Velká cena Francie - MotoGPLe Mans
Vítěz: E. Bastianini (ITA) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Le Mans
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Aleix Espargaró (3. místo): Byl to asi nejtěžší závod v této sezóně. Jsem hodně unavený. V téměř každé zatáčce se mi zavíral předek. Třikrát jsem málem spadl. Několikrát jsem se přiblížil k Jackovi Millerovi, ale na předjetí jsem neměl. Fabio to měl těžké, aby mě předjel. Dobře jsem brzdil, i když motocykl neměl takový výkon jako v trénincích. Jsem super šťastný za další pódium.
Jack Miller (2. místo): Je fajn být zpátky poté, co jsem se s tím v posledních dvou závodech hodně pral. Trochu jsem nevěděl, jak zvolit pneumatiky. Vždy, když jsem dal dopředu střední směs, tak jsem upadl. Nevěděl jsem, zda měkké gumy vydrží celý závod. Pecco (Bagnaia) měl výborné tempo, bylo těžké se ho držet. Stejné to pak bylo s Eneou. Gratuluji mu, jel výborně. Bylo skvělé jet před tímhle publikem. Tolik diváků! Chtěl bych jim poděkovat.
Enea Bastianini (vítěz):
Jsem nadšený z tohoto vítězství. Byl to komplikovaný víkend. Několikrát jsem v trénincích upadl. Jel jsem ale rychlá kola, a když jsem se dostal před Bagnaiu, chtěl jsem počkat a pošetřit gumy. Když zvolnil, rozhodl jsem se zaútočit. Pecco byl pak dlouhý a tím se mi podařilo zvítězit. Děkuji týmu, který dělá vše, aby mi poskytl tu nejlepší možnou techniku.
Bastianini byl po startu na čtvrtém místě. Po pádu Rinse se pak posunul na třetí a ve 12. kole se předjetím Millera dostal na druhé. Vzápětí se zavěsil za vedoucího Francesca Bagnaiu a spolu ostatním poodjeli. Sedm kol před koncem pak Bastianini zaútočil. Bagnaia mu to sice nejprve vrátil, ale vzápětí chyboval, čímž ztratil pozici a koncentraci. To rezultovalo v pád a mladý jezdec týmu Gresini pak strávil zbytek závodu osamocen na vedoucí pozici. Druhý skončil Jack Miller a třetí místo udržel Aleix Espargaró, jenž nepustil k útoku domácího miláčka Quartarara.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Závod královské kategorie MotoGP opanoval stylem start-cíl Francesco Bagnaia. Výraznější problémy měl snad jen v prvním kole, kdy na něj tlačil Fabio Quartararo, ale Ital nápor úřadujícího mistra světa odrazil. Po zbytek závodu držel Francouze za zády rozdílem plus minus jedné vteřiny, ale k útoku jej nepustil. V závěru se Quartararo přeci jen dotáhl až na zadní kolo soupeře, na předjetí už však neměl dost času. Na bedně dvojici bezkonkurenčně nejrychlejších závodníků dne doplnil Aleix Espargaró, který většinu závodu odjel na pátém místě, ale v závěru přidal do plynu a procpal se jak před Millera, tak před Marca Márqueze.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Le Mans je doslova Mekkou motoristického sportu! Vždyť se zde závodí již od 20. let minulého století! Původní dlouhý okruh Circuit de la Sarthe je dějištěm slavného automobilového závodu 24 hodin Le Mans. V roce 1965 pak byla kolem této trati vybudována nová a kratší, která již od konce 60. let pravidelně hostila závody světového šampionátu silničních motocyklů. To platilo až do roku 1995, kdy vážně havaroval španělský jezdec Alberto Puky a Le Mans bylo na pět let z kalendáře vyřazeno. V tomto období došlo k rekonstrukci trati, která byla zaměřena především na výrazné zlepšení bezpečnosti závodníků.
Okruh v Le Mans, jenž hostí MS silničních motocyklů (nazývá se také Bugatti Circuit), měří 4273 metrů. Jezdci musejí absolvovat celkem čtrnáct zatáček, z toho pět levotočivých a devět pravotočivých. Součástí okruhu jsou pomalé zatáčky i rychlé pasáže. Areál pojme až 100 000 diváků.