Český traťový komisař o F1: Úklid po šampionovi. Kde měl Vettela?

Český traťový komisař Radim Šnýdr je důležitým článkem organizace závodů na F1
Maršál Radim Šnýdr musí v rámci svého dobrovolnictví pro F1 zvládnout uhasit požár i zachránit život
Český traťový komisař Radim Šnýdr se dostane na slavné okruhy závodů formule 1
I Max Verstappen se čas od času musí spolehnout na pomoc českého maršála Šnýdra
I Max Verstappen se čas od času musí spolehnout na pomoc českého maršála Šnýdra
Během své práce u F1 získal Radim Šnýdr mnoho zajímavých zážitků, mimo jiné s fenomenálním Sebastianem Vettelem
Během své práce u F1 získal Radim Šnýdr mnoho zajímavých zážitků, mimo jiné s fenomenálním Sebastianem Vettelem
8
Fotogalerie
Formule 1
Začít diskusi (0)

Velká cena formule 1 by se bez nich ani nemohla uskutečnit. Hasí požáry, zachraňují životy, odklízejí trosky… Přesto jejich práce není často ani honorovaná. Řeč je o traťových komisařích neboli maršálech, dobrovolnících, kteří dohlížejí na bezpečnost na závodním okruhu. „Na nohou jsme většinou i šestnáct hodin. A takhle tři dny po sobě. Pak se vrátíte domů a musíte do svého normálního zaměstnání. I přesto je to krásný,“ říká traťový maršál Radim Šnýdr, který zasahoval i u nehod Maxe Verstapenna či Sebastiana Vettela.

Při Velké ceně je jich potřeba klidně i šest stovek. Na okruhu je bezpečně poznáte. Na sobě mají většinou svítivé oranžové mundúry a postávají těsně za bezpečnostním oplocením. Nejde přitom o žádné VIP hosty se vstupenkami přímo k zatáčkám. Tito lidé jsou tu od toho, aby ve zlomku sekundy zareagovali na nepředvídatelné situace na trati.

Součástí oranžové armády je už osm let také Radim Šnýdr, 46letý příslušník Vězeňské služby, kterému přátelé neřeknou jinak než Schumi. Přezdívku zarytému fanouškovi Michaela Schumachera vymysleli už na střední škole.

„Prý jsem mu i trošku podobný,“ směje se brněnský rodák. Právě na Masarykově okruhu začala před lety jeho kariéra traťového komisaře.

„Každý rok na podzim se v Brně vypisuje výběrové řízení na nové maršály. Jenže skrze práci od pondělí do pátku jsem si to nemohl dovolit,“ vzpomíná. „Pak jsem ale začal pracovat ve směnném provozu. A protože mým koníčkem byly odmalinka motorky a formule, řekl jsem si, že to zkusím.“

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Koupit
Začít diskuzi