15. června 2021 • 19:13

Kondiční trenér hvězd Košťál má plno, zájem o sport roste

Autor: ktp
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Co musí Češi změnit, aby za týden uspěli a kdo si řekl o místo do Prahy?
Roboti místo trávníkářů? V bundeslize už tréninková hřiště sečou i automaticky
VŠECHNA VIDEA ZDE

Sportovní svět nabírá na síle. Po měsících a týdnech, kdy jej na všech úrovních, a především pak na té amatérské, brzdila či úplně zastavila pandemie koronaviru, jede na plné obrátky. Profesionální i amatérští sportovci dávají na všech frontách najevo, jak jim sport chyběl. „Tréninků a videí je na internetu opravdu hodně, většinou zadarmo. Můj benefit je v tom, že nejsem robot nebo program, ale s lidmi komunikuji,“ hlásí zkušený kondiční trenér Martin Košťál, který spolupracuje s vrcholovými sportovci i s celebritami.



Osobní trenér ve Volcano Health Clubu zaregistroval velký zájem o jeho kurzy a instruktážní videa. Nadšeně hlásí, že lidé mají o pohybovou aktivitu velký zájem. „Poradím s technikou nebo například s dýcháním při cvičení. Klienti mi také posílají svá videa, na kterých pak různé věci konzultujeme,“ prohlásil Košťál.

Na jeho oficiálních stránkách je možné koupit sadu několika videí, které naučí zájemce cvičit s vlastní váhou těla. „Od loňské zimy se online balíčky prodávaly o padesát procent lépe a aktuálně po otevření fitness eviduji i nárůst osobních tréninků ve Volcano Health Club,“ doplnil Košťál, jehož videa jsou rovněž v portfoliu nabídek na kartě LemonPay.

Právě o ni rovněž roste zájem a Kateřina Sechovcová, mluvčí české elektronické a benefitní karty LemonPay, neváhá vysvětlit, proč je produkt zmíněné společnosti hitem pro řadu firem. Zareagovala totiž na zhoršující se fyzickou a pohybovou zdatnost lidí, což má ve výsledku negativní dopad také na pracovní výkonost. Proto v současné době roste zájem o sportovní a pohybové aktivity, nebo například online kondiční tréninky. Podle LemonPay je nárůst poptávky od minulého roku o 25 procent, někteří kondiční trenéři zaznamenávají i dvojnásobný růst.

„Rapidně upadá mentální i fyzický stav zaměstnanců, jejich schopnost si udržet dobrou náladu a tím vyšší výkonnost, odolnost vůči stresu nebo fungování v reálném či virtuálním kolektivu. Proto firmy začaly investovat více do sportu a hlavně pak do kondičních kurzů,“ prohlásila Sechovcová.

Kvůli koronavirové pandemii byly několik měsíců uzavřené vnitřní sportoviště, posilovny a pro amatéry se zcela zastavil organizovaný sport. Přitom je prokázáno, že nedostatek pohybu a pohybových aktivit negativně ovlivňuje psychickou odolnost, fyzickou výdrž a snižuje zásadním způsobem pracovní nebo výrobní produktivitu. „Už v průběhu minulého roku se zvyšovala mezi zaměstnavateli vůle alokovat příspěvky na sport, regeneraci, osobní trénink či fyzioterapii. Na druhou stranu se realizace těchto příspěvků snižovala z důvodu zavřených sportovišť, relaxačních center, fitness a health clubů,“ popsala situaci Sechovcová.

Po otevření sportovišť se podle LemonPay zvýšil zájem o sport. Firmy nebo velké společnosti v rámci benefitů zařizují pro zaměstnance různé druhy pohybových aktivit, a to jak pro jednotlivce, tak pro skupiny. „Z transakcí vidíme, že si lidé hojně zařizují vstupy do fitness center či na jógu, v rámci skupin jsou pak hodně populární sporty jako beachvolejbal nebo badminton. V některých firmách jdou na kurty se svými kolegy klidně ráno před pracovní dobou,“ upřesnila mluvčí českého fintechového projektu LemonPay. „Zejména v poslední měsíci pozorujeme vysokou poptávku po těchto nabídkách a sport se dostává k nejžádanějším benefitů pro zaměstnance.“

Důvodů, proč se pohybové aktivity dostávají do popředí, je víc. Majitelé firem, CEO či manažeři na vysokých pozicích si totiž čím dál více stěžují na menší produktivitu zaměstnanců či kolegů, kteří fungovali převážně na homeoffice. Jedním z dalších negativních dopadů koronakrize je nedostatečná kreativita, upadající proaktivita a narůstající frustrace. Právě sport a pohybové aktivity mají příznivý vliv na fungování lidí v pracovním procesu a napomáhají ke kreativitě a k vyšší produktivitě.

„Je patrné, že firmy s delší tradicí a pokročilým způsobem řízení s ohledem na dlouhodobé cíle a výkonnost mají trvalý zájem sport. A to o jakoukoliv. Zájem je o všechny možné druhy cvičení a aktivity, které si najdou oblibu u zaměstnanců,“ doplnila mluvčí LemonPay.

Počet akceptačních míst LemonPay pro sport v celé ČR
Fitness centra: více než 1000
Bazény a koupaliště: více než 900
Sportoviště různého druhu: více než 1000
Studiové lekce (jóga, pilates): více než 200
Kluby pro bojové sporty: více než 50
Golfové kluby: více než 100

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud