Fotbalová liga změní sponzora. Gambrinus končí, přichází Synot

Novým sponzorem první ligy, který jí dá jméno, bude pravděpodobně jedna ze součástí holdingu Synot. Napsaly to Hospodářské noviny (HN), jimž jednání se Synotem potvrdil mluvčí Fotbalové asociace ČR Ondřej Lípa.
V názvu ligy by se tak neobjevila jména sázkových kanceláří Fortuna nebo Chance, o jejichž úsilí dostat se do názvu nejvyšší soutěže se také spekulovalo. První liga se přejmenuje po 17 letech, z jejího názvu zmizí pivní značka Gambrinus.
„Jednání dosud nejsou uzavřena,“ řekla mluvčí Synotu Magda Pekařová. Podle zdrojů HN z vedení českého fotbalu jsou už ale smlouvy Synotu s obchodní společností svazu STES připraveny. Měly by být na osm let nebo na čtyři plus čtyři roky, tedy s možností oboustranné opce.
Kolik to bude Synot stát, není zatím jasné. Gambrinus dosud dával lize 40 až 50 milionů korun, Synot prý vydá milionů šedesát.
Sázková kancelář Chance, která spadá pod Tipsport, už první ligu sponzoruje a do hry o její název vstoupila také, navíc má mezi sázkovými kancelářemi na partnerství s fotbalovou ligou exkluzivitu. Holding Synot ale vlastní vedle sázkové společnosti také třeba divizi informačních technologií, jeho další firmy spravují reality nebo prodávají vozy BMW.