VC MexikaAutódromo Hermanos Rodríguez
Vítěz: Carlos Sainz (Ferrari) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Autódromo Hermanos Rodríguez
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Přeji Vám krásný zbytek večera.
1.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
Charles Leclerc:
„Byl to těžký závod. V prvním stintu to bylo velmi těžké, ve druhém jsem se trápil. Ale je to velký úspěch pro tým a velmi gratuluji Carlosovi k výhře. Velmi pracujeme jako tým a jsem rád, že jsme opět konkurenceschopní. “
Lando Norris:
„Byl to velmi těžký závod. Důležité bylo přežít. Nejprve gratuluji Carlosovi a děkuje fanouškům, kteří byli skvělí. V souboji s Maxem jsem to už čekal, ale podle mého názoru to už nebylo férové. Jsem hlavou stále dole a soustředím se na každý závod, abych byl co nejlepší.“
Vítěz Carlos Sainz:
„Nejprve chci poděkovat fanouškům. Byl to skvělý víkend, měl jsem obrovskou podporu. Tohle jsem potřeboval a užívám si poslední závody ve Ferrari. Byl jsem připraven na souboj s Maxem. Max je skvělý jezdec, ale poslal jsem to tam a byl jsem sebevědomý, že to zvládnu. Děkuji Ferrari za skvělé auto. “
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
Start závodu byl divoký, když se srazili Albon s Cunodou a oba skončili. Ihned po restartu nastalo drama, kdy nejprve Sainz překonal Verstappena, který následně tvrdě bojoval s Norrisem, za což si vykoledoval 20 sekund penalizace. Následně se pořadí stabilizovalo, až v závěru Lando Norris dojel Leclerca, který svou chybou mu přepustil druhou pozici.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Vedení si udržel Sainz, ale nevešel se do první zatáčky a musel vrátit pozici Maxu Verstappenovi. Třetí zůstal Norris. Ale v nájezdu do první zatáčky srazil pravděpodobně Alex Albon Júkiho Cunodu a Japonec skončil ve zdi. I Albon obstavil svůj vůz a na trati máme Safety Car!
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
V Mexiku panuje příjemné podzimní počasí. Svítí sluníčko a teploty vzduchu jsou okolo 20 stupňů. Je ale otázkou, jak si se zdejšími podmínkami ve vysoké nadmořské výšce poradí jezdi a především technika.
Strategie:
Pirelli přivezlo do Mexika nejměkčí sady svého spektra, konkrétně sady C3 jako tvrdé pneumatiky, C4 jako středí a C5 jako nejměkčí. Jako závodní strategii předpovídá Pirelli závod na jednu zastávku se startem na střední směsi a dojezdem na tvrdé nebo start na tvrdých a pokračování na středních. Jako alternativní strategie se jeví start na středních pneumatikách, následně rychlý úsek na měkkých a dojezd na tvrdých.
Q1:
Co by to bylo za kvalifikaci, kdyby se neudálo nějaké překvapení. A že nám jich první část kvalifikace nabídla dost. Hned od začátku byli ve předu top týmy, Lando Norris zajížděl jedno rychlé kolo za druhým. Naopak se nedařilo jeho týmovému kolegovi Oscaru Piastrimu, kterému bylo smazáno rychlé kolo a na starých pneumatikách se nedokázal zlepšit. Odstartuje z P17. Ještě hůř skončil domácí miláček Sergio Pérez, který potvrdil jeho příšernou formu a před domácím publikem odstartuje až z P18. Překvapením byl i nepostup Franca Colapinta, který nepostoupil na úkor Valtteriho Bottase. Esteban Ocon, kterému se vůbec nepovedla kvalifikace a měl startovat z P19, nakonec odstartuje z boxů, neboť tým se rozhodl pro úpravu nastavení.
Q2:
Zpočátku to vypadalo, že se druhá část kvalifikace odjede bez problémů, nicméně pár sekund před vypršením časomíry se o slovo přihlásil Japonec Júki Cunoda, který v nájezdu na stadion rozstřelil svůj monopost do zdi a ukončil předčasně druhou část. Nadávat mu mohl hlavně jeho týmový kolega Liam Lawson, neboť jeho VCARB měl namířeno do třetí části kvalifikace, ale nemohl své kolo dojet.
Q3:
Dalo se před začátkem předpovídat, že si pole position vyjede Lando Norris z McLarenu, ale opak byl pravdou. Již prvním pokusem vytáhl nádherné kolo Španěl Carlos Sainz z Ferrari, který se dostal do čela. Max Verstappen na RedBullu byl pod velkým tlakem, protože mu jeho první pokus byl smazán, protože nedodržel traťové limity. Druhými pokusy se zlepšili všichni. Max Verstappen zajel slušné kolo a odstartuje z první řady. Lando Norris, jeho pronásledovatel v boji o titul se umístil o pár desetin za ním a odstartuje z P3. Všem opět vypálil rybník včera fenomenální Španěl Carlos Sainz, který ještě vylepšil svůj pokus a jako jediný se dostal pod hranici 1:16. Konkrétně zajel čas 1:15,946s. Jak dobrý jeho výkop byl dokazuje i fakt, že jeho první pokus by mu také zajistil pole position. Faktem ale také je, že zde v Mexiku je start z P1 jeden z nejméně výhodných v celém kalendáři, protože do první zatáčky je to přes 800 metrů.
Okruh Hermanosa Rodrígueze:
je s délkou 4304 druhým nejkratším okruhem formulového kalendáře 2024 po městském okruhu v Monaku. Okruh disponuje celkem 17 zatáčkami a třemi DRS Zónami. Okruh je mimořádně náročný pro techniku, neboť samotná trať se nachází ve výšce před 2200 metrů nad mořem, ve které je hustota vzduchu menší, a proto motorová jednotka dostává více zabrat.
Ohlédnutí za velkou cenou USA:
Na okruhu Amerik v texaském Austinu se zrodilo v samotném závodě překvapení, když dominantním výkonem zde zvítězilo Ferrari. Jmenovitě si pro osmé vítězství v kariéře dojel Monačan Charles Leclerc, který dojel před svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Ferrari se tak výrazně přiblížilo v poháru konstruktérů na druhý RedBull. Po devíti velkých cenách se na trati objevil také Safety car, který vyjel na trať na začátku závodu potom, co Lewis Hamilton skončil zaseklý ve štěrku.
Samotný závod začal i skončil kontroverzí. Na startu to poslal Max Verstappen před Landa Norrise, čehož využil Leclerc, který se ujmul vedení. V samotném závěru pár kol před koncem bojovali tito dva o třetí pódiovou příčku. Lando Norris předjel pomocí DRS na dlouhé rovině Maxe Verstappena, ale ten se nevzdal a odvážně mu to vrátil na konci roviny, přičemž oba jezdci vyjeli z trati a Lando Norris se dostal na třetí příčku. Od ředitelství závodu však dostal penalizaci 5 sekund za předjíždění mimo trať a skočil až za Verstappenem. Ačkoliv toto rozhodnutí ředitelství závodu vzbudilo mnoho negativních ohlasů, tak ani protest stáje McLaren proti tomuto verdiktu nebyl přijmnut. McLaren argumentoval tím, že Max Verstappen vytlačil Norrise mimo trať.
Tréninky:
Hned v prvním tréninku, do kterého bylo nasazeno spoustu juniorů, přinesl tvrdou nehodu pilota Williamsu Alexe Albona, který ztratil kontrolu nad svým vozem, srazil monopost Olivera Bearmana, který byl nasazen do prvního tréninku v monopostu Ferrari Charlese Leclerca, a tvrdě narazil do bariéry. Poškodil tak i uhýbající monopost Ferrari, které taky zůstalo stát na trati. Oba jezdi jsou však v pořádku.
Ve druhém tréninku, který byl kvůli částečnému testu pneumatik na rok 2025 prodloužen o 30 minut, měl tvrdou nehodu pilot Mercedesu George Russell, který zahodil svoje auto do bariéry. Náraz měl hodnotu 30G, ale Brit je naštěstí v pořádku.
Vypadá to, že dobrou formu si přivezlo Ferrari. McLaren nastavoval své auto potom, co přivezl nové vylepšení. RedBull Maxe Verstappena měl technické problémy v obou trénincích a Holanďan moc kol neodjezdil.