Fotbal prodal práva na ligu! Klubům vynesou přes 400 MILIONŮ

VÍME PRVNÍ | Navýšení příjmů z prodeje televizních práv se dočkají kluby Gambrinus ligy. Nová čtyřletá smlouva, která vstoupí v platnost od ročníku 2014/2015, vynese celkovou sumu přes 400 milionů korun!
Více peněz klubům, pravděpodobně stejný počet (čtyř) zápasů vysílaných živě z jednoho kola, ale zároveň do budoucna i hrozba pro fanoušky, že nejatraktivnější šlágry poběží na placených kanálech. To s sebou přináší nová smlouva. Televizní práva na Gambrinus ligu získala až do června roku 2018 společnost Pragosport.
Pro tuzemské prvoligové celky je to jednoznačně pozitivní zpráva. Zatímco stávající kontrakt se společnosti KPS Media zajišťoval neoficiálně na jednu sezonu zhruba 70 milionů korun (kluby + reprezentace), nová smlouva by podle informací Nedělního Sportu měla vynést více než stomilionový balík ročně.
„Jednali jsme i se zahraničními partnery, jeden z nich se dostal i do finále, ale nakonec to skončilo u českého subjektu – Pragosportu,“ uvedl Luboš Koželuh, šéf STES, marketingové společnosti Fotbalové asociace České republiky (FAČR). Částku ale odmítl potvrdit. „Můžu jen říct, že suma je vyšší než ta, která byla předtím.“
Podle Koželuha ještě není jasné konkrétní schéma, v jakých dnech a na kterých programech se bude Gambrinus liga vysílat. „Ten model se ještě může nějak vyvinout, ale měl by být podobný jako nyní.“
Momentálně vysílá dva duely stanice ČT sport, která má právo prvního výběru, a další dva kanály TV Nova (Fanda, Nova Sport). Nyní bude záležet na Pragosportu, s kým se dohodne. Je jasné, že nejatraktivnější zápasy, včetně pražského derby Sparty a Slavie, získá ten, kdo nabídne nejvíc. A je pravděpodobné, že to bude jeden z placených programů.