18.9.2019 • 05:00

I to je boj za bezpečí cyklistů a chodců na silnici. Předstírají smrt

Vstoupit do diskuse
0

Ve Velké Británii se aktivisté rozhodli svérázným způsobem upozornit na problémy spojené se vzrůstajícím množstvím aut na silnicích. Účastníci zářijového protestu zorganizovali smuteční průvod s falešnými rakvemi a na závěr dne dokonce zinscenovali své úmrtí.



Stovky cyklistů se v minulém týdnu zúčastnily zinscenovaného pohřebního průvodu v centru Londýna. Chtěli tak vyzvat tamní vládu k větším investicím do bezpečnosti chodců a cyklistů.

Protest, organizovaný aktivistickými skupinami Extinction Rebellion a Stop Killing Cyclists, měl upozornit na statistiky, podle kterých v roce 2016 (poslední rok, pro který jsou data k dispozici) zemřelo vinou silničního provozu 100 cyklistů a 3 400 jich bylo vážně zraněno.

Průvod vedly tři vozy s rakvemi, které odkazovaly na neštěstí způsobené automobilovou dopravou. Na místě byly k vidění také lidé s transparenty se slovy jako astma, havárie, obezita nebo klima. Jejich cílem bylo zdůraznit negativní dopady cestování autem. Na závěr celého protestu si aktivisté lehli na zem a přímo na silnici zinscenovali hromadné umírání.

Průvod vedly tři vozy s rakvemi, které odkazovaly na neštěstí způsobené automobilovou dopravou.Foto Profimedia

Tímto netradičním způsobem protestu chtěli účastníci vyzvat vládu k investici ve výši šest miliard liber na podporu pěší chůze a cyklistiky.

"Doprava je odvětvím, které ve Velké Británii produkuje nejvíce skleníkových plynů," řekl Caspar Hughes, zakladatel skupiny Stop Killing Cyclists. „Umírání, které jsme zinscenovali mělo být připomínkou všech lidí, kteří přišli o život vinou dopravního provozu a znečištění klimatu,“ vysvětlil.

Jedním z požadavků aktivistů bylo zřízení bezpečnostních jízdních pruhů pro cyklisty, které mohou dle nich alespoň částečně ochránit děti před znečištěním fosilními palivy. Mezi jejich další přání patřilo opětovné zvýšení daní z pohonných hmot a zřízení vesnic a městských částí, do kterých nebudou mít auta přístup.

"Kdyby bylo méně aut a lidé více jezdili na kole, byli bychom všichni zdravější," řekl účastník protestu Kelvin Dane, který denně jezdí na kole z Romfordu do Essexu, jenž jsou od sebe vzdáleny 25 kilometrů. "Jezdit na kole po Londýně je docela děsivé. Lidé jsou líní a používají auta i na krátké vzdálenosti. Z tohoto důvodu je všude spoustu aut a ti, kteří chtějí jezdit na kole to proto nemají vůbec jednoduché,“ zakončil.

Jedním z požadavků aktivistů bylo zřízení bezpečnostních jízdních pruhů pro cyklisty, které mohou dle nich alespoň částečně ochránit děti před znečištěním fosilními palivy.
Jedním z požadavků aktivistů bylo zřízení bezpečnostních jízdních pruhů pro cyklisty, které mohou dle nich alespoň částečně ochránit děti před znečištěním fosilními palivy.


Vstoupit do diskuse
0
Další články autora

iSport LIFE

Běh Kolo Testy Inspirace Akce iSport LIFE Columbia běžecké závody

iSport LIFE je web o radosti z pohybu, motivaci, pozitivním a zdravém životní stylu.

Běh, cyklistika, dobré jídlo, zdraví, zážitky, to jsou témata, na které zde narazíte. Těšte se na testy bot, sportovního vybavení, technických vychytávek, reportáže, tipy na výlety. Kdo to myslí s během a cyklistikou trochu vážně, najde zde rady zkušených sportovců.

Prostor tu mají i témata o zdraví a jídle.

Tým kolem www.isportlife.cz pořádá běžecké a cyklistické závody v různých městech v České republice. Přijmi výzvu!

Jízdní kola * Elektrokola * Elektrokoloběžky * Tenisové vybavení na Heureka.cz

18. září 2021
Brno
Výsledky
16. října 2021
Praha
Výsledky

www.isportlife.cz je web o životě sportovců. Nenajdete zde však výsledky, časy, rozebírání herních taktik a hledání ideálních sestav. Začíst se naopak můžete do profilů, rozhovorů a příběhů nejen našich, ale i zahraničních sportovců. Poodhalíme vám nejen jejich tréninkové finty, ale i to jak správně odpočívat. iSport LIFE je o životě ve sportu.

Tým kolem www.isportlife.cz pořádá také běžecké závody v různých městech v České republice.

Články odjinud
Články odjinud

{# Inicializace knihovny pro opozdene nacitani zdroju #}