27. dubna 2019 • 21:33

Osmý závod, osmý vítěz: Drama v Paříži nejlépe zvládl Frijns

Autor: Jiří Šlégl (Svět Motorů)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
CESTA ZE DNA: Jsme silnější, než si myslíme, říká zápasník Peňáz
VŠECHNA VIDEA ZDE
Formule E v sobotu měla na programu osmý závod sezóny 2018/2019, a to v areálu pařížské Invalidovny. V chaosu na trati za nestálého počasí se nejlépe zorientoval Robin Frijns s monopostem týmu Virgin, který tak zaznamenal své první vítězství v tomto roce.


Předzávodní dění

Program v Paříži odstartoval dvěma volnými tréninky a kvalifikací. Zatímco první trénink propršel, tak od druhého tréninku byla necelé dva kilometry dlouhá trať suchá a jezdci tak mohli v kvalifikaci naplno využít maximální výkon monopostů.

Pole position získal německý pilot Mahindry Pascal Wehrlein, který měl odstartovat z první řady po boku druhého Olivera Rowlanda. Wehrlein se však nakonec startu z prvního místa na roštu nedočkal, protože byl po skončení kvalifikace penalizován za porušení hodnoty minimálního povoleného tlaku v pneumatikách. Za stejný prohřešek byl penalizován i jeho týmový kolega d’Ambrosio, a tak obě Mahindry na roštu nakonec stály v poslední řadě.

Pole position tak po Wehrleinovi zdědil Oliver Rowland s Nissanem a do první řady se posunul jeho týmový kolega Sébastien Buemi. Třetí stál na roštu Robin Frijns s Virginem a čtvrtý startoval do závodu Felipe Massa se stříbrným vozem týmu Venturi.

Průběh závodu

Pravděpodobně kvůli velkému množství nečistot, které na trať přivál z okolní zeleně silný vítr, odstartoval závod za safety carem, který v čele startovního pole odkroužil úvodní kolo. Zpomalovací vůz poté zajel do boxů, spustila se pětačtyřicetiminutová časomíra a začalo se závodit.

První dvě pozice po vyvěšení zelených vlajek spolehlivě uhájily oba Nissany. Oliver Rowland vedl před Sébastienem Buemim, třetí jel Robin Frijns s Virginem před čtvrtým Massou na Venturi a elitní šestici pořadí uzavírala těsně bojující dvojice Maximilian Günther, Andre Lotterer.

Na pařížské trati se obtížně předjíždí, a tak měly Nissany výborně rozjetý závod velkou šanci dokončit na skvělých pozicích, které by pro Rowlanda i Buemiho zaručovaly stupně vítězů. Již po pár minutách však Oliver Rowland probrzdil nájezd do jedné ze zatáček a skončil čelně v bariéře. Brit ztratil vedení, v závodě ale dokázal pokračovat.

Robin Frijns byl v Paříži nejlepšíFoto REUTERS/Charles Platiau

První místo tak převzal Rowlandův týmový kolega Buemi, ani on však se svým Nissanem nevydržel ve vedení příliš dlouho. Švýcar utrpěl defekt pneumatiky a musel zamířit ke svým mechanikům. Při návštěvě boxů navíc ještě překročil maximální povolenou rychlost na pit lane, za což od traťových komisařů vyfasoval penalizaci průjezdu boxy.

Po problémech obou Nissanů se tak do čela závodu posunul Robin Frijns s fialovým Virginem. Nizozemský pilot si v předcházejícím souboji s Buemim viditelně poškodil špičku a přední křídlo svého vozu, na rychlosti to však Frijnsovi nikterak neubralo. Ba právě naopak, Holanďan si začal rychle budovat náskok na druhého Andreho Lotterera, který se mezitím dostal před Maximiliana Günthera.

S bezpečným náskokem ve vedení tak Frijns načal druhou polovinu závodu, která se proměnila v nevyzpytatelné drama. Na Paříž se totiž začal snášet hustý déšť. Prudká změna počasí si dokonce vyžádala vyhlášení plné žluté fáze z bezpečnostních důvodů.

Po obnovení závodního režimu se jezdci viditelně potýkali s podmínkami na trati a vše vyústilo hromadnou kolizí Toma Dillmanna, Alexandera Simse a Stoffela Vandoorna, která si vyžádala opětovné vyhlášení plné žluté fáze. Jezdci týmů NIO, BMW i HWA museli ze závodu odstoupit. Po restartu závodu navíc došlo k další kolizi, tentokráte mezi Alexanderem Lynnem a Edoardem Mortarou, který svého britského soupeře v Jaguaru poslal do bariéry v úzké šikaně.

Následně byl závod opět restartován a Robin Frijns na čele se začal opět vzdalovat soupeřům. V posledních minutách došlo ještě k jedné plné žluté fázi poté, co Jerome d’Ambrosio zakončil svoji závodní pouť v bariéře.

Závod byl naposledy restartován v průběhu posledního kola, kdy si už ale Robin Frijns dojel bezpečně pro vítězství a stal se tak osmým různým vítězem sezóny 2018/2019 v jejím osmém závodě. Druhý dojel Andre Lotterer a třetí pozici obsadil Daniel Abt s monopostem Audi.

Po osmi závodech díky dnešnímu triumfu vede Frijns celkové pořadí o pouhý bod před druhým Lottererem z týmu Techeetah, který v Paříží po římském závodě obsadil druhé umístění na druhém místě v řadě.

Šampionát formule E bude pokračovat 11. května v ulicích Monaka.

Výsledky:

1. Frijns (Virgin) 47:50.510, 2. Loterrer (DS Techeetah) 1.373, 3. Abt (Audi) 3.175, 4. Di Grassi (Audi) 3.666, 5. Günther (Dragon) 5.456.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud