Co helma Vismy, to jiné provedení. Proč má Vingegaard červenou, když týmová je žlutá?
V pelotonu i teď na Tour de France vidíme různé barvy helem. I podle nich divák při vrchním záběru může poznat, o jaký tým se jedná. Jenže třeba v případě Jonase Vingegaarda to tak úplně neplatí. Jeho kolegové z Visma-Lease a Bike vozí přilby žluté, zatímco on má červeno-bílou. Vysvětlení je nakonec docela jednoduché – peníze.
Slouží především jako ochrana pro samotné cyklisty. V pelotonu ale můžeme i nyní na Tour de France sledovat různá bláznivá provedení. Až bizarně někdy vypadají hlavně helmy do časovek. Ale i v běžných etapách někdy divák trochu žasně nad tím, co mají závodníci na hlavách.
Specialistou na to je pak tým Visma-Lease a Bike. Třeba v nedělní etapě si mohl pozorný fanoušek u televize všimnout hned několika provedení přileb.
Victor Campenaerts rád ve většině etap vozí aero helmu, u které zejména vrchařům vadí, že nevětrá tolik, jako klasická s otvory, kterými může proudit vzduch. Jenže Belgičan rád řeší aerodynamiku, a tak třeba i do nedělní 15. etapy poradil kolegovi Woutu van Aertovi, že pokud chce bojovat o vítězství, musí si také vzít tento druh přilby. Jenže jeho krajan ji má zase v jiném vyvedení, všechny jeho helmy totiž nesou logo dvou býků jeho osobního sponzora.
Korunu tomu nasadili v týmu v této sezoně ochranou hlavy Jonase Vingegaarda. Zatímco až na tu Van Aertovu jsou všechny helmy žluté, jeho je červeno-bílá. Jako vysvětlení by se nabízelo, že jde o barvy dánského šampiona. Jenže tím Vingegaard nikdy nebyl, navíc se národního mistrovství poslední roky vůbec neúčastní.
Proč červeno-bílá?
Nad záhadou červené helmy s bílými pruhy si lámali hlavu i kolegové z cyklistického webu Cycling News, a tak se zeptali přímo v týmu.
Vysvětlení je jednoduché. Důvodem je sponzoring týmu dánskou firmou Bygma, která se specializuje na nářadí, stavební materiál a železářské zboží. Společnost je současně i Vingegaardovým osobním sponzorem, proto její barvy, které jsou stejné jako ty národní, vozí pouze on.
„Neustále hledáme nové a kreativní příležitosti pro partnerství. Jsme proto rádi, že společnost s námi šla do nového a neotřelého provedení této helmy. Připomíná Jonasovy kořeny a jeho jedinečné postavení v cyklistice,“ napsal tým v tiskové zprávě.
Cíl pořádně se zviditelnit se tak zjevně sponzorovi povedl.