Jaroslav Kalina
7. září 2023 • 15:00

Pohled do zákulisí, jak Sparta točí show: křičící Kempný i srovnání s NHL

Autor: Jaroslav Kalina, TV iSport
Vstoupit do diskuse
0
Video se připravuje ...
TOP VIDEA
Co má Třinec a nemá Sparta? V čem selhali lídři poražených?
Střeďáci na EURO: Koho k Součkovi? Dilema s parťáky i rozestavením
VŠECHNA VIDEA ZDE

Moc dobře si uvědomují, že pro budování silné sportovní značky nestačí pouze skvěle hrát. Ve Spartě se již několik snaží lákat diváky a propagovat svůj hokej pomocí kvalitní show. Inspirací je hlavně NHL, ale i další americké či evropské nejen hokejové soutěže. Byť jde pro hráče často jen o povinnost, důraz na vizuální prezentaci se vyplácí. V Česku a dokonce i v zahraničí už se rudý obr sám stává vzorem. Deníku Sport bylo umožněno nahlédnout do zákulisí důkladně vymazleného natáčení.



Zatímco si kolemjdoucí venku užívali jedno z posledních tropických počasí léta, hokejisty Sparty v útrobách Sportovní haly Fortuna čekaly na konci srpna povinnosti. Páteční volno muselo počkat. Členové realizačního týmu se takřka na celý den zavřeli uvnitř sparťanského chrámu v Holešovicích, aby během media day všechny hráče, trenéry či maskoty nafotili a natočili s nimi klipy, ze kterých budou těžit po celou sezonu připomínající 120 let od založení klubu.

Na hráče čekalo fotodokumentační „kolečko“. Nejprve museli zapózovat v oblecích a výročních tričkách, hned na to se převléknout do plné výstroje a projít zbylá studia. Brankář Josef Kořenář byl ještě po příchodu z venkovní výhně při focení pořádně splavený. „Vedro jako svině. To budu vypadat na těch fotkách,“ utrousil gólman, který jako první hokejista podstoupil media day. O několik hodin poté měl totiž další povinnosti – jako svědek na svatbě.

Byť mnozí hokejisté chtějí mít media day co nejrychleji za sebou, hlavně při focení si potrpí, aby vypadali reprezentativně. „Co vlasy? Dobrý?“ ptal se nejeden sparťan během pózování bez helmy. Kapitán Michal Řepík se například před fotografováním zaskočil ještě učesat. „Nechci vypadat jako žalud,“ zdůraznil lidem z realizačního týmu, ještě před absolvováním „kolečka“.

Vedle fotografií v sezonních i výročních dresech či promosnímků, o které se postaral známý fotograf sportovních hvězd Ondřej Pýcha, natáčeli Pražané také pohyblivé obrázky (GIF). Před zeleným plátnem prováděli různé vylomeniny znázorňující především emoce při utkání. „Srdíčko bude lepší,“ řekl útočník Vladimír Sobotka s úsměvem tvůrcům GIFů.

Nejdelší čas ovšem zabralo natáčení na hřišti, kde se produkční tým pořádně vyřádil s vizuálními, světelnými či kouřovými efekty. Hotovo, další! Čekali byste průběh jako na běžícím pásu? Nic takového. Největší hvězdy Sparty měly na ledě vyhrazený prostor zhruba na půl hodiny, při tvorbě hlavních spotů na Showtime ale téměř všichni hráči přetáhli svůj čas. Sobotka si tak například čekání na střídačce ukrátil natažením na lavičce.

Na Spartu jezdí lidé z celé Evropy

Když už byl ostřílený český reprezentant povolán na plac, ještě si nechal vyměnit hokejku. „Zařvi a odjeď,“ zněly instrukce od produkce pro Sobotku. S mediálními povinnostmi nemá problém, ale nedá se říct, že by si je užíval. Svým „přesvědčivým“ křikem pobavil již čekajícího Filipa Chlapíka.

„Z tebe jde fakt strach,“ chechtal se hvězdný navrátilec do Sparty s dávkou ironie. O pořádný řev se naopak postaral obránce Michal Kempný , později toho možná i trochu litoval. „Pořád po mě chtějí, abych řval,“ smál se vítěz Stanley Cupu z roku 2018. 

Chlapík společně s Kempným pro změnu neskrývali zaujetí, i když by raději brali den volna. Oba hráči podobné zpestření před sezonou zažili také v zámoří. Zatímco zkušený bek přirovnal media day na Spartě k NHL, bývalý hráč Ottawy prozradil, že označil natáčení s Pražany za jedno z nejlepších, co kdy zažil. „Pokud nejste hvězda NHL, tak toho tam moc nemáte. Musím říct, že na Spartě je to opravdu dobře propracovaný,“ uznal účastník posledního mistrovství světa.

„Jezdí se na nás koukat lidi z celé Evropy," prozradil Vladimír Koča, jenž měl celý media day pod taktovkou. „Máme pozitivní reakce i od samotných hráčů. Je super, že zvládneme všechno v jeden den. Každý hráč tu stráví maximálně dvě hodiny, při kterých si odjede všechno na celou sezonu. V rámci sezony se je pak snažíme otravovat co nejmíň, ale jsme Sparta, což znamená, že za nimi lezeme pořád,“ usmíval se nový head of content Pražanů. 

Sparta by svoji precizní prezentací ráda inspirovala i další české kluby. Pokud by měly zájem, nebránila by se poskytnout know-how. „Snažíme se o to. Vím, že se některé kluby ptají a v rámci rozpočtu se i snaží inspirovat. Letos se na nás přišla podívat spousta lidí včetně vás, abyste poznali, jak to u nás funguje. Chceme pozvedávat hokejový produkt v celé extralize, protože čím hodnotnější bude, tak to pomůže všem,“ má jasno Koča.

Pohled Zdeňka Novotného

marketéra a moderátora AC Sparta Praha

Sparta má být vlajkovou lodí českého sportu

„Jak jde o Spartu, jsem vždycky rád k dispozici. Je to ovšem podstata mé práce. Dlouhodobě dávám dohromady dvě má profesní zaměření – sportovní moderace a sportovní marketing. Ve spolupráci s Go4gold, která už roky dodává fantastický infotainment a entertainment, tedy grafiku a animaci v O2 areně pro Spartu. Firmou jsem byl požádán, abych udělal kreativní dohled nad produkcí nového obsahu a animací gólovek či intra v nové sezoně hokejové Sparty. Prostředí, co je potřeba říct hráčům, jak se mají tvářit, co mají dělat, jak je potřeba na placu skloubit světla, animace, techniku, produkční tým… to jsou věci, která znám velice dobře. Myslím si, že i z hokejové Sparty sálá jedno slovo a to je profesionalita.

Nejde zapřít, že Řepa (Michal Řepík), Kempes (Michal Kempný) a další hráči mají zkušenosti z NHL, kde prošli mediálním drilem. Jsem přesvědčen, že i v tomto ohledu Sparta jasně dokazuje, že je profesionální klub se vším všudy. Všichni mají super přístup. Už jen dát dohromady takový set up není jednoduchý. Není potřeba to dělat, ale je skutečně zatraceně dobře, že to Sparta dělá a investuje do toho. Udává tím tempo celému českému hokeji i sportu. Nikdo jiný v Česku to nedělá na takové úrovni. Jsem rád, že to platí pro značku hokejové i fotbalové Sparty. Je to určitá mise Sparty být na ledě i na trávníku vlajkovou lodí českého sportu a udávat trendy. Jsem za to hrozně rád. My všichni čerpáme spoustu inspirace a vzhlížíme k NHL, k Americe… nyní se to tady zhmotňuje. V určitých ohledech se aranžmá Sparty v O2 areně blíží NHL a v některých ohledech je to podle mě i lepší. 

Sparta je vnímaná tak, že už nehraje pouze hokej, i když vím, že v médiích to po posledním play off prošlo v některých konotacích, které nebyly úplně pozitivní. Ale zkrátka tak to je. Profesionální sport už není jen o výkonnostní části, ale také o věcech kolem. Jde o to, jakou emoci člověk poskytuje fanouškům, což má váhu. Dejte fanouškům dobrou emoci a on ji dá i vám třeba také v době, kdy se nedaří. Člověk i z odborné veřejnosti vnímá, že Sparta toto dělá jinak, líp a udává trendy. Buduje to značku Sparty, což je hrozně důležitý. Vím, že jsou kluby, které to dělají na precizní úrovni. V Třinci odvádí fantastickou práci, perfektně tam využili arénu. Uvidíme, co bude následovat, až se postaví další nové arény. Není třeba se v tomhle nějak poměřovat, ale důležitý je mindset a fakt, že i ostatní kluby začínají pronikat do těchto věcí. Je to dobře pro celý český hokej a hlavně fanoušky, pro které to všechno děláme."

Sparťané (zleva) Jan Buchtele, Roman Horák a Jakub Krejčík natáčí spoty pro novou sezonu
Sparťané (zleva) Jan Buchtele, Roman Horák a Jakub Krejčík natáčí spoty pro novou sezonu

HC Sparta Praha Vše o klubu ZDE

Nejlepší data z Tipsport extraligy přináší  

Vstoupit do diskuse
0
Finále
Články odjinud


Články odjinud