19. září 2016 • 12:18

Sponzor navrhnul, jak vylepšit ligu: veřejné toky peněz i sudí s mikrofony

Autor: pta
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Společnost ePojisteni.cz, která je od této sezony novým sponzorem první fotbalové ligy, přišla s pěti body, jejichž naplnění by mělo vylepšit renomé nejvyšší soutěže v očích veřejnosti. V prohlášení pro media je představila ve spolupráci s Ligovou fotbalovou asociací (LFA), která osamostatněnou ligu nově řídí. „Bez jejich plnění by nebylo možné fotbal dlouhodobě podporovat a my věříme, že brzy uvidíme výsledky této naší společné snahy,“ řekl ředitel ePojisteni.cz Dušan Šenkypl.



První výrazná změna by měla být uvedena už brzy. Fanoušci by měli dostat šanci vidět, kolik peněz dostávají kluby od marketingové společnosti Fotbalové asociace ČR STES, kolik si vydělají na vstupenkách či prodeji suvenýrů. Ještě zajímavější by mohly být zveřejněné údaje o nákladech na platy hráčů, provize agentům, či provoz stadionů. „Tento krok vnímají obě strany velmi pozitivně. A to jak pro samotné kluby, které tak budou moci srovnat efektivitu svého fungování, tak i pro fanoušky, kteří uvidí reálné toky peněz ve fotbale,“ uvádí se v prohlášení ePojisteni.cz.

LFA již na tomto bodu pracuje. "V tuto chvíli připravujeme konkrétní formy a způsob reportingu jednotlivých klubů, které následně budou projednány na Ligovém výboru. Rádi bychom ucelený výstup představili veřejnosti v průběhu této sezony," řekl předseda LFA Dušan Svoboda, který obecně iniciativu hlavního ligového sponzora vítá: "Intenzivně s ePojisteni.cz o těchto tématech komunikujeme. Iniciativu vítáme, jelikož je v souladu s naší dlouhodobou strategií."

Kromě toho sponzor nejvyšší soutěže žádá tvrdý postoj proti korupci a vyzývá ostatní sponzory, aby subjekty zapojené do podobného jednání přestali podporovat. Zveřejnit by se měly i údaje ze systému sport radar, který monitoruje dění na sázkařském trhu. Vzniknout by měla funkce ambasadora fanoušků, který by měl přispět k omezení konfliktů na tribunách a jeho činnost by měla vést i ke zvýšení návštěvnosti.

Testování videa? Už v průběhu této sezony


ePojisteni.cz navrhuje také dotažení projektu zavedení videa, které by pomohlo rozhodčím ve sporných situacích. „Považujeme videozáznamy za nezbytnou pomoc rozhodčím a zajištění eliminace zásadních přehmatů a omylů, které ovlivňují zápasy,“ tvrdí v prohlášení ePojisteni.cz.

S tím souvisí větší otevřenost při vysvětlování verdiktů sudích vůči fanouškům, kdy by mohli při nejsledovanějších zápasech hovořit do mikrofonu tak, aby fanoušci získali ještě bližší pohled na dění na hřišti. „V případě pozitivní zkušenosti navrhujeme zavést mikrofony pro rozhodčí a následné zveřejňování jejich komunikace plošně,“ uvedl sponzor.

I v těchto případech má vedení soutěže stejný názor. "Zavedení videa do českého fotbalu je jeden z našich základních strategických cílů, který chceme realizovat co nejdříve. Rádi bychom online režim v přátelských zápasech a offline režim v ligových utkáních otestovali už v průběhu této sezony," řekl Svoboda, který se přiklání i k mikrofonům. "To je v gesci Komise rozhodčích FAČR. My tento bod podporujeme a myslíme si, že je to krok správným směrem," dodal.

 

Vstoupit do diskuse
0


Články odjinud


Články odjinud