KM Racing nasadí do Rallye Dakar dva kamiony a buggy

ČTK
Sport
Dva kamiony a buggy budou na Rallye Dakar reprezentovat barvy týmu KM racing. Velkou pozornost budí zejména start pětinásobného vítěze kategorie čtyřkolek Josefa Macháčka, který se premiérově představí za volantem buggyny. O úspěch mezi kamiony budou potřetí za sebou usilovat Jaroslav Valtr a Vlastimil Vildman, kteří zůstali věrni Liazu.

"Udělali jsme maximum, tým je čím dále více konzistentní a funguje. Kluci už taky mají něco najeto. Byl bych strašně spokojený, kdyby byli vepředu a kdyby vše dojelo do cíle," řekl šéf týmu Martin Macík ČTK na dnešním oficiálním představení posádek v Sedlčanech. "Nějaké tajné přání mám, ale to nebudu říkat, abych to nezakřikl," uvedl bývalý jezdec kamionu, který se od roku 2009 věnuje řízení týmu.

V minulém roce byl KM racing součástí takzvaného Bonver Dakar projektu, který zastřešoval řadu českých závodníků. Letos ale pojede opět každý za sebe. "Každý v týmu jede na sebe, favoritem by ale měl být Jarda Valtr, který má velké ambice i lepší techniku. Jak po motorářské, tak po podvozkové stránce," uvedl Macík. Valtr by měl bojovat o umístění v elitní desítce mezi kamiony a o pozici nejlepšího Čecha v kategorii.

V popředí by se chtěl pohybovat i Macháček, který po letech naplnil svou ideu a na start se postaví se speciálem MD Optimus francouzské výroby. Původně chtěl startovat s jednomístným autem vlastní konstrukce, ale nakonec si zakoupil dvoumístnou buggy. Pojede s navigátorem Vlastimilem Tošenovským. Letos se chce hlavně učit.

"Po šestnácti letech ve čtyřkolkách jsem se na staré kolena rozhodl, že bych měl přesednout do jiné kategorie. Půjdu to zkusit a položit základní kámen výsledku v buggynách," řekl šestapadesátiletý Macháček, který očekává řadu nástrah. "Připadám si jako začátečník, i proto mám na autě nalepené Z, aby to všichni viděli. Cíl je jednoznačný. Dojet co nejdále. Klidně se ale může stát, že skončíme v první etapě. Rád bych ale dojel až do cíle," dodal Macháček.