Ivo Pospíšil
31. července 2018 • 17:38

Abraham o trápení před Brnem: Motorka nestíhá, je to o dost horší

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Bezmoc se stala jeho věrnou společnicí. Točí motorku do plných otáček, ladí v ní detaily… soupeři mu však stejně závod co závod ujíždí. „Prostě ostatním nestačíme. Je to špatné,“ netají Karel Abraham. Naději na body má prakticky jen v případě, že soupeři houfně nedokončí. Navíc si do příští sezony musí shánět nové angažmá. Bude víkendová Grand Prix České republiky v Brně pro něj poslední?



Vloni měl touto dobou už dvacet bodů. Za sebou sedmé místo v GP Nizozemska. Jenže letos? Šeď, zklamání, trápení… na dva roky starém modelu motorky Ducati týmu Angela Nieta se mu nedaří rychlostně konkurovat ostatním, má na kontě jen čtyři body a před sebou nejasnou budoucnost. „Snad se nám podaří alespoň trochu fanoušky potěšit,“ říká před GP v Brně.

Vypadá to, že letošní sezona je oproti té minulé jako nebe a dudy…
„Je to tak. Oproti loňské sezoně je to špatné. O dost horší. Až mě to samotného překvapilo. Já se jako člověk za ten rok zase až tak brutálně nezměnil… nicméně vloni ta motorka fungovala skvěle a byla konkurenceschopná, což se letos bohužel říct nedá. Strašně s ní ztrácíme a není z toho cesty ven. Pokud pojedeme do konce sezony na této motorce, což určitě pojedeme, protože to jen tak změnit nejde, tak to ani lepší nebude. Vloni jsme jezdili pravidelně na body a touto dobou jsme jich měli už dost, jenže letos, ať se snažíme jakkoliv, je těžké se k ostatním přiblížit.“

Když to tedy popíšete ze závodního pohledu, kde jsou největší nedostatky?
„To se nedá takhle říct. Motorka je sama o sobě dobrá, ale v poli ostatních jezdců nestíhá a nezvládá. Jde o víc problémů. Hlavní věcí jsou křídla, která zakázali. Jenže tato motorka je prostě na nich postavená. Ale je tam i spousta dalších specifik, které tomu nepřidávají. Jezdíme o desetinky, ale když člověk ztratí třeba jen desetinu v každé zatáčce, tak je z toho pak 1,5 vteřiny za kolo. Nemám špatnou motorku, ale ty ostatní jsou o něco rychlejší. Tak to prostě je.“

Co na to říkají v týmu?
„Vědí to moc dobře, možná ještě lépe než já, ale také s tím nic neudělají. Snaží se odvést co nejlepší práci, ale s tímto se víc nedá. Bohužel.“

Jak se vám daří v takové fázi držet psychicky?
„Je to obtížné, protože člověk přece jen o sobě pochybuje, porovnává to s loňskem a nechápe proč a jak… Ale je důležité vydržet psychicky a říct si: Ano, víme, že máme handicap, ale v dalším závodě se pokusíme to co nejvíc smáznout a udělat i přesto co nejlepší výsledek.“

V souvislosti s tím se aktuálně mluví o vaší budoucnosti, neboť váš tým po sezoně v MotoGP končí a bude nahrazen týmem SIC Yamaha. Probíhají nějaká jednání?
„Ano, my po sezoně končíme, odchází mechanici, všichni… A co se mnou? No, díváme se po něčem jiném. Aktuálně řešíme jednu možnost, je velmi reálná a nadějná. V podstatě záleží jen na naší straně, jestli se do toho rozhodneme jít, nebo ne.“

Zřejmě myslíte to jediné místo, které zbývá pro rok 2019 v týmu Avintia, že?
„Ano.“

V jaké fázi jsou tedy jednání?
„Už jsme si podali nějaké návrhy a protinávrhy a záleží na tom, co všechno máme za požadavky. Je to o tom, jestli s tím, co nám nabízí, budeme souhlasit a jsme schopní to vše akceptovat, nebo ne.“

Čili, co hovoří pro a co proti?
„Je to prostě všechno. Je tam tým, mechanici, motorka, finanční část… celý ten balík, u kterého si musíme říct, zda se nám vyplatí a zda to chceme podstoupit.“

A váš osobní pocit? Padesát na padesát?
„Ani jedno, ani druhé. Z určitého pohledu se mi to líbí a je to úplně skvělé, ale z dalších se mi tam zase něco nezamlouvá a leccos bych chtěl změnit. To se ale zase nelíbí jím. Je to klasické vyjednávání o kontraktu.“

A kdy má být jasno?
„Zatím netuším, ale tlačíme na to, ať se rozhodne tak, či tak, ale hlavně brzy.“

O jediné místo v Avintii je i spousta dalších zájemců. Sledujete to?
„Samozřejmě sleduji, kdo tam všechno chce jít. Je ale i dost lidí, kteří tam jít chtěli, a byla řada důvodů, proč nakonec nešli. Bavili jsme se též s Ducati a Dornou a vím, že tam nějaké preference u mě jsou, ale jak vysoké, to nedokážu říct.“

Přičemž kdyby to nevyšlo… co dál? Superbiky? Nebo Moto2?
„Nějaké nabídky přišly, z Moto2 nebo odjinud, ale já sám se snažím stále zaměřovat na MotoGP. Tomu bych se chtěl stoprocentně věnovat dál. A až kdyby to nevyšlo, začnu řešit něco jiného.“

Prý je o vás zájem i v sérii MotoE…
„Přiznám se, že do toho se mi moc nechce. Nicméně právě z ní přišlo strašně moc nabídek. Takových osm možná. Je to začínající projekt.“

Pokud byste nakonec z MotoGP odešel, věříte, že byste našel stejně jako v roce 2017 cestu zpět?
„Neříkám, že ne, nevím, jaké jsou možnosti a okolnosti, ale myslím, že vrátit se dvakrát do MotoGP je velmi nepravděpodobné.“

Nestýskalo by se vám?
„Tohle je těžké říct. Motorky a závodění mě baví, chtěl bych v tom zůstat, ale bude mi 29 let a potřebuju si také něco vydělat. Musím to nějak skloubit. Platí, že když něco dělám, ať jsou to závody nebo něco jiného, chci to vždy dotáhnout k nějakému výsledku. Nechce se mi tedy jezdit nižší šampionáty a padat tak dolů, protože jsem dosáhl toho nejvyššího, což je MotoGP. Takže ať to dopadne jakkoliv, chtěl bych něco na vrcholové úrovni.“

A když se podíváte hodně daleko: Lákala by vás třeba do budoucna nějaká manažerská pozice u motorek?
„Možná lákala, ale takhle jsem zatím nepřemýšlel. Snažím se v tuto chvíli sto procent své mysli zaměstnávat letošním závoděním a dojednáváním příštího roku.“

Jaké jsou tedy vaše cíle pro GP České republiky v Brně, která může být v tom případě i poslední?
„Myslím, že pokud by se nám povedlo odvézt z Brna jakýkoliv bod do mistrovství světa, byl by to obrovský úspěch. To by bylo super.“

Chystáte se na Moto GP do Brna? Víme vše, co budete o víkendu potřebovat>>>

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud