Velká cena Nizozemska - sprint MotoGPTT Circuit Assen
Jak se sází v Tipsportu
Přenos se aktualizuje automaticky.
- Stadion
- TT Circuit Assen
Zápas začne 28. června 2025 v 15:00
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Sobotní sprint:
Sprint ovládl Marc Márquez! Tomu se sice nepodařil start, jelikož těsně před ním ještě něco ladil na levém řídítku. Rychle se však vrátil zpátky do hry a ještě v prvním kole se dostal na třetí místo za bratra a po startu vedoucího Francesca Bagnaiu. Na toho si ve druhém kole vyšlápl nejprve Álex a vzápětí také Marc. V nájezdu do 4. kola už vedl starší z bratří a pak již nedal nikomu šanci. Druhý dojel Álex Márquez a třetí dokončil Francesco Bagnaia, jenž za sebou alespoň udržel dotírajícího Mavericka Viñalese. Bagnaia ale jistě spokojen nebude. Jeho cílem bylo poprat se v domácím prostředí s oběma bratry.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Hlavní závod:
Jezdec s číslem 93 Marc Márquez si dojel pro 93. triumf napříč všemi kategoriemi!
V úvodních kolech to vypadalo na velký souboj mezi jím a Francescem Bagnaiou, který se několikrát dostal do čela. V 6. kole se ujal vedení Álex Márquez a Marc se na chvíli ocitl až na třetím místě. A tak za to vzal, v 9. kole už vedl a jak se dalo čekat, vyjel si rychle i rozhodující náskok. To Francesco Bagnaia se s blížícím se koncem nedokázal držet ani Álexe Márqueze a dokonce byl dostižen Fabiem Di Giannantoniem, který ho v předposledním kole i zdolal. Pro Bagnaiu tedy další velké zklamání.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Okruh jako takový byl vybudován v roce 1955 a nikdy nechyběl (s výjimkou sezóny 2020 kvůli Covidu) v kalendáři šampionátu. Čítá celkem jedenáct pravých a šest levých zákrut, které se rozprostírají na délce o něco málo překračující čtyři a půl kilometru. Poslední změna rozložení trati se datuje do roku 2006, kdy byla odstraněna takzvaná Severní smyčka.
Okruh v Assenu nenabízí prakticky žádné převýšení, založen je převážně na rychlých a středně rychlých zatáčkách, kterými se vyznačuje hlavně prostřední sektor. Problémy závodníkům v Nizozemí činí obvykle nárazový vítr a nevyzpytatelné počasí – často je zde prší.