Marie Sehnálková
Premium
16. července 2022 • 18:25

Český traťový komisař o F1: Úklid po šampionovi. Kde měl Vettela?

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Velká cena formule 1 by se bez nich ani nemohla uskutečnit. Hasí požáry, zachraňují životy, odklízejí trosky… Přesto jejich práce není často ani honorovaná. Řeč je o traťových komisařích neboli maršálech, dobrovolnících, kteří dohlížejí na bezpečnost na závodním okruhu. „Na nohou jsme většinou i šestnáct hodin. A takhle tři dny po sobě. Pak se vrátíte domů a musíte do svého normálního zaměstnání. I přesto je to krásný,“ říká traťový maršál Radim Šnýdr, který zasahoval i u nehod Maxe Verstapenna či Sebastiana Vettela.



Při Velké ceně je jich potřeba klidně i šest stovek. Na okruhu je bezpečně poznáte. Na sobě mají většinou svítivé oranžové mundúry a postávají těsně za bezpečnostním oplocením. Nejde přitom o žádné VIP hosty se vstupenkami přímo k zatáčkám. Tito lidé jsou tu od toho, aby ve zlomku sekundy zareagovali na nepředvídatelné situace na trati.

Součástí oranžové armády je už osm let také Radim Šnýdr, 46letý příslušník Vězeňské služby, kterému přátelé neřeknou jinak než Schumi. Přezdívku zarytému fanouškovi Michaela Schumachera vymysleli už na střední škole.

„Prý jsem mu i trošku podobný,“ směje se brněnský rodák. Právě na Masarykově okruhu začala před lety jeho kariéra traťového komisaře.

„Každý rok na podzim se v Brně vypisuje výběrové řízení na nové maršály. Jenže skrze práci od pondělí do pátku jsem si to nemohl dovolit,“ vzpomíná. „Pak jsem ale začal pracovat ve směnném provozu. A protože mým koníčkem byly odmalinka motorky a formule, řekl jsem si, že to zkusím.“

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Koupit
Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud