut místo klasických osmnácti, S2 bude mít pouze desetiminutové trvání a v S3 budou mít jezdci pouhých osm minut. To znamená mnohem méně pokusů na zajetí co nejlepšího času.
Další velkou změnou je to, že na každou část ShootOutu je pevně určené, jaké budou mít jezdci obuté pneumatiky. Zatímco v S1 a S2 musí všechny týmy nasadit žlutou střední směs, avšak na S3 musí mít všichni povinně červenou měkkou směs. V každé části navíc může jezdec jenom jednou vyměnit své pneumatiky, nasadit navíc může pouze novou sadu.
Jinak je formát stejný jako klasická kvalifikace. V první a ve druhé části končí pět nejpomalejších jezdců, ve třetí části už nikdo nevypadává a vítězí ten, kdo zajede nejrychlejší čas.
Vtipným faktem je také to, že rozstřel bude nejspíš trvat déle než samotný sprint. To však nemusí platit, jestli budeme ve sprintu svědky červených vlajek nebo safety car.