VC MonakaTrať: Monte Carlo, Monako
Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Trať: Monte Carlo, Monako
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. Mercedes 257 bodů
2. Ferrari 139 bodů
3. Red Bull 110 bodů
4. McLaren 30 bodů
5. Racing Point 17 bodů
6. Haas 16 bodů
7. Toro Rosso 16 bodů
8. Renault 14 bodů
9. Alfa Romeo 13 bodů
10. Williams 0 bodů
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 137 bodů
2. Valtteri Bottas (Mercedes) 120 bodů
3. Sebastian Vettel (Ferrari) 82 bodů
4. Max Verstappen (Red Bull) 78 bodů
5. Charles Leclerc (Ferrari) 57 bodů
6. Pierre Gasly (Red Bull) 32 bodů
7. Carlos Sainz (McLaren) 18 bodů
8. Kevin Magnussen (Haas) 14 bodů
9. Sergio Pérez (Racing Point) 13 bodů
10. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 13 bodů
11. Lando Norris (McLaren) 12 bodů
12. Daniil Kvjat (Toro Rosso) 9 bodů
13. Daniel Ricciardo (Renault) 8 bodů
14. Alexander Albon (Toro Rosso) 7 bodů
15. Nico Hülkenberg (Renault) 6 bodů
16. Lance Stroll (Racing Point) 4 body
17. Romain Grosjean (Haas) 2 body
18. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) 0 bodů
19. George Russell (Williams) 0 bodů
20. Robert Kubica (Williams) 0 bodů
V památné sezoně 1976 prohrál se svým věčným rivalem Jamesem Huntem boj o celkový triumf o jeden jediný bod. Velký finiš onoho roku 1976 obstarala Velká cena Japonska ve Fudži, kde Lauda po několika kolech závod vzdal kvůli nepříznivým podmínkám, zatímco James Hunt doslova nasadil svůj život, aby získal titul mistra světa.
Právě rok 1976 změnil Laudovi celý život. 1. srpna 1976 měl nehodu na německém Nürburgringu, při níž málem uhořel, ale díky bleskovému zásahu jeho soupeřů a posléze lékařů toto neštěstí přežil a již po 42 dnech se postavil na start Grand Prix Itálie, kde dojel čtvrtý. Následky zranění jej provázely po zbytek života, protože se podrobil transplantaci ledvin a plic. Svůj nejdůležitější závod ale bohužel prohrál. Niki Lauda ovšem zanechal nejen ve světě formule 1 nesmazatelnou stopu a odkaz, z něhož můžou čerpat další generace.
Okruh v Monte Carlu měří 3 337 metrů a závod je vypsán na 78 kol. Traťový rekord ze závodu zde drží Max Verstappen, který v roce 2018 zajel čas 1:14.260. Loňské vítězství bude obhajovat Daniel Ricciardo.
První Grand Prix se na této dráze uskutečnila v roce 1950. Na trati, která čítá osm levých a jedenáct pravých zatáček, ujedou jezdci dohromady 260,286 km. Mezi nejznámější úseky patří Sainte Dévote, Casino, Mirabeau, Fairmont.
Tento okruh se řadí mezi nejslavnější tratě formule 1 a samotná Grand Prix Monaka patří k nejprestižnějším závodům na světě. Jedná se o nejpomalejší trať v celém seriálu. Ještě jednu odchylku má tato Velká cena. Nejlepší tři závodníci nestojí na klasických stupních vítězů, ale na schodech knížecího paláce, přičemž jsou odměněni samotným knížetem.
Už před Velkou cenou Španělska avizovalo Ferrari, že vylepšilo motor a aerodynamické prvky, jenomže výsledek se na okruhu poblíž Barcelony nedostavil. Všichni fanoušci této tradiční stáje byli napnutí, jak dopadnou jejich miláčci v Monackém knížectví. Již v první části kvalifikace ovšem překvapivě vypadl Charles Leclerc a plány Ferrari na dobrý výsledek dostaly povážlivé trhliny ještě před samotným závodem. Spolu s Leclercem dál neprošli ani Pérez, Stroll, Russell a Kubica. Takže smůlu měl i Racing Point s Williamsem.
Druhá fáze kvalifikace se stala konečnou pro oba piloty stáje Alfa Romeo Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho. Mezi desítku nejrychlejších nepostoupili ani Hülkenberg, Norris a Grosjean, který se v závěru hodně zlobil na Gaslyho, který Grosjeana možná trochu zdržel na trati.
Pole position si v Monte Carlu vyjel Lewis Hamilton, který zaznamenal už 85. vítězství v kvalifikaci v kariéře. Do první řady se spolu s ním postaví stájový kolega Valtteri Bottas. Druhou linii obsadí Max Verstappen a Sebastian Vettel. Vzhledem k tomu, že v Monaku je málo možností k předjíždění, bude mít Charles Leclerc hodně těžký úkol, aby se propracoval ke stupňům vítězů.
Nejrychlejší čas na úvod závodního víkendu v Monte Carlu zaznamenal Lewis Hamilton z Mercedesu, jehož výkon měl hodnotu 1:12.106. Druhý Max Verstappen z Red Bullu zaostal o 59 tisícin sekundy a třetí Valtteri Bottas z Mercedesu o 72 tisícin sekundy. Ferrari skončilo mimo nejlepší trojku. Čtvrtý dojel miláček monackého publika Charles Leclerc se ztrátou 361 tisícin a pátý Sebastian Vettel s mankem 717 tisícin sekundy.
Ani ve druhém tréninku nenašel Lewis Hamilton svého přemožitele. Znovu zajel nejlepší čas, který měl hodnotu 1:11.118. Druhé místo tentokrát obsadil jeho týmový kolega Valtteri Bottas, který byl pomalejší o pouhých 81 tisícin sekundy. Třetí Sebastian Vettel nabral větší deficit, který činil 763 tisícin sekundy. Domácí jezdec Charles Leclerc se umístil až na desáté pozici.
Nadvládu Mercedesu přerušil ve třetím tréninku Charles Leclerc, který zaznamenal čas 1:11.265 a druhého Valtteriho Bottase za sebou nechal o 53 tisícin sekundy a třetího Lewise Hamiltona o 213 tisícin sekundy. Druhý pilot Ferrari Sebastian Vettel skončil až čtrnáctý, protože v první zatáčce havaroval. Jenže ani Leclerc nemohl být tak úplně v klidu, protože byl vyšetřován sportovními komisaři za to, že možná porušil regule virtuálního safety caru, který byl nařízen po Vettelově nehodě. Leclerc ale vyvázl jen s napomenutím.
Po pěti odjetých závodech je na čele průběžného pořadí šampionátu jezdců Lewis Hamilton ze stáje Mercedes, který dosud nasbíral 112 bodů. Na paty mu šlape jeho týmový kolega Valtteri Bottas, který ztrácí jen sedm bodů. Třetí místo patří Maxi Verstappenovi z Red Bullu se ziskem 66 bodů.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ TÝMŮ
V Poháru konstruktérů je na tom nejlépe stáj Mercedes, která nastřádala 217 bodů. Druhé místo si pro sebe rezervuje Ferrari, jež má na svém kontě 121 bodů. Stupně vítězů mezi týmy uzavírá Red Bull s 87 body. Jediný tým, který dosud nebodoval, je Williams a pravděpodobně se na tom nic nezmění ani v Monaku.