Velká cena Itálie - MotoGPAutodromo Internazionale del Mugello
Vítěz: F. Bagnaia (ITA) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Autodromo Internazionale del Mugello
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Aleix Espargaró (3. místo): Je to velmi speciální pódium. Mugello je pro můj tým domácí závod. Bohužel jsem měl problémy dostat se dopředu. Jinak jsem neměl o moc horší tempo než Francesco a Fabio, ale už jsem je nemohl dojet.
Fabio Quartararo (2. místo): V podstatě to byl asi můj nejlepší závod kariéry. Měl jsem úžasný start. Těžko jsem mohl bojovat s motocykly Ducati, které byly o hodně rychlejší na rovinkách. Přesto se mi to dařilo. Dal jsem do toho opravdu všechno. Asi pomohlo, že jsme po kvalifikaci vrátili na motorku původní kapotu. Fungovala lépe. Za výsledek jsem šťastný.
Francesco Bagnaia (vítěz): Vyhrát v Mugellu je nepopsatelný pocit. Celé dojezdové kolo jsem pak křičel radostí. Cítil jsem se tu dobře. Tak jsem se cítil i minule v Le Mans, kde jsem ale neměl tolik štěstí. Je to skvělé. Děkuji fanouškům!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Enea Bastianini triumfoval na slavném Le Mans a připisal si už třetí vítězství v sezóně! Tím se také drží ve hře o titul mistra světa a to před startem ročníku asi nikdo nečekal.
Bastianini byl po startu na čtvrtém místě. Po pádu Rinse se pak posunul na třetí a ve 12. kole se předjetím Millera dostal na druhé. Vzápětí se zavěsil za vedoucího Francesca Bagnaiu a spolu ostatním poodjeli. Sedm kol před koncem pak Bastianini zaútočil. Bagnaia mu to sice nejprve vrátil, ale vzápětí chyboval, čímž ztratil pozici a koncentraci. To rezultovalo v pád a mladý jezdec týmu Gresini pak strávil zbytek závodu osamocen na vedoucí pozici. Druhý skončil Jack Miller a třetí místo udržel Aleix Espargaró, jenž nepustil k útoku domácího miláčka Quartarara.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Autodrom se nachází 30 km od města Florencie. V okolí Mugella se závodilo už od 20. let minulého století. V roce 1988 koupila stávající okruh rodina Ferrariových a nechala ho přestavět do dnešní podoby. Jde o moderní závodiště, které splňuje veškeré bezpečnostní požadavky a navíc je pověstné krásnou přírodní scenérií. První Velká cena světového šampionátu silničních motocyklů se zde jela v roce 1976, od roku 1991 pak Mugello hostí MS pravidelně.
Trať v Mugellu je velmi náročná pro závodníky i z hlediska nastavení motocyklu. Obsahuje jak pomalé i rychlé zatáčky, tak dlouhé rovinky. Okruh je dlouhý 5,245 km a nachází se na něm šest levotočivých a devět pravotočivých zatáček.