Silniční motocykly - ONLINE PŘENOS - :

Konec
Velká cena Francie - Moto3Le Mans
Vítěz: S. García (ESP)
Přenos se aktualizuje automaticky.
To už je ze závodu třídy Moto3 vše. Zábava v Le Mans ale pro dnešek ještě zdaleka nekončí. Čeká nás další program...
Průběžné pořadí MS:

1. Pedro Acosta (ESP/KTM) – 103 bodů
2. Sergio García (ESP/Gas Gas) – 49 bodů
3. Andrea Migno (ITA/Honda) – 47 bodů
4. Romano Fenati (ITA/Husqvarna) – 46 bodů
5. Niccolò Antonelli (ITA/KTM) – 44 bodů
6. Ajumu Sasaki (JPN/KTM) – 44 bodů
7. Jaume Masià (ESP/KTM) – 39 bodů
8. Darryn Binder (RSA/Honda) – 36 bodů
9. Filip Salač (CZE/Honda) – 30 bodů
10. Jason Dupasquier (SUI/KTM) – 27 bodů
Český jezdec se dnes postavil na stupně vítězů v závodě světového šampionátu po téměř třech letech. Naposledy se to podařilo rovněž v Moto3 Jakubovi Kornfeilovi, který v roce 2018 skončil třetí na domácí Grand Prix v Brně.
Tři nejlepší jezdci včetně Filipa Salače si užili ceremoniál na stupních vítězů. Nyní zní španělská hymna na počest vítězného Sergia Garcíi.
Filip Salač: Je to neuvěřitelné! Splnil jsem si sen. Čekal jsem na to opravdu dlouho a tvrdě kvůli tomu pracoval. Byla to dlouhá cesta. Závod byl těžký a velmi dlouhý. Jsem šťastný za tenhle výsledek. Děkuji tátovi, svému mechanikovi a manažerovi.
Je dobojováno! Závod v těžkých podmínkách na mokré a osychající trati zvládl Filip Salač fantasticky! Po výborném startu se ocitl na čele pole, společně se Sergiem Garcíou ostatním ujeli a nakonec z toho je první pódium pro českého jezdce v jeho kariéře. García byl přeci jen ještě o něco rychlejší, Filip navíc v závěru zvolil chytrou jízdu, kdy si raději hlídal pozici bez zbytečného rizika. Poprvé na bednu se postaví také Riccardo Rossi. Za zmínku stojí i výkon lídra šampionátu Pedra Acosty. Ten v úvodu spadl, ale ještě se dokázal propracovat až na osmé místo.
Skončil závod, v němž dojel Filip Salač na fantastickém druhém místě a nebude tedy chybět na stupních vítězů!
Konec závodu.
Cíl’
Třetí místo udržel Riccardo Rossi. Následují McPhee, Sasaki, Fernández, Artigas a Acosta.
Cíl’
Důležitý moment
Sergio García vítězí a Filip Salač, dámy a pánové, dojíždí na druhém místě! Poprvé v životě se postaví na stupně vítězů v závodě MS!
22’
Poslední úsek. Filip Salač je blizoučko životnímu výsledku!
22’
John McPhee je sekundu za Rossim. Brit se snaží, dělá, co může. S předjetím Rossiho to už ale bude mít těžké.
22’
Důležitý moment
Poslední kolo! Sergio García si jede pro vítězství Filip Salač pro skvělé druhé místo!
21’
Rozdíl mezi Garcíou a Salačem je v posledních kolech téměř konstantní. Je tam 1,5 sekundy.
21’
John McPhee se přiblížil k Rossimi na 1,6 sekundy. Tempo má lepší, že by ještě došlo k souboji o třetí místo?
21’
Filip Salač si udržuje bezpečný náskok na třetího Rossiho a pokud se nic nestane, jede si pro první pódium v životě! Na Sergia Garcíu už to asi stačit nebude.
20’
John McPhee se snaží dojet Riccarda Rossiho. Zajel nejrychlejší kolo a na bednu ztrácí 2,3 sekundy.
20’
Sergio García kontroluje situaci. Na Salače zase něco málo najel.
19’
John McPhee se propracoval před Sasakiho na čtvrté místo.
19’
Filip Salač teď zajel výborné kolo a stáhl Garcíu o půl sekundy. Ztráta činí 1,2 sekundy.
19’
Stíhací jízda Pedra Acosty se zřejmě zastaví na osmém místě. Na sedmého Artigase ztrácí pět sekund.
18’
Třetí Riccardo Rossi stáhl Salače na 6,2 sekundy. To je ale stále hodně. Filipe vydrž!
18’
John McPhee stlačil čas na jedno kolo už pod 1 minutu a 53 sekund. Zrychluje se.
18’
Filip Salač ztrácí zhruba 1,5 sekundy na Sergia Garcíu. Stále ale platí, že si jede pro druhé místo.
17’
Nejrychlejší kolo přebral Deniz Öncü. Ten se nachází na patnáctém místě.
17’
Pořadí: García, Salač, Rossi, Sasaki, McPhee, Fernández, Artigas, Acosta, Migno, Jamanaka...
16’
Rossi zase na Salače nabral pár desetinek. Zde tedy není na místě panika.
15’
Do boxů zajel Carlos Tatay, který měl už před závodem nějaké technické problémy. Ty se zřejmě nepodařilo zcela odstranit.
15’
Zrychlují i ostatní jezdci. Xavier Artigas se stává držitelem nejrychlejšího kola závodu s časem 1:54,094.
15’
Jako by Sergia Garcíu jeho chyba zdravě naštvala. Salačovi dokázal mírně poodjet. Vedoucí duo začal lehce stahovat třetí Riccardo Rossi, zatím je tam ale sedm sekund, což je stále dost.
14’
Pedro Acosta nám předjel Rjuseie Jamanaku a posouvá se na osmé místo. Tenhle mladík fakt umí. Připomínám, že v úvodu závodu spadl...
14’
Sergio García je zpět ve vedení. Nenechal se tedy svou chybičkou vykolejit.
13’
García zůstal těsně za Salačem. Uvidíme, zda Filip, který měl v posledních kolech lepší tempo, dokáže ujet, nebo se ho Španěl chytí?
13’
Důležitý moment
Sergio García byl v nájezdu do zatáčky dlouhý a Filip Salač se dostává do vedení! Český jezdec zase vede závod MS!
13’
Riccardo Rossi ztrácí na vedoucí duo přes sedm sekund. Odsud už by nebezpečí přijít nemělo.
13’
Salač se jako první jezdec dostává pod čas 1 minuta a 55 sekund. Na Garcíu ztrácí už jen pět desetin sekundy!
12’
Filip opět jede rychlejší kolo než García! Už to kleslo pod sekundu...
11’
Důležitý moment
Filip Salač zajel nejrychlejší kolo závodu! Na Garcíu momentálně ztrácí 1,3 sekundy a ani tady tedy ještě není rozhodnuto!
11’
Pedro Acosta už jedenáctý. Nějaké body by tedy měl španělský mladík, který vede pořadí MS, přidat.
10’
Sergio García a Filip Salač jsou prvními jezdci, kteří stlačili své časy na jedno kolo pod 1 minutu a 56 sekund. Nadále tedy poodjíždějí zbytku pole. Životní závod jede i třetí Riccardo Rossi, který dosud nikdy nestál na pódiu.
10’
Pole je hodně roztrhané. Sergio García navýšil svůj náskok na Salače na 1,5 sekundy, třetí Rossi ztrácí dalších 5,5. Sám má ale náskok tří vteřin na čtvrtého Sasakiho. Následují McPhee, Adrian Fernández a Artigas.
9’
Darryn Binder upadl ze šesté pozice. V závodě pokračuje, ale vypadl z bodovaných míst.
9’
Sergio García za to vzal, což potvrdil nejrychlejším kolem závodu. Třetí Riccardo Rossi na Salače zase nabral nějakou tu desetinku a jeho ztráta se zvýšila na 5,2 sekundy. Sledujeme životní závod českého jezdce!
8’
Sergio García poodjel Filipovi na rozdíl jedné sekundy. Ale to nevadí, český jezdec nadále odjíždí zbytku pole.
8’
Pedro Acosta zahájil stíhací jízdu po pádu v úvodu závodu a posunul se už na bodovanou patnáctou pozici. A tenhle jezdec umí dohánět ztrátu...
7’
Upadl také Kaito Toba. Japonec se ještě snaží pokračovat.
7’
Tempo vedoucího dua je každopádně skvělé. Náskok na Riccarda Rossiho vzrostl téměř na pět sekund.
7’
Sergio García jede na hraně a občas to s ním pořádně zamává. Filip Salač to sleduje zezadu, což je možná výhoda.
6’
Pořadí: García, Salač, Rossi, Sasaki, McPhee, Binder...
6’
Ztráta třetího Rossiho na vedoucí duo nadále narůstá. Ital má ale k dobru dvě sekundy na čtvrtého Ajuma Sasakiho.
5’
Velkou roli mohou hrát také pneumatiky na osychající trati. Na suchu dostanou mokré gumy hodně zabrat.
5’
Filip Salač zajel nejrychlejší kolo závodu! Společně s vedoucím Garcíou zase navýšili náskok na zbytek pole.
5’
Počítáme pády. Na trati se neudržel na divokou kartu jedoucí Takuma Macujama.
4’
Filip Salač jede výborně, ale nesmí to přehnat. Trať za těchto podmínek trestá každé zaváhání.
4’
Vedoucí duo jede výrazně rychleji než třetí Riccardo Rossi. Ten ztrácí už tři sekundy.
4’
Pořadí: García, Salač, Rossi, Sasaki, McPhee, Jamanaka...
3’
Další pád! S podmínkami se nevypořádal ani Gabriel Rodrigo.
3’
Zbytku pole ujelo duo Sergio García – Filip Salač. Pro českého jezdce to vypadá dobře!
3’
Důležitý moment
Spadl také lídr pořadí MS Pedro Acosta! Ten se zvedl a pokračuje, nabral ale ztrátu.
3’
Jaume Masià dalším jezdcem, který spadl. Došlo k tomu v poslední zatáčce před cílem.
2’
Spadli Tacuki Suzuki a Jeremy Alcoba. Podmínky jsou pro jezdce samozřejmě složité.
2’
Filip Salač zpátky na prvním místě! Jede se na osychající trati.
2’
Filipa ale tvrdě předjel Riccardo Rossi! To bylo těsné, oba jezdci se klidně mohli vyřadit.
2’
Důležitý moment
Niccolò Antonelli ale padá v poslední zatáčce okruhu a Filip Salač se ujímá vedení!
1’
Filip Salač začíná výborně, už se posunul na druhé místo! Vedoucí Antonelli si mezi tím vyje drobný náskok.
1’
Závod odstartoval! Niccolò Antonelli šel do čela. Dobře odjel Filip Salač, který bojuje s Andreou Mignem o čtvrté místo.
Závod právě odstartoval.
Do závodu nenastoupí Japonec Juki Kunji. Ten si během včerejších jízd zlomil klíční kost.
Jezdci už jsou v zahřívacím kole. Carlos Tatay na poslední chvíli opravoval motocykl a vyjel na trať z boxů.
V Le Mans od rána pršelo. Warm upy všech tříd se tak odjely na mokru. Momentálně už déšť ustal a trať pomalu osychá. Uvidíme, jaké budou podmínky během samotného závodu.
Závod třídy Moto3 je vypsán na 22 kol. To je dohromady 92,1 Km.
Kvalifikace:
V Le Mans během volných tréninků často pršelo. Jezdci tak jezdili spíše v mokrých podmínkách. Výjimkou nebyla ani finálová část kvalifikace třídy Moto3, jejímuž úvodu se déšť nevyhnul. V jejím závěru se ale podmínky zlepšily a Andrea Migno tak stačil nasadit suché gumy a s výrazným náskokem si vyjel pole position. Dobrou práci odvedl Filip Salač, který zajel sedmý kvalifikační čas.

1. Andrea Migno (ITA/Honda) 1:47.407
2. Riccardo Rossi (ITA/KTM) +2.001
3. Jaume Masià (ESP/KTM) +2.204
4. John McPhee (GBR/Honda) +2.233
5. Gabriel Rodrigo (ARG/Honda) +2.277
6. Niccolò Antonelli (ITA/KTM) +2.487
7. Filip Salač (CZE/Honda) +3.187
Průběžné pořadí MS:

1. Pedro Acosta (ESP/KTM) – 95 bodů
2. Niccolò Antonelli (ITA/KTM) – 44 bodů
3. Andrea Migno (ITA/Honda) – 42 bodů
4. Romano Fenati (ITA/Husqvarna) – 40 bodů
5. Jaume Masià (ESP/KTM) – 39 bodů
6. Darryn Binder (RSA/Honda) – 36 bodů
7. Ajumu Sasaki (JPN/KTM) – 33 bodů
8. Gabriel Rodrigo (ARG/Honda) – 25 bodů
9. Sergio García (ESP/Gas Gas) – 24 bodů
10. Izan Guevara (ESP/Gas Gas) – 24 bodů
...
18. Filip Salač (CZE/Honda) – 10 bodů
Okruh – Le Mans:
Le Mans je doslova Mekkou motoristického sportu! Vždyť se zde závodí již od 20. let minulého století! Původní dlouhý okruh Circuit de la Sarthe je dějištěm slavného automobilového závodu 24 hodin Le Mans. V roce 1965 pak byla kolem této trati vybudována nová a kratší, která již od konce 60. let pravidelně hostila závody světového šampionátu silničních motocyklů. To platilo až do roku 1995, kdy vážně havaroval španělský jezdec Alberto Puky a Le Mans bylo na pět let z kalendáře vyřazeno. V tomto období došlo k rekonstrukci trati, která byla zaměřena především na výrazné zlepšení bezpečnosti závodníků.

Okruh v Le Mans, jenž hostí MS silničních motocyklů (nazývá se také Bugatti Circuit), měří 4273 metrů. Jezdci musejí absolvovat celkem čtrnáct zatáček, z toho pět levotočivých a devět pravotočivých. Součástí okruhu jsou pomalé zatáčky i rychlé pasáže. Areál pojme až 100 000 diváků.
Vítám tu všechny příznivce závodů rychlých motorek! Světový šampionát silničních motocyklů pokračuje svým pátým podnikem sezóny, který hostí francouzské Le Mans. My Vám samozřejmě přineseme vše podstatné z nedělních závodů. Začínáme Moto „trojkami“ i s českým závodníkem Filipem Salačem.
Vítáme vás u on-line přenosu. Závod začíná v 11:00.

Další informace:

Stadion
Le Mans